Min start som knustner

Hej

Nu vil jeg til at være kunstner ;-)

I stedet for at sidde time efter time ved computeren kunne jeg godt tænke mig at male. Jeg har set nogle der maler på noget de har smurt spartelmasse på først.

Er der nogen der ved hvad man skal male med for at spartlen ikke falder af lærredet eller pladen?
Hej Nu vil jeg til at være kunstner ;-) I... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zep

-Takker-
-Ja det er jo nok bare det her skal til-
Det var en kort vejledning til LDS-kunst. (væk med snobberiet i kunstvedenen)
Mine professionelle værker er dog knap så vilde, og lidt mere gennemarbejdede.
Jeg burde jo nok have skrevet naturalistisk bliver abstrakt uden brug af briller.
Billedet skulle egentlig have været "den lille havfrue" wink
Men det andet går jo sikkert også an. LOL

Når du engang om måske rigtig mange år, har knap så mange jern i ilden og samtidig knap så mange bolde i luften -samtidig- Skulle du prøve at male.

Men det skulle jo også kunne bruges som både terapi og afstressning, så du ind imellem kan lade op til dine mange gøremål.

Hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg er så forfærdelig nem at friste med skabende processer (- vil nogle trække det ned på et snobplan, så lad dem det, der mangler indhold i tilværelsen :p ) Så jeg kommer ganske sikkert også til at male en dag og ved jo så, hvor jeg kan finde anvisningerne. Ihvertfald kan jeg sagtens sætte mig til at fordybe mig i billeder lavet med eller uden briller...

Siden februar har jeg brugt uld og håndten som "afstressning". Kan også godt anbefales...

På mit stjernetegnsthekrus står der under de kedelige egenskaber, at jeg er spontan. Men jeg er heldigvis ikke klog nok til at fatte, hvorfor det ikke er en fordel

Fortsæt endelig med billeder her, for jeg nyder synet!
donslund har du lavet billeder siden sidst?
Så prøver jeg lige igen.
Går lige et skridt videre fra ren abstrakt til figurativ/abstrakt POP-art.
Her er lagt lidt flere arbejdstimer i.
Stadig i LDS-genren. Samme fremgangsmåde bare med mega "kartoffeltryk"
For undertegnede, en helt "ny" genre.

Billedet er inspireret af Kaul
120x120 akryl.
lærred: kr. 150,-
akrylmaling: Flere tuber a´kr. 50,- Sort, hvid, gul, blå og rød
( Men brugte kun lidt af hvert)
+ ca. 15 timer ( med motiv og farvesammensætning/afstemning )
Hvad siger vi Sniffer, -hvad er det mon værd- wink

Donslund- Hvordan går det hos dig, altså med malerierne ?

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Det kan jeg ikke prissætte.......Det er for "uroligt" til at fænge....hvis du forstår.
(Alt den energi du har lagt i det og så siger madammen, bare sådan)

Sniffer  
Annonce
-Takker for svaret-

Du bekræfter en fornemmelse, som jeg selv sidder inde med.
Men man skal jo turde midste fodfæste. -ihvertfald for en stund-
Heller ikke alt, kan vel værdiansættes i kroner og øre.
Jeg her samtidig lært en hel del undervejs, intet arbejde er spildt.

Men lur mig, om her ikke er nogle som synes godt om billedet.

Dejligt med kritik biggrin

-Det bringer tingene videre, eller under alle omstændigheder i perspektiv-

Venlig hilsen Retro

Jamen det har du da helt ret i - man lærer hele tiden og selvfølgelig er der nogle, der vil synes det er super. Vi er da heldigvis forskellige.
Bare klø på.
Jeg kan slet ikke klare Picasso eller hvad han nu hedder. *GG*

Sniffer  
Hej Retro

Dit gule abstrakte er jeg ret vild med. Det er noget jeg kan lide at se på og blive glad af.

Så hvis du en dag gider lave et tilsvarende gerne igen i gult og måske med lidt rent blåt og rødt farve hver for sig inden i, er jeg potentiel køber - de farver kan jo kun gøre en glad. Lad mig nyde det uden at høre pris på tuber mv., men helst i samme store størrelse wink

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Hej Retro

Dit gule abstrakte er jeg ret vild med. Det er noget jeg kan lide at se på og blive glad af.

Så hvis du en dag gider lave et tilsvarende gerne igen i gult og måske med lidt rent blåt og rødt farve hver for sig inden i, er jeg potentiel køber - de farver kan jo kun gøre en glad. Lad mig nyde det uden at høre pris på tuber mv., men helst i samme store størrelse wink

Hej Jørgen

Jeg gør hvad jeg kan.

Priserne på diverse materialer, er udelukkende for at anskueliggøre overfor LDS' ere. -Hvor billigt det er at komme igang-
Samtidig også for at retfærdiggøre brugen af LDS som galleri biggrin

Her dukker snart mere op, -er pt. igang med flere af slagsen-

-Du skal få chancen for at nyde- ikke blot LDS versioner.
Men dit helt eget, hjemme på væggen.

-Uden at kende hverken tubepris,tidsforbrug m.v.) wink

-Du får bare den rå galleripris- biggrin

Mailer en serie om ca. 2-4 uger.

Venlig hilsen Retro

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også