Min start som knustner

Hej

Nu vil jeg til at være kunstner ;-)

I stedet for at sidde time efter time ved computeren kunne jeg godt tænke mig at male. Jeg har set nogle der maler på noget de har smurt spartelmasse på først.

Er der nogen der ved hvad man skal male med for at spartlen ikke falder af lærredet eller pladen?
Hej Nu vil jeg til at være kunstner ;-) I... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det lyder sandelig da nemt, men jeg skal da vist lige øve mig lidt. Men måske kommer det endag.
Tænkte på, hvorfor er det lærredet skal grundes med sort og derefter hvid?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra retro04

Det er da let. cool

Hilsen retro

Så det er altså ikke kunst wink
Nej, det skriver han jo selv. Men en times arbejde hvis de så kan sælges for 1.600,-, det er let.
Hej igen,

-Er det danske sprog ikke herligt-. biggrin
Når man sådan uden videre, på ganske kort tid, kan male et par billeder.
-Er det da ingen kunst at lave- Men derfor kan det man laver jo sagtens være kunst. wink

-Det må være op til beskueren at vurdere-

Med hensyn til den sorte bundmaling, er det helt klart Christian Tangø's hensigt at skabe mere fylde og dybde i billedet. En meget anvendt teknik i farvemættede abstrakte malerier. Det er absolut ikke noget must, men i tilfældet her et rigtig godt udgangspunkt.
Nogle kunstnere maler deres motiv, og lader resten af lærredet stå rå og ubemalet. -Et spørgsmål om temperament og ego.-

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra retro04

Hej igen,

-Er det danske sprog ikke herligt-. biggrin
Når man sådan uden videre, på ganske kort tid, kan male et par billeder.
-Er det da ingen kunst at lave- Men derfor kan det man laver jo sagtens være kunst. wink

-Det må være op til beskueren at vurdere-

Ja det var lige præcis der, jeg ville i retning af... Jeg kan ex. have svært ved at se kunsten i den røde klat til kr. 1.600,- - men det er i virkeligheden kun et udtryk for omfanget af min fantasi og smag... Og måske i virkeligheden også dannelse og omgangskreds...

Jeg holder med det kryptiske her - og håber at få lov til at se flere af forsøgene på det, der er let cool LDS-billederne. Og jeg vil ikke være ked af at høre erfaringerne med processen. Måske vil jeg også en dag tage mig tid til at prøve.
Hej igen

- Fortsættelse i LDS "kunst"-

Man behøver faktisk ikke at male lærredet sort, inden man tænder af.
Men en god bundfarve er tilrådelig.
Prøvede lige at lave et LDS billede, uden brug af pensler spartler m.v.
Eneste værktøj, - En murer/fugesvamp.-
Lærred: 100x120 cm. kr. 150,-
Farver: 4 tuber Akryl a' 250ml. kr. 49,95 pr stk. Brugte en fjerdedel.
Svamp: kr 20,- (Kan bruges igen og igen)
Resultat: Et unikt billede til kr. 250,- Bemærk størrelsen biggrin

Start med de mørke farver, byg videre med de næst mørkeste o.s.v.
Slut af med de lyse/hvide kanter. Måske skal man til opgaven, bruge et lille hjørne af svampen. -Til småstafferinger- Men hvad gør det.


Held og lykke - Man behøver altså ikke at bruge flere tusinde på kunst.

LDS kunst- til kr. 250,- (Det er da ik' så ringe)

Venlig hilsen retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Det er da bare blevet et til ca. 3000 dask - hvis man altså er til det abstrakte.

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Det er da bare blevet et til ca. 3000 dask - hvis man altså er til det abstrakte.


-Tak for det- biggrin
Abstrakt = Figurativt, malet uden briller af en "retro" 60' er.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Ahaaa man skal altså bare tage brillerne af Du kan nu altså noget med de der farver retro...
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også