Køb af gips skruemaskine?

Hej der ude.
Har fundet ud af at jeg gøre mig selv den tjeneste at købe sådan ensmile
Er træt af at skulle gøre det med en normal maskine.
Nu er det dog sådan at jeg har fundet et par stykker.

1. Skrueautomat 6834, Makita skrue 4x25/57 pris 2.062,50kr.

2. Skrueautomat 6836, Makita skrue 3,2/3,8 x 25-41 pris 2.062,50kr.

3. Skrueautomat DS200 AC, Senco, skrue 3,5/4,5 x 25-50 pris 2.248,75kr

Sad og så på de skruer som de bruger.
her virker det som om at man kan få flere skruer til nr 2 end til de andre. altså at de 3.8mm skruer er standart..
nu ved jeg self ikke da jeg gerne ville have så man kunne bruge nogen 55mm skruer hvis/når der skal sættes 2gange gips op.

Ved ikke, hvad siger i andre.
har i evt nogen andre forslag:p

Vil bruge omkring 2-2,5K på maskinen

På forhånd mange tak

Peter Nielsen
Hej der ude. Har fundet ud af at jeg gøre mig selv... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PMNielsen

har også min tvivl
En ting jeg er faldet over at de 3 gipsmaskiner "kun" kan bruges til skruer med en hvis diameter...
For mig virker det lidt mærkeligt... da den bit som bliver brugt jo er den samme til alle skruer.
Og hovedet på skruerne må da være af samme størrelse?
Til jer der har købt den billige model.
Hvad størrelse skrue diameter bruger jeres maskiner?


Det ved jeg faktisk ikke. Vil tro at det er standard PH2, men på Jem & Fix's kan man jo bare skifte bit'en.

Alle de skruer de har i Jem & Fix er med samme diameter, så de passer til samme bit (skruerne er forøvrigt også billigere i Jem & Fix end de andre steder jeg har kigget).
Det er mere fordi at de dyre maskiner kan bruge 2 forskellige diameter skruer.
så det kunne være rart at se hvilken størrelse din bruger:p
har også siddet og set på skruer i jemogfix og i haraldnyborg.
Så er det jo bare at købe en maskine som kan bruge de skruer der fra..


Forresten tak for de gode input
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra PMNielsen

Det er mere fordi at de dyre maskiner kan bruge 2 forskellige diameter skruer.
så det kunne være rart at se hvilken størrelse din bruger:p
har også siddet og set på skruer i jemogfix og i haraldnyborg.
Så er det jo bare at købe en maskine som kan bruge de skruer der fra..


Forresten tak for de gode input


Nu vil jeg helst ikke bare stjæle din tråd så du må sige til hvis du synes det er upassende for så sletter jeg beskeden igen...wink


Men mit spørgsmål går på om mange af disse unge friske mennesker som har købt skrueautomater måske havde erfaringer med eldrevne sømpistoler/hæftemaskiner til opsætning af rustikloft... Jeg har nemligt hørt at de skulle være helt geniale...?
Citat fra znapster

Nu vil jeg helst ikke bare stjæle din tråd så du må sige til hvis du synes det er upassende for så sletter jeg beskeden igen...wink


Men mit spørgsmål går på om mange af disse unge friske mennesker som har købt skrueautomater måske havde erfaringer med eldrevne sømpistoler/hæftemaskiner til opsætning af rustikloft... Jeg har nemligt hørt at de skulle være helt geniale...?

Det skal ikke komme nogen grimme ord fra mig
Altid godt med noget info jo..
He. jeg skal nok vende tilbage med nogen info om de forskellige skruestørrelser efter at jeg har snakket med forretningen smile

Nielsen
Jeg kan se dit indlæg er fra november, men tænkte alligevel, at jeg ville kontakte dig.

I forbindelse med istandsættelse af vores 1.sal har jeg sat ca. 200 gipsplader op med en Skrueautomat DS200 AC, Senco. Jeg har 2 lag gips.

Maskinen var en stor hjælp. Første købte jeg dog en model i Jem&Fix, og den gik itu efter 5 skruer. Den kostede godt nok kun 159, men hvad nytter det, hvis den skal byttes hver anden dag.

Jeg er nu færdig med min 1. sal og har derfor ikke noget at bruge maskinen til, så du er velkommen til at købe den - hvis det stadig har interesse. Som sagt er den brugt til at sætte ca. 200 plader op, og ikke andet. Der kommer i original kasse med tilbehør.

M.v.h.
Peter Nyholm
Diget 1
4300 Holbæk





Citat fra PMNielsen

Hej der ude.
Har fundet ud af at jeg gøre mig selv den tjeneste at købe sådan ensmile
Er træt af at skulle gøre det med en normal maskine.
Nu er det dog sådan at jeg har fundet et par stykker.

1. Skrueautomat 6834, Makita skrue 4x25/57 pris 2.062,50kr.

2. Skrueautomat 6836, Makita skrue 3,2/3,8 x 25-41 pris 2.062,50kr.

3. Skrueautomat DS200 AC, Senco, skrue 3,5/4,5 x 25-50 pris 2.248,75kr

Sad og så på de skruer som de bruger.
her virker det som om at man kan få flere skruer til nr 2 end til de andre. altså at de 3.8mm skruer er standart..
nu ved jeg self ikke da jeg gerne ville have så man kunne bruge nogen 55mm skruer hvis/når der skal sættes 2gange gips op.

Ved ikke, hvad siger i andre.
har i evt nogen andre forslag:p

Vil bruge omkring 2-2,5K på maskinen

På forhånd mange tak

Peter Nielsen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu har jeg selv prøvet den billige skruemaskine fra harald nyborg og jeg synes den er genial - den kræver dog lidt tilvænning da man ikke bare kan tonse skruer i - man skal liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige tage det stille og roligt indtil man får "taget"

karakter: 9 ud af 10 biggrin
Har de billige modeller dybdestop? Overvejer nemlig selv at købe en..
Hej igen..

ALLE der har interesse i en brugt gips skruemaskine:

Se venligst www.dba.dk - søg på "senco ds200 ac" ord-ret.

Eller ring 30788504, hvis spørgsmål.

smile Peter
Citat fra Rockerfår

Har de billige modeller dybdestop? Overvejer nemlig selv at købe en..


Jep - du kan instille hvor meget de skal sænkes og tilpasse den til hvorlange skruerne er...

Jeg kan ihvertfald ikke se hvorfor man skulle bruge 2 kilo mere når den anden virker fint...
Citat fra znapster

Jep - du kan instille hvor meget de skal sænkes og tilpasse den til hvorlange skruerne er...

Jeg kan ihvertfald ikke se hvorfor man skulle bruge 2 kilo mere når den anden virker fint...


Nå nu har jeg været ude og se på de forskellige maskiner.
Og ja. kan godt se at det måske er lidt dyrt at købe en maskine til 2K når man kan få en til 200kr.

Var ude og se på den billige.
Den ja. helt ærligt, det gad jeg ikke arbejde med. syntes at den virker alt for "billig"
tog så ud og så på Skrueautomat 6834, Makita.
Denne maskine lå bare helt perfekt i hånden.
Så det blev den dyre model.
Ja måske var det dyrt, men den er altså det hele værd!
Men igen, det kommer jo helt an på hvad man forventer af sit værktøj og hvordan man vil have det til at fungere.
Med denne maskine ved jeg at det er "skabt" til lige netop dette, og at det ikke er en billig løsning genere mig slet ikke.

Mange tak til alle der har bidraget til denne trådbiggrin

Peter Nyholm :
Mange tak, men havde købt før jeg så dit svar. ellers en godt mulighed.

MVH
Peter Nielsen


Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også