Køb af gips skruemaskine?

Hej der ude.
Har fundet ud af at jeg gøre mig selv den tjeneste at købe sådan ensmile
Er træt af at skulle gøre det med en normal maskine.
Nu er det dog sådan at jeg har fundet et par stykker.

1. Skrueautomat 6834, Makita skrue 4x25/57 pris 2.062,50kr.

2. Skrueautomat 6836, Makita skrue 3,2/3,8 x 25-41 pris 2.062,50kr.

3. Skrueautomat DS200 AC, Senco, skrue 3,5/4,5 x 25-50 pris 2.248,75kr

Sad og så på de skruer som de bruger.
her virker det som om at man kan få flere skruer til nr 2 end til de andre. altså at de 3.8mm skruer er standart..
nu ved jeg self ikke da jeg gerne ville have så man kunne bruge nogen 55mm skruer hvis/når der skal sættes 2gange gips op.

Ved ikke, hvad siger i andre.
har i evt nogen andre forslag:p

Vil bruge omkring 2-2,5K på maskinen

På forhånd mange tak

Peter Nielsen
Hej der ude. Har fundet ud af at jeg gøre mig selv... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Rambo

Citat fra znapster

SKAL simpelthen - det er jeg godt nok ked af for nu er jeg kunen simpel bygningskonstruktør der følger producentens anvisninger... - Du bør nok lige ringe ind og fortælle dem at de tager helt fejl... (se side 13) wink

http://www.xella.dk/html/den/dk/Montage_DK.pdf


Ja man kan jo også banke søm i med en gummihammer, og spise sin varme mad med fingrene. :-)

Med skal, mente jeg selvfølgelig at det er den nemmeste måde og sætte dem op på, samtlige de firmaer jeg har set sætte fibergips op, monteret den med trykluft søm/stift pistol, også derfor at prisforskellen er rimeligt begrænset hvis det er håndværkere der skal sætte dem op, da en del af ekstraprisen på gipsen, bliver tjent ind på den hurtigere montering.

Grunden til at jeg skrev "skal", var at tråden gik på at man ville finde det helt rigtige værktøj til opgaven, og hvis man skal det så skal man også sømme/stifte. ;-)


Hov glemte helt at kommentere dit link, checkede det godt nok ikke, da jeg kender det i forvejen, men hvis du kigger på forsiden af vejledningen, hvad er det så montøren har i hånden ??

Xella skriver i denne rækkefølge at pladerne kan opsættes med søm,stifter og skruer. Hvis de nu havde ment at skruer var det bedste, så havde de måske nævnt dem først ??

Den eneste grund til at man skruer en almindelig gipsplade, er at den kun hænger sammen pga yderlag af papir, fibergips har så højt et fiberindhold at det modsvarer en træfiberplade, og derfor er skruerene ikke længere relevante.
Citat fra znapster

Man skal stole lidt på dem men stadig tager alting med et gram salt - jeg har selv været trælastsælger i sin tid og det er ikke let at være...

Det er sjældent at man ser en håndværksmæssigt uddannet sælger i en trælast - hvis man er heldig kan man finde en byggeteknikker eller konstruktør... Problemet er nemligt at butikker vil have folk med en handelseksamen og det har håndværkere sjældent (aldrig?)...

Derfor ser man tit at de folk som vejleder nede i trælasten har baseret deres viden ud fra hvad de hører og ikke livslang erfaring - dette har dog også den fordel at de er samleled for en utrolig stor mængde viden da de har kontakt til alle type mennesker:

Enlige mødre
GDS'er
Håndværker

Så fordi han siger 55 mm er det jo ikke sikkert at han er uvidende - det kan jo også være han bare har haft en dialog med en anden kunde som havde fortrudt han ikke havde købt nogle længere skruer...

Who knows? Men forvent ikke at de kender bygningsrelementet - det er ikke en del af uddannelsen...wink


Jeps. lige netop.
Men det kan jo også skyldes at det var ude på "landet" hvor de ikke har 100forskellige skruer stående. og så ja, 10mm mere skader jo aldrig wink

Men det er nu alligevel sjovt at se når man får fat på en af de unge, eller en af de gamle.
De gamle tager som regel tingene mindre tungt end de unge.
Fx. hvis man skal have nogen lægter eller noget.
De unge kræver at man saver fx de sidste 30cm af hvis man ikke køber dem i fuld længde, og de gamle er sku ligeglade, da de godt ved at der ikke er nogen som gider at købe en lægte på 30cm :eek:

MVH
Peter Nielsen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra PMNielsen

