indbrud - hvilket alarmsystem skal vi vælge

Hej alle,

jeg håber at I brugere herinde kan hjælpe mig med at vælge et godt alarmsystem, eller i det mindste dele jeres erfaringer.

Vi har lige haft indbrud ved højlys dag. De smadrede en glas terrassedør og stjal en fladskærm. Herefter er de gået igen. Tror de har vidst at den var der og frygter derfor at de blot kommer igen hvis vi køber en ny. På den anden side er der ingen der skal bestemme hvad vi har og ikke har i huset.

Vi vil derfor have sat et alarmsystem op og jeg synes det er lidt af en jungle:

Jeg er ude efter et trådløst system som ikke er tilknyttet en vagtcentral: (bor på landet). vil i stedet hellere have et system som sender beskeder ud over GSM-nettet ved alarm.

Der skal være nogle bevægelsessensorer opsat og ideelt kunne jeg også godt tænke mig at koble det med indendørs eller udendørs videoovervågning. Altså at kameraet er tilknyttet en bevægelsessensor som aktiveres når alarmsystemet gøres aktivt.

Jeg synes der er så mange produkter - også mange fra mindre firmaer, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak

Thomas
Hej alle, jeg håber at I brugere herinde kan... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo mange gode råd her i denne tråd. Det vigtigeste e, at få huset til at se beboet ud.Få lys der tænder aut. ved bevægelse i haven, også når nogen sniger sig om bag ved. Tænd/sluk for lys, naboen trækker gardin for- og fra, lidt affald i affaldsbeholderen, gerne en stor sæk med gammel og krøllet gavepapir foran døren her i julen.

Man kan også købe et lille apparat, der simulerer lyset fra et tv, bruger næsten ingen strøm, men det ses tydeligt udefra, hvem der er "hjemme" med et sådan lys tændt. Kan selv tænde efter tusmørke.

Dummy kamera er også en billig løsning. De ligner rigtige overvågningskamera´er, og med et sådan samt advarselssklilte sat op kan det måske skræmme tyvene væk.

Vedr. alarm, så skal man gøre op med sig selv, om man vil betale måned efter måned til en kontrolcentral og vagtselskab - eller om man selv eller naboen reagerer hurtigere på et opkaldt/SMS fra alarmen. De sidste nye alarmer fås med indbygget kamera, så man kan modtage en MMS på sin telefon, og se hvad der sker.

Jeg har været i sikkerhedsbranchen i 16 år, så har set lidt af hvert.

Jeg giver gerne specifikke råd, du kan kontakte mig her: http://www.alarmkompagniet.dk

En god og sikker jul til alle!

Ha´ en sikker dag !

Jeg har selv en GSM alarm fra Alarmpakken.dk

Den virker super og er sgu tilmed til at betale. Jeg gav 1495 for hele systemet, og det var lige til at sætte op.

mit råd: alarmpakken.dk

Mvh Tjeppe
Besøg os på alarmpakken.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis