Min start som knustner

Hej

Nu vil jeg til at være kunstner ;-)

I stedet for at sidde time efter time ved computeren kunne jeg godt tænke mig at male. Jeg har set nogle der maler på noget de har smurt spartelmasse på først.

Er der nogen der ved hvad man skal male med for at spartlen ikke falder af lærredet eller pladen?
Hej Nu vil jeg til at være kunstner ;-) I... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en sidebemærkning... Kan man se dine billeder andre steder på nettet retro?
Hej Zephirine

-ikke i øjeblikket-

Da jeg i sin tid havde rigtig mange billeder, havde vi både galleri og hjemmeside.
Men nu.... Alt bliver solgt, næsten inden det er malet.
Har aftale med et bolighus m udelukkende arkitekttegnede møbler, de aftager alt i forud bestemte stilarter.
-Må faktisk kun sælge gennem dem i DK-

Men når jeg eksperimenterer, er her frit slaw. Men her er jeg også p.t. 8-10 billeder bagud.
Skal vel inden sommeren kulminerer have lavet henved 40-50 værker i minimum 100x100 cm. ( Det er rigtig sjovt ) -Alle unikke og ikke i serier-

Det gule billede som jørgenE omtaler + det som sniffer ikke kunne "værdisætte" er også solgte.

Men en "skønne" dag får vi vel igen en rentestigning. Så bliver her sikkert igen tid til både galleri og hjemmeside. ( Hvem ved )

Venlig hilsen retro.

PS: Hvordan går det ovre i blomsterdalen.dk ?

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hold op, du tager pusten fra mig... Jamen så tøjler jeg min nysgerrighed, til samfundsøkonomien vender igen *GGG*

Det går støt og roligt frem på blomsterdalen.dk (vi har iøvrigt lige fået en fin forside forærende i åbningsgave!). Forsommeren, som jeg vil kalde det aktuelle vejr, kalder jo virkelig på havefolket, og det giver da noget snak, når vi kryber ind bag skærmene efter at være blevet ladet op med solenergi. Men nu vil jeg futte derud i det grønne og følge en af mine traditioner...
Citat fra Zephirine

Hold op, du tager pusten fra mig...

-Det tro jeg er en umulighed- biggrin

Med hensynet til samfundsøkonomien, håber ikke på de store udsving.
-Men tror at forklaringen på den større interesse for kunst- Skal hentes i et større overskud blandt befolkningen.

-Havde jeg i.ø. haft mulighed for at fortsætte som murer, havde her været endnu mere travlt-

Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Ja nu blander jeg mig ikke i folks tro (med vilje) Men det, der tager pusten fra mig, er, at 40-50 unikke værker virker som meget at leve sig ind i på den tid. Men det handler måske også nok om, at dine forudsætninger er helt anderledes end mine, når jeg ser de firkantede tal *GGG*
Annonce
Har et billede under udarbejdelse.
-BxH 100x150 excl ramme-
-interesseret- Send en PB

Jeg har stadig ikke tid til fordybelse i lærredet... Er det mon andre, der har forsøgt, har JørgenE fået sit billed og nåede retro04 mon sine kvantitative mål? ;-)
Jeg laver lidt ind i mellem. Sidste skud fra kunstneren er dette lille billede.

Malet fortrinsvis med svamp, brunt pulver, vand og hvid akrylmaling.
Citat fra donslund

Hej

Nu vil jeg til at være kunstner

I stedet for at sidde time efter time ved computeren kunne jeg godt tænke mig at male. Jeg har set nogle der maler på noget de har smurt spartelmasse på først.

Er der nogen der ved hvad man skal male med for at spartlen ikke falder af lærredet eller pladen?

Hej
Ja du skal lægge alle dine farver i bunden og så skal du lægge din pastel på og så beskærer du den og til sidst når det er tørt så lægger du igen farver i og husk af give dine billeder lak
hilsen pia jensen
Citat fra donslund

Zephirine, den skal jeg lige have igen. Hvad er det du godt kan lide/ ikke lide ved de to billeder.

Da der er mine første vil jeg jo gerne lære alt det jeg kan.

Og Retro, det er ikke de sidste billeder jeg har malet. Det er ren afslapning at stå med synes jeg.

Og så ikke mere snak om kager ...

jeg syntes af man skal lade være med af krisiserer hvad andrer kan og det nytter ikke nogen man skal være positiv hvad andrer gør ellers mister man lysten jeg har malet i over 30 år og jeg er blevet bedrer med årene og det gør du sikker også jeg sælger mine billeder i syd frankrig nu så det er bare med af klø på
hilsen pia jenesen
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også