Jeps. lige netop.
Men det kan jo også skyldes at det var ude på "landet" hvor de ikke har 100forskellige skruer stående. og så ja, 10mm mere skader jo aldrig wink

Men det er nu alligevel sjovt at se når man får fat på en af de unge, eller en af de gamle.
De gamle tager som regel tingene mindre tungt end de unge.
Fx. hvis man skal have nogen lægter eller noget.
De unge kræver at man saver fx de sidste 30cm af hvis man ikke køber dem i fuld længde, og de gamle er sku ligeglade, da de godt ved at der ikke er nogen som gider at købe en lægte på 30cm :eek:

MVH
Peter Nielsen


der har du været heldig, den trælasthandel jeg er uddannet i måtte det fraskårne ikke være under 180cm, og det laveste jeg er stødt på andre steder er 150 cm, så at du får lov til at smide 30 cm i brokkassen kalder jeg rigtig god service. Hvis du køber en pakke med 4 bøffer i brugsen, og kun skal bruge 3, tvivler jeg på at du får den med gratis, når de nu ikke lige havde pakker med 3 i . ;-)
Citat fra Rambo

der har du været heldig, den trælasthandel jeg er uddannet i måtte det fraskårne ikke være under 180cm, og det laveste jeg er stødt på andre steder er 150 cm, så at du får lov til at smide 30 cm i brokkassen kalder jeg rigtig god service. Hvis du køber en pakke med 4 bøffer i brugsen, og kun skal bruge 3, tvivler jeg på at du får den med gratis, når de nu ikke lige havde pakker med 3 i . ;-)
Jeps :p
Du har helt ret, de var sku fine nok.
Men så igen. når man havde lagt 120K i deres trælast så kunne de godt tillade sig at være glade smile

Peter Nielsen
Citat fra PMNielsen

Jeps :p
Du har helt ret, de var sku fine nok.
Men så igen. når man havde lagt 120K i deres trælast så kunne de godt tillade sig at være glade smile

Peter Nielsen



Ja så manglede det bare. ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra Rambo

Ja så manglede det bare. ;-)
Jeps.
De har det lidt for let på bornholm.
Der er faktisk kun Rådogdåd som har en ordenlig trælast.
Ingen silvan eller andet til at presse prisen. kun en byggekram og de er altid dyre en de andre. he
MVH
Peter Nielsen
Citat fra Rambo

Citat fra Rambo


Hov glemte helt at kommentere dit link, checkede det godt nok ikke, da jeg kender det i forvejen, men hvis du kigger på forsiden af vejledningen, hvad er det så montøren har i hånden ??

Xella skriver i denne rækkefølge at pladerne kan opsættes med søm,stifter og skruer. Hvis de nu havde ment at skruer var det bedste, så havde de måske nævnt dem først ??

Den eneste grund til at man skruer en almindelig gipsplade, er at den kun hænger sammen pga yderlag af papir, fibergips har så højt et fiberindhold at det modsvarer en træfiberplade, og derfor er skruerene ikke længere relevante.


Undskyld mig men hvad fanden er det for en omgang pis at fyre af....

Når din mor remser familien op tager hun dem så også i faourit orden... Den sidste der bliver nævnt må jo næsten ikke være en del af familien...

Og hvad de sætter på forsiden er da også fuldstændigt urelavant...?

Hvor gammel er du Rambo???
Citat fra znapster

Citat fra Rambo


Undskyld mig men hvad fanden er det for en omgang pis at fyre af....

Når din mor remser familien op tager hun dem så også i faourit orden... Den sidste der bliver nævnt må jo næsten ikke være en del af familien...

Og hvad de sætter på forsiden er da også fuldstændigt urelavant...?

Hvor gammel er du Rambo???


Gammel nok du, og den der nedladende holdning fordi dine argumenter ikke holder, er simpelthent under lavmålet, hvis du gerne vil bruge 3 gange så lang tid på at skrue, når det ikke er nødvendigt er jo din personlige sag, og denne tråd uvedkommende, hvis du derimod havde dårlige erfaringer med at klamme/stifte havde det været noget andet.

Tror stadig du skal kigge lidt rundt på byggepladserne.

Dk4 kørte bla en serie, D'bedre med Gorm(Hans Georg Møller) som vært og Lars Jørgensen fra totalentrepanør firmaet Egen Vinding og Datter i Ringsted.Det var der jeg hørte op fibergips førstegang og han sagde nøjagtigt det jeg har skrevet i denne tråd, og undskyld mig lige, du prøver og rette mig i at jeg oplyser at det er smartest at klamme sine plader op, dette gør du ved at henvise mig til Xella, som på forsiden af deres monteringsanvisning klammer dem op ? Har meget svært ved at se hvordan du kan mene at det er sagen uvedkommende ?

Derudover skriver de ordret i den tekst du henviser til "lettere og hurtigere er det at fastgøre med en klammepistol, og derfor billigere"

Så dit argument for at sige mig imod er at henvise til en tryksag der giver mig ret, hvad pokker har du gang i ?



Nej Min mor oplyser ikke familien i kronologisk orden eller farvoritorden.
men som uddannet i byggebrancen vil jeg til en hver tid påstå at de fleste firmaer oplyser ting i den rækkefølge som de syntes er mest hensigtsmæssig at bruge, og når man læser deres tekst igennem, så kan man jo læse at Xella hører til dem.
Citat fra Rambo

Citat fra znapster


Gammel nok du, og den der nedladende holdning fordi dine argumenter ikke holder, er simpelthent under lavmålet, hvis du gerne vil bruge 3 gange så lang tid på at skrue, når det ikke er nødvendigt er jo din personlige sag, og denne tråd uvedkommende, hvis du derimod havde dårlige erfaringer med at klamme/stifte havde det været noget andet.

Tror stadig du skal kigge lidt rundt på byggepladserne.

Dk4 kørte bla en serie, D'bedre med Gorm(Hans Georg Møller) som vært og Lars Jørgensen fra totalentrepanør firmaet Egen Vinding og Datter i Ringsted.Det var der jeg hørte op fibergips førstegang og han sagde nøjagtigt det jeg har skrevet i denne tråd, og undskyld mig lige, du prøver og rette mig i at jeg oplyser at det er smartest at klamme sine plader op, dette gør du ved at henvise mig til Xella, som på forsiden af deres monteringsanvisning klammer dem op ? Har meget svært ved at se hvordan du kan mene at det er sagen uvedkommende ?

Derudover skriver de ordret i den tekst du henviser til "lettere og hurtigere er det at fastgøre med en klammepistol, og derfor billigere"

Så dit argument for at sige mig imod er at henvise til en tryksag der giver mig ret, hvad pokker har du gang i ?



Nej Min mor oplyser ikke familien i kronologisk orden eller farvoritorden.
men som uddannet i byggebrancen vil jeg til en hver tid påstå at de fleste firmaer oplyser ting i den rækkefølge som de syntes er mest hensigtsmæssig at bruge, og når man læser deres tekst igennem, så kan man jo læse at Xella hører til dem.


Jeg gider ikke den barnehave diskussion du har gang i... Det var MIG der spurgte TIDLIGERE i dette indlæg om man kunne bruge en gipsskrue maskine til at skrue fibergips op med - fordi JEG gerne vil skrue det fast når jeg bygger i stålskelet... Jeg sidder selv på en tegnestue med 20 konstruktører (hvoraf flere er håndværksmæssigt uddannet og vi foreskriver alle at de skal skrues på - hvad du gør på pladsen er din sag men ikke noget jeg gider at lytte til)

Hvis du synes det er smartere og nemmere at sætte dem op med klammepistol så er det fair nok og du må gerne fortælle mig at det er det - men direkte at sige at jeg SKAL er jo noget helt andet...

Men du skal være velkommen til at oprette en anden tråd om emnet eller diskutere det videre her... Jeg kigger ikke i denne tråd mere...

Godt nytår til jer alle...biggrin Vi ses i en anden tråd
Citat fra znapster

Citat fra Rambo


Jeg gider ikke den barnehave diskussion du har gang i... Det var MIG der spurgte TIDLIGERE i dette indlæg om man kunne bruge en gipsskrue maskine til at skrue fibergips op med - fordi JEG gerne vil skrue det fast når jeg bygger i stålskelet... Jeg sidder selv på en tegnestue med 20 konstruktører (hvoraf flere er håndværksmæssigt uddannet og vi foreskriver alle at de skal skrues på - hvad du gør på pladsen er din sag men ikke noget jeg gider at lytte til)

Hvis du synes det er smartere og nemmere at sætte dem op med klammepistol så er det fair nok og du må gerne fortælle mig at det er det - men direkte at sige at jeg SKAL er jo noget helt andet...

Men du skal være velkommen til at oprette en anden tråd om emnet eller diskutere det videre her... Jeg kigger ikke i denne tråd mere...

Godt nytår til jer alle...biggrin Vi ses i en anden tråd


ja endelig, for du er da godt nok den største ordkløver jeg er stødt på til dato.

Håber at i der læser denne ellers udemærkede tråd, kan abstrahere for znapser's og mit ordkløveri og så selv danne sig en mening om hvad de bør.

Håber i havde en god Jul. :-)

Godt Nytår herfra
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også