Skal jeg tage bilbatteri med på Roskilde Festivalen?

Jeg har ingen bil, men jeg er en vaske ægte festivalgænger og jeg har en plan.

Jeg er rimelig træt af døde batterier i båndoptageren og dårlig lydkvalitet på campingpladsen, så jeg har tænkt på at få fat i et bil batteri og en 12 til 220 volt omformer så jeg har strøm til ghettoblaster og standard PC højtalere med subwoofer.

Nu er spørgsmålet om hvor langt tid sådan et batteri vil holde. Jeg er ret sikker på at der ikke er ret mange her på jorden der har stået i den situation jeg beskriver, men hvor mange timer tror I jeg vil være i stand til at presse ud af et bilbatteri, når jeg bruger det til 2 rimeligt normale objekter man ville stikke ind i væggen hvis man havde en?

Tak.
Jeg har ingen bil, men jeg er en vaske ægte... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for det..
Nu har jeg fundet en energistation fra Biltema.
Den mener i altså så bare uden problemer kan sluttes direkte til en bilradio?? Ved i noget om hvor lang tid den ca kan holde hvis man afspiller musik i på moderat volumen?
vh boogs
Det kommer jo helt an på hvor mange watt din forstærker er på.. og hvor store højtalere du vil trække..
Men det er vel bare at sætte det sammen og så teste det.. hvis du kan vælge mellem forskellig power-dimser så tag den med flest ah (amperetimer)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Lav-det-selv

skal man slutte powerstation direkte til cd-afspiller eller skal man have et batteri i kredsløbet også????

vh Boogs
powerstation er et batteri wink der er lavet til bl.a. langsom afladning. så det er ikke være nødvendigt ..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej alle

Jeg er gået i gang med samme projekt. !

Og har investeret i de produkter der er blevet nævnt :

* Energistation( fra biltema, Akkumulator: 12 V/18 Ah. Opladningstid: ca. 1 døgn, Starthjælp: 12 V/600 A, maks. 5 s. )

* En autoradio ( med 4x40W )

* 2 autohøjtalere ( 160 W )

Så mit spørgsmål er hvordan jeg skal sætte det hele sammen?

Og hvor langt tid energistationen kan holde med de produkter der er blevet købt ?

Mange Tak ! smile
-> Jonasp

Hvad med en stor trækasse med hjul.

18Ah ? vil gætte på en lille dag, det kommer an på hvor højt du spille og hvor længe.

Hvorfor ikke købe en lille 230v generator ?
Hej Jonasp
Din powerstation har garanteret en 12V udgang til et cigaret tænderstik. Sådan et skal du bare montere på din autoradios + og - pol, og så sætte højtalerene til radioen - så er du kørende !
Hvor lang tid du kan spille, afhænger helt af, hvor højt du spiller og dermed hvormange amp du trækker - men som der bliver sagt - prøv dig frem !
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Den med trækassen havde jeg også overvejet, så det regner jeg også med det bliver!

Og ellers skal i begge have mange tak for hjælpen !

Vangsøe -- Lige sidste ting ! På den power station, skal jeg så klippe den cigaret tændstik af så jeg har to ledninger til at forbinde den og autoradioen ?
Ellers tror jeg ikke jeg forstår hvad du mener !
Kun det méd at højtalerne bare skal forbindes med radioen !
Hej Jonasp,

Powerstationen har jo et "hun" cigaret tænderstik - du skal så blot købe et "han" stik og forbinde dette til radioen, plugge det ind i powerstationen - og så kører det. Håber du forstår hvad jeg mener.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis