Skal jeg tage bilbatteri med på Roskilde Festivalen?

Jeg har ingen bil, men jeg er en vaske ægte festivalgænger og jeg har en plan.

Jeg er rimelig træt af døde batterier i båndoptageren og dårlig lydkvalitet på campingpladsen, så jeg har tænkt på at få fat i et bil batteri og en 12 til 220 volt omformer så jeg har strøm til ghettoblaster og standard PC højtalere med subwoofer.

Nu er spørgsmålet om hvor langt tid sådan et batteri vil holde. Jeg er ret sikker på at der ikke er ret mange her på jorden der har stået i den situation jeg beskriver, men hvor mange timer tror I jeg vil være i stand til at presse ud af et bilbatteri, når jeg bruger det til 2 rimeligt normale objekter man ville stikke ind i væggen hvis man havde en?

Tak.
Jeg har ingen bil, men jeg er en vaske ægte... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tillægsspørgsmål:

Vil det være dumt, at købe for store højtalere? Evt. nogle der bruger 300 W? Det skal siges, at de stadig tilsluttes et 12 V batteri.

de Place

Det var også netop det jeg tænkte. Men de skal ikke nødvendigvis kunne spille voldsomt højt. Kvaliteten af lyden er vigtigere for mig. Men ville det være helt åndssvagt at tilslutte 300 W højtalere til et enkelt bilbatteri? Har du i så fald en idé om, hvor længe det ville holde ved moderat volumen.
Desuden tak for forrige svar.

de Place

Der kan jeg ikke hjælpe dig.. du har ikke mulighed for at prøve dig frem og så måle hvornår batterierne er nede på 11 volt.??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Super tråd.
Jeg har læst tråden igennem og føler mig rimelig godt informeret. TAK!
 
Min plan er at få en alm discohøjttaler koblet på en bilradio. Jeg har endnu ikke købt højttaleren. Skal man holde sig fra de store basser af hensyn til strømforbrug?

Hvor lang tid vil en højttaler med 1 evt 2, 12" basser kunne spille hvis den er koblet op på
en bilradio og et 17 aH batteri? Taler vi om få timer eller 20 timer? Skal der en forstærker
til (regner med en bilradio med 4x70 forstærker)?

På forhånd tak!

 


 


 

jeg har to 7,4 ah batterier koblet til en radio og 2 store "hattehyldehøjtalere" og det spiller ca. 3 timer. dvs. jeg har 2 ah mindre end dig..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Øv. Så en almindelig højttaler bruger en del strøm?

Vi har tidligere brugt et stort 80-90 Ah marinebatteri, via en inverter, 12-230v, har vi tilkoblet en ipod-højttaler, samt pumpet luftmadrasser op (de store med indbygget motor-pumpe), dertil opladet mobiltelefoner, og det har rækket til 3-4 dages forbrug.

et 17 ah batteri giver ca 9 ah forbrug.. et 85 ah giver mindst 5 gange så meget.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis