indbrud - hvilket alarmsystem skal vi vælge

Hej alle,

jeg håber at I brugere herinde kan hjælpe mig med at vælge et godt alarmsystem, eller i det mindste dele jeres erfaringer.

Vi har lige haft indbrud ved højlys dag. De smadrede en glas terrassedør og stjal en fladskærm. Herefter er de gået igen. Tror de har vidst at den var der og frygter derfor at de blot kommer igen hvis vi køber en ny. På den anden side er der ingen der skal bestemme hvad vi har og ikke har i huset.

Vi vil derfor have sat et alarmsystem op og jeg synes det er lidt af en jungle:

Jeg er ude efter et trådløst system som ikke er tilknyttet en vagtcentral: (bor på landet). vil i stedet hellere have et system som sender beskeder ud over GSM-nettet ved alarm.

Der skal være nogle bevægelsessensorer opsat og ideelt kunne jeg også godt tænke mig at koble det med indendørs eller udendørs videoovervågning. Altså at kameraet er tilknyttet en bevægelsessensor som aktiveres når alarmsystemet gøres aktivt.

Jeg synes der er så mange produkter - også mange fra mindre firmaer, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak

Thomas
Hej alle, jeg håber at I brugere herinde kan... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har lidt regnet på det.... den kommer ca. i 9.000 kr. med det vi ønsker.

Har i nogle andre forslag til en trådløs alarm der også har røgalarm og "vand"-alarm. Det skal siges at den skal være til GSM, da vi ikke har fastnet.
Er der ingen der kan give mig nogle forslag til sådan en alarm?
Hej Chuckie

Jeg har købt en powermax+ hos web-shoppen.dk hurtig levering og det var det billigste sted jeg kunne finde.

Venlig Hilsen
Ivan Nielsen
Hej alle,

Tak for indlæg, kommentarer og forslag.

Vi har valgt at købe et Jablatron anlæg. vi valgte ikke at købe GSM versionen, da den sædvanlige fastnetsudgave virker tilstrækkelig.

Vi er imponeret over de muligheder der er for at udbygge anlægget med tiden og tilkoble andre features end lige alarm.

Prisen er ca. 8000 og inkluderer adskillige rumfølere, central, betjeningspanel, dørkontakt, indendørs sirene, udendørs sirene, stålskinne til sikring af telefonkabel udendørs.

Anlægget har nu kørt i ca. 3 uger og vi har ikke haft en eneste fejlmelding (vi har 2 hunde indenfor).

Betjeningspanelet har godt nok en antenne, men den er meget lille - ca 10 cm og tynd som en blyant. Det er ikke noget man lægger mærke til. Faktisk er hele betjeningsanlægget meget diskret.

Så snart alarmen går, ringer vores mobiltelefoner inden der er gået 10 sekunder. Samtidigt bliver vi også informeret via mobil hvis vi har strømafbrydelse - meget praktisk.

Thomas
Annonce
Hej Thomas

Er der mulighed for at tilslutte gas-, røg- og vandalarm til den?
Hej Chuckie,

Jeg ved at du i hvert fald kan koble trådløse brand- og gasdetektorer på systemet og systemet er vist også bygget til at overholde krav til røgalarmering i små huse (hvad så end de regler er...)

Så ja, jeg vil tro at det dækker det hele.

Tjek http://www.ef-sikring.dk/ og se under privatalarmer.

Thomas
Hej.

Der er generelt to forskellige alarmsystemer du kan vælge, for at sikre dig imod flere indbrud.

En GSM alarm som du selv har snakket om, eller:
En IP Alarm, der er noget nyere.

Hvor en GSM alarm sikrer dig personligt, ved at sende en SMS til dig som følge af indbrud, brand eller andet, så kan en IP alarm både sende dig en SMS, en telefonbesked og også sende et billede af situationen til din e-mail.

Begge alarmer kan da stærkt anbefales og begge alarmer kan udvides mod flere farer (hvis du da ikke vil købe en pakke, hvor du så allerede er sikret imod alting).

Her er der en god og effektiv GSM alarm i en pakkeløsning, så du er sikret imod flere farer. Dette er den store pakke.

Og her er der en ny IP alarm, der kan alt det ovenstående, altså sende dig billede, sms og indtalt besked.

De sikreste hilsner
Yngvi Karlson

Jeg er sikker på at spørgeren har fået alt det han behøver, sidst der blev skrevet i denne tråd var d. 20 september 2007, det er ligesom et par dage siden
Men velkommen her på LDS.

V.h.  Håndværkeren
det er jo et reklamerindlæg Håndværkeren

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis