Agria 1600Z - Den nægter at starte!

Den vil bare ikke starte, men der er gnist!

Jeg har skaffet den gamle Agria 1600Z ud af gemmerne - det skulle være 3-4 år siden den kørte sidst. Den har en 2-takt hirth motor på 5HP. Maskinen er nok fra omkring starten af 60'erne. Karburatoren er en Bing Nürnberg med svømmer.

image_000521.jpg

Her er hvad jeg har gjort:
-renset og skyllet karburatoren i karburatorsprit
-udskiftet platiner og kondensator (det hjalp på gnisten - den blev kraftigere)
-Jeg har to forskellige tændrør jeg har prøvet med
-Jeg har sikret mig at nålen i karburatoren er i anden position fra toppen.
-Renset benzintanken og sikret mig at der er godt nedløb.
-Jeg har prøvet med diselstart direkte i indsugningen (ikke så meget som et host).
-Har sat en bormaskine på starteren foran. Men selvom den får mange omdrejninger - ikke et eneste host.

Nu er jeg bare FRUSTRERET. Er der nogen der har et godt råd???

hilsen
Gorm (ikke den gamle, men den frustrerede) wink

2000RPM er mere end rigeligt
Den vil bare ikke starte, men der er gnist!... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det jeg har uden motor er Agria 2400 og en Agria 1600/2600
Ved ikke om det er noget du kunne bruge ??????
Mvh
ub4514
Nej ikke helt...

Jeg kom til at købe motoren....
Havde handlet lidt med en om noget andet, og lige pludseligt var der denne 2 cylindrede MAG motor med i det hele...
Og da jeg i forvejen har lidt forskellige motrer... Ja så var den jo lidt sjov.

Siden har jeg fundet ud af at de vist mest ses på Agria fræsere / klippere...

Men jeg må lige se om ikke jeg kan tage et par billeder af flancerne og måle lidt op på dem.

Måske kan du se lidt om hvad der passer sammen.....

Eller kender du en Agriaside med lidt oplysninger og billeder af hvad der passer sammen osv?

MVH Njord
Hej ktm
Selvom tråden her er gammel, håber jeg at du er der.
Du spørger til benzin i krumtaphuset som årsag til drukning. Det er måske lige årsagen til at min Agria kløjs i det. Lige efter jeg har haft den skilt ad og samlet, går den som en drøm, men næste dag er det igen slut.
Når jeg så fjerner bundskruen på krumtaphuset vælter det ud med benzin (10-20 cl mindst).
Har du/eller en anden en forklaring på denne misere og bedst af alt: Hvad kan jeg gøre ved det?
Venlig hilsen
Kai Pedersen
Var det dig, der var på banen her den anden dag, hvor jeg foreslog at lede denne tråd op?? :)

Jeg vil gætte på, at benzinen kan løbe gennem karburatoren ned i krumtaphuset. Hvis der ikke er en hane under tanken, bør du etablere en sådan, eller, hvis der er en slange, så klemme den af, så der under stilstand ikke løber benzin til og ned i krumtaphuset.
Luk hanen eller klem slangen af, medens motoren endnu kører, og lad den dø ud. Så skulle der være lukket.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak ktm.
Sagen er, at fræseren er købt brugt og sort (5000 kr) i efteråret, med mulighed for ombytning. Derfor er jeg interesseret i at vide, hvor alvorlig situationen er. De første gange startede den let og vellydende, men under det første arbejde gik den i stå under vending efter 60 m i jorden. Hvorfor siver der benzin ned i krumtaphuset under arbejdet? Hvad er grunder til at det kan ske i pause med benzinhanen åben? Hvad gør jeg for at starte op efter drukning. Er det nødvendigt at skille det meste af motoren ad? Lad mig få et godt råd.
VH
Kai Pedersen
Annonce

Hej, det er din svømmer i kaburatoren der ikke lukker for benzinen når svømmerhuset er fyldt, det kan være der sidder noget skidt og blokere, eller også er det slitage.
Hvis du skruer svømmerhuset af skal benzinen stoppe med at løbe ud når du holder svømmeren helt op i lukket position.

Du skriver du har muligheden for ombytning, det er vidst ikke nødvendigt, men jeg ville da brokke mig der hvor du har købt den og få dem til at udbedre fejlen, hvis det er muligt.

hilsen ame

Tusind tak til ktm
Eter "tømning" og en sidste gang rensning, starter den nu hver gang, blot jeg husker at "lade den dø" af benzinmangel (lukket hane. Nej, hvor den arbejder!
VH
Kai

Kære ame

Tak for svaret og opbakningen. Jeg var godt nok ved at opgive, men nu starter den og arbejder som en drøm. Du har ret i at den simpelthen står og "drukner", når benzinhanen er åben medens motoren ikke er i aktion. Indtil videre kan jeg leve med, at lade den "dø" af benzinmangel.

Tak!

VH

Kai

HEj..

Sikker en skøn historie....Gorm er der kommet liv i svinet ???
Er der stadig liv i denne tråd???
Har en gammel agria 2600 som ikke går ordentlig, kan i hjælpe?

Jeg kan godt starte dem, men den lyder som om den ikke tænder hver gang stempel er i top. så den kører op og ned i omdrejninger, hvis i forstår. Har fulgt andvisningen i denne tråd, så det skulle være i orden.

Hvad er der i vejen, er gnisten for svag så den ikke kan tænde når den kommer op i omdrejninger eller der det et kaburator problem?

På forhånd tak.
Mvh Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis