Min start som knustner

Hej

Nu vil jeg til at være kunstner ;-)

I stedet for at sidde time efter time ved computeren kunne jeg godt tænke mig at male. Jeg har set nogle der maler på noget de har smurt spartelmasse på først.

Er der nogen der ved hvad man skal male med for at spartlen ikke falder af lærredet eller pladen?
Hej Nu vil jeg til at være kunstner ;-) I... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
smile Ja du slipper nu altså ikke for chokoladesnak endnu...

Det er svært at sætte ord på en vurdering over nettet... Men jeg forsøgte alligevel, fordi min første reaktion på dine billeder ikke var ment som venlighed - men beundring af dine første billeder! Jeg kan godt lide dem - og har ikke noget at udsætte på dem.

Jeg er positivt overrasket over at opleve så fine balancer, dybder og kontraster i førsteværker.

Men jeg vil alligevel ikke have dem hængende i min stue, for de gør mig utrolig lækkersulten altså rolleyes Det er ikke løgn Donslund - du skal slet ikke glemme det, der siges om chokoladekage, for du fanger åbenbart essensen af chokolade bedre end mange reklamer med den ægte vare i...

Jeg kan ikke og vil egentlig heller ikke give dig gode råd - jeg synes der er god harmoni i dine billeder. Det er dig der sidder med et talent, der fortjener at blive brugt. Og så vil du finde ting du kan lide eller ikke lide - og finde kunsten i dem...

Og så kan du hilse fruen og lykønske hende med, at du har frembragt noget, som andre må betale penge for at hænge op i stuen cool

Jeg er ihvertfald gerne med på endnu en kigger, når du igen udfordrer talentet...

Hvad fik dig egentlig til at lave de to billeder?
Hvad der fik mig til, at lave de to billeder?

Tja, det ved faktisk ikke. Lysten først og fremmest. Der er så mange der maler billeder og hvordan mon det kom til at se ud hvis jeg gjorde det? Det var nok mest det. Om det har noget at sige ved jeg ikke, men jeg er uddannet grafiker og bruger min dag på at lave pænt webdesign, så dette er jo et helt andet medie.

Om der er så mange af mine følelser afspejlet i billederne ved jeg ikke, jeg blev bare ved indtil jeg syntes om resultatet. Om andre så bryder sig om det er jo svært at vide. Konen gør :-)

Men det er jo heller ikke med henblik på videresalg at jeg malede de to billeder. Det var såmænd bare for at se, om jeg kunne lave noget fornuftigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, jeg synes altså også de billeder ser utrolig godt ud.
Jeg glæder mig til at se flere, måske skulle jeg selv prøve????
Okay Zephirine. Nu forstår jeg dig bedre.

Tak Carsten. Gå du bare igang. Det er i hvert fald intet at tabe bortset fra 30 kr til lærred :-)
Hej igen,

-Ja nu er det bare med at komme igang- Carsten med flere.
Jeg så i aftes, en TV udsendelse om hvordan man selv kunne producere sin egen kunst.
Enkel og ligetil LDS opgave. og så er det billigt !
Inspireret af denne udsendelse, samt min hang til LDS, lavede jeg lige et par billeder.
Billederne er lavet med murerske/spandske, tandspartel og fugesvamp.
Pris for div. materialer kr. 180,- med rammer.
Tidsforbrug ca. 1 time. + indramning.
-Jeg må dog tilstå at jeg har prøvet det før- wink

Jeg synes bare at i skal komme igang. LDS-kunstnere.

Venlig hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Retro.

Fine billeder må jeg sige.

Hvilket program var det? Måske noget der ligger tilgængeligt på nettet?
retro...: 10-4

Sniffer  
Hej,

-Tak for det-biggrin

Programmet var rabatten på DR1.

Her købte de et billede 80x80 cm. serieproduceret fra billedfabrikken til kr 1600,- (Bolighus maleri)
Lavede herefter, egenproduktion 80x80 cm. efter kunstners anvisning. -Spartel- + 4 farver.
Pris m. ramme kr. 230,-

Det som var et LDS projekt, blev af forbipasserende valgt som klart det bedste. wink Sådan! -Hvor svært kan det være-


Venlig hilsen retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra Sniffer

retro...: 10-4

Det er dælme svært at være uenig cool

Hvad har du "smurt" på lærredet Retro?
Hej igen,

Se programmet her; http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0322112550.htm
Tvillingetest.

Til zephirine, 3-4 brune akrylfarver+sort & hvid.
Lagt på i striber efter loddestok wink tværet ud med murerske og tandspartel. -Til det lignede-? Trak lige linierne op med en fugeske biggrin
og vupti så var her to billeder. -Sluttede lige med at lave et andehoved i bunden af billede to. - Med penslen-

Det er da let. cool

Hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også