Køb af gips skruemaskine?

Hej der ude.
Har fundet ud af at jeg gøre mig selv den tjeneste at købe sådan ensmile
Er træt af at skulle gøre det med en normal maskine.
Nu er det dog sådan at jeg har fundet et par stykker.

1. Skrueautomat 6834, Makita skrue 4x25/57 pris 2.062,50kr.

2. Skrueautomat 6836, Makita skrue 3,2/3,8 x 25-41 pris 2.062,50kr.

3. Skrueautomat DS200 AC, Senco, skrue 3,5/4,5 x 25-50 pris 2.248,75kr

Sad og så på de skruer som de bruger.
her virker det som om at man kan få flere skruer til nr 2 end til de andre. altså at de 3.8mm skruer er standart..
nu ved jeg self ikke da jeg gerne ville have så man kunne bruge nogen 55mm skruer hvis/når der skal sættes 2gange gips op.

Ved ikke, hvad siger i andre.
har i evt nogen andre forslag:p

Vil bruge omkring 2-2,5K på maskinen

På forhånd mange tak

Peter Nielsen
Hej der ude. Har fundet ud af at jeg gøre mig selv... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PMNielsen

.....nu ved jeg self ikke da jeg gerne ville have så man kunne bruge nogen 55mm skruer hvis/når der skal sættes 2gange gips op.

Peter Nielsen


55mm. skuer bruges til 3 lag gips...!
35mm. skuer er til 2 lag...!

(der er jo ingen grund til at give flere penge for noget du ikke bruger)

Mvh Popp
Citat fra kpc

55mm. skuer bruges til 3 lag gips...!
35mm. skuer er til 2 lag...!

(der er jo ingen grund til at give flere penge for noget du ikke bruger)

Mvh Popp


Mange takcool

Det var også det jeg havde fået at vide i butikkensmile
Det blev godt nok den der kunne tage de store stuer, men det var mest for at have muligheden hvis jeg engang skulle få brug for det smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra znapster

Lige præcis - for alt det værktøj jeg har købt og køber fremover gør jeg på baggrund af investering og udbytte skal hænge sammen... Min skruemaskine er en makita, min borehammer er bosch blå serie og jeg ved at min fremtidige rundsav skal være en festool... Men jeg er også ganske overbevidst om min kommende gipsskrue maskine skal være den billige model fra jem og fix med mindre jeg bliver overbevist om andet...

Er der nogen af jer der har købt sådan en der har prøvet at sætte fibergipsplader op med den...? 15 mm modellen vel og mærke...confused Det er nemlig min frygt at den her vil komme på overarbejde og dem skal jeg nok sætte mange op af i mit kommende hus...


Der er vist noget du har fået helt galt i halsen. Fibergips skal ikke skrues, men sømmes/stiftes.
Citat fra PMNielsen

Mange takcool

Det var også det jeg havde fået at vide i butikkensmile
Det blev godt nok den der kunne tage de store stuer, men det var mest for at have muligheden hvis jeg engang skulle få brug for det smile


Jeg personligt har aldrig sat 3-lags gips op før, i de næsten 6år jeg har været tømrer.
Citat fra Rambo

Der er vist noget du har fået helt galt i halsen. Fibergips skal ikke skrues, men sømmes/stiftes.


SKAL simpelthen - det er jeg godt nok ked af for nu er jeg kunen simpel bygningskonstruktør der følger producentens anvisninger... - Du bør nok lige ringe ind og fortælle dem at de tager helt fejl... (se side 13) wink

http://www.xella.dk/html/den/dk/Montage_DK.pdf

Citat fra kpc

Jeg personligt har aldrig sat 3-lags gips op før, i de næsten 6år jeg har været tømrer.


Jeg har tegnet det i forbindelse med de helt seriøse brandtætninger hvor økonomi er en faktor (materialemæssigt billigt - tidsmæsigt dyrt) hvordan det efterfølgende er blevet lavet på pladsen kan jeg ikke udtale mig om...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra kpc

Jeg personligt har aldrig sat 3-lags gips op før, i de næsten 6år jeg har været tømrer.

Det er meget muligt cool
Mente bare at de skruer som vi i sin tid brugte til Vådrumsgips var større end 35mm. derfor valgte jeg den store
Men det kan da sagtens være at jeg er blevet taget i røven af den flinke trælastsælger biggrin

MVH
Peter Nielsen
Citat fra PMNielsen

Det er meget muligt cool
Mente bare at de skruer som vi i sin tid brugte til Vådrumsgips var større end 35mm. derfor valgte jeg den store
Men det kan da sagtens være at jeg er blevet taget i røven af den flinke trælastsælger biggrin

MVH
Peter Nielsen


Det kunne være I have brugt 41 mm skruer...confused 55 lyder lidt overkill agtigt...
Citat fra znapster

Det kunne være I have brugt 41 mm skruer...confused 55 lyder lidt overkill agtigt...
Tænkte det nokbiggrin
Det er ikke sådan når man er ung og stoler på de flinke sælgererolleyes

Men hvad. man skal jo lære noget nyt hver dagbiggrin

Tak for den gode debat
Citat fra PMNielsen

Tænkte det nokbiggrin
Det er ikke sådan når man er ung og stoler på de flinke sælgererolleyes

Men hvad. man skal jo lære noget nyt hver dagbiggrin

Tak for den gode debat


Man skal stole lidt på dem men stadig tager alting med et gram salt - jeg har selv været trælastsælger i sin tid og det er ikke let at være...

Det er sjældent at man ser en håndværksmæssigt uddannet sælger i en trælast - hvis man er heldig kan man finde en byggeteknikker eller konstruktør... Problemet er nemligt at butikker vil have folk med en handelseksamen og det har håndværkere sjældent (aldrig?)...

Derfor ser man tit at de folk som vejleder nede i trælasten har baseret deres viden ud fra hvad de hører og ikke livslang erfaring - dette har dog også den fordel at de er samleled for en utrolig stor mængde viden da de har kontakt til alle type mennesker:

Enlige mødre
GDS'er
Håndværker

Så fordi han siger 55 mm er det jo ikke sikkert at han er uvidende - det kan jo også være han bare har haft en dialog med en anden kunde som havde fortrudt han ikke havde købt nogle længere skruer...

Who knows? Men forvent ikke at de kender bygningsrelementet - det er ikke en del af uddannelsen...wink
Citat fra znapster

SKAL simpelthen - det er jeg godt nok ked af for nu er jeg kunen simpel bygningskonstruktør der følger producentens anvisninger... - Du bør nok lige ringe ind og fortælle dem at de tager helt fejl... (se side 13) wink

http://www.xella.dk/html/den/dk/Montage_DK.pdf


Ja man kan jo også banke søm i med en gummihammer, og spise sin varme mad med fingrene. :-)

Med skal, mente jeg selvfølgelig at det er den nemmeste måde og sætte dem op på, samtlige de firmaer jeg har set sætte fibergips op, monteret den med trykluft søm/stift pistol, også derfor at prisforskellen er rimeligt begrænset hvis det er håndværkere der skal sætte dem op, da en del af ekstraprisen på gipsen, bliver tjent ind på den hurtigere montering.

Grunden til at jeg skrev "skal", var at tråden gik på at man ville finde det helt rigtige værktøj til opgaven, og hvis man skal det så skal man også sømme/stifte. ;-)
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også