Sofabord af beton

Hej gør det selv folketwink

Tænkte på nu vil jeg gerne have et sofabord i beton.
Min ide lyder sådanne!

1. Lav en ramme ud af træ i ønsket mål
2. Beklæd rammen med plastick indeni
3. Bland en gang beton
4. Smid betonen i rammen
5. Når jeg nu har halvdelen af betonen i rammen ligger jeg sådan et kraftigt gitter i for at stabilisrere bordet. Da det i mit tilfælde skal være lidt stort.

Så er det ligesom jeg går død her hvad gør jeg med nogle bordben?

Så en som havde beton bordben så også smart ud.

Eller kan man tage nogle fliser og stable op også ligge sin bordplade ovenpå?

Det med fliserene ville jo ligesom give prikken over i'et hvis i forstår så er det jo et rigtig råt look.

Også kunne man vel vand slippe sit bord for at få det helt glat og fint også måske behandle det med noget voks?

Håber kan komme med nogle gode råd
Hilsen
--== Lasse ==--
49 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det virkelig passe der ikke er nogen som ved noget om dette
Damn du er sq da utålmodig.

Din plan lyder meget fornuftig. Husk at vibrere betonen - brug en stavvibrator. Læg Rionet i, således det ligger to/tredjedele nede (når bordet vender rigtigt). Husk at tænke på vægten af bordet - beton er tungt!!!

Til indendørs brug ville jeg lakere den - bivoks er også en mulighed.

Som bordben - tja du kan støbe dem selv??? Jeg fik en smed til at lave mine i stål og fik dem galvaniseret. Giver et solidt og flot look til betonen.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan jeg ikke bare nøjes med at slå på siden istedet for dette vibrer værktøj eftersom jeg ikke ejer dette..

Har du ikke et billede af dit bord? især dine bordben da

Citat fra Jan R.

Damn du er sq da utålmodig.

Din plan lyder meget fornuftig. Husk at vibrere betonen - brug en stavvibrator. Læg Rionet i, således det ligger to/tredjedele nede (når bordet vender rigtigt). Husk at tænke på vægten af bordet - beton er tungt!!!

Til indendørs brug ville jeg lakere den - bivoks er også en mulighed.

Som bordben - tja du kan støbe dem selv??? Jeg fik en smed til at lave mine i stål og fik dem galvaniseret. Giver et solidt og flot look til betonen.
Du kan også viberer med en slagborermsakine på rammen og hvor du ellers kan komme til.

Min kæreste har et sådan bord. En tømrer har lavet det og det ser fedt ud! Selvepladen ligger i en stor tyk ramme af egetræ som har solide egetræsben. Der er blevet brugt sort beton.

Du kan støbe vinkler ind i betonen i hvert hjørne, hvor til du kan skrue benene fast på når det er færdigt. Så det i et boligprogram en gang.

http://www.dr.dk/bedrebolig/raad_enkelt.asp?id=2037 Hvis linket stadig virker er der en video om hvordan du skal gøre smile

mvh jan
Har set en artikel et eller andet sted, der udover slagboremaskinen med bræddebolten som vibrator også anbefaler en rystepudser. Pak dyret ind i en plastpose og kør den henover overfladen. Man skal selvfølgelig være lidt varsom med strøm og våd beton.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Boremaskine-løsningen er fin - på mindre dele. Har prøvet at vibrere et helt bord med den - god fornøjelse ;-)
Gik lidt bedre med borehammeren, men under alle omstændigheder har formen ikke sønderlig godt af alle vibrationerne.

En vibrator kan lejes for næsten ingenting - det er det værd!!!

Overvej i øvrigt at bruge leca i betonen - giver en væsentlig vægtfordel!

Mvh.

Jan R.
Erik Pheilersen (eller hvad han nu hedder) har lavet samme øvelse på TV2, prøv at søge lidt på det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Til det bord jeg vil lave man kan jeg vel ligeså godt ringe efter nogen der levere beton fordi der skal satme da blandes meget da
Hejsa

hvis du vil have et så stort bord at du vil have nogen til at levere betonen, tvivler jeg stærkt på at du overhovedet kan løfte (med mindre du selvfølgelig er med i stærk mand konkurrencer). Beton vejer altså ca. 2100 kg/m3!

Her er forklaring: http://www.dr.dk/GDS/Artikler/Indbo/2005Betonbord.htm som du måske kan bruge?

mvh
Jørgen
Helt seriøst tror jeg dropper det :shock:
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også