Min start som knustner

Hej

Nu vil jeg til at være kunstner ;-)

I stedet for at sidde time efter time ved computeren kunne jeg godt tænke mig at male. Jeg har set nogle der maler på noget de har smurt spartelmasse på først.

Er der nogen der ved hvad man skal male med for at spartlen ikke falder af lærredet eller pladen?
Hej Nu vil jeg til at være kunstner ;-) I... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik vist ikke helt fortalt færdigt. Der er ingen mørtel/sandspartel i de færdige malerier. De er malet på lærred og med akrylfarve, almidelig hvid vægmaling og så dette brune pulver blandet op i vand.

Det er sikkert rigitgt, at de fleste spraylak er blanke og ja, det ville være pænest med en mat lak her. Det kan også være, at jeg bare hænger dem op uden, så må vi se hvad der sker.

Jeg smider hurtigst muligt et billede af dem herop. Det lovede jeg jo ;-)
-Når et maleri lukker sig selv- d.v.s. at du ikke længere kan tilføje noget som gør billedet bedre. -Så er her problemer,
nu når man alligevel "lige vil give slutfinish"- smile
-Du er havnet i en for billedkunstnere, særdeles velkendt situation-
Mit forslag i dit tilfælde vil, efter nærmere eftertanke, være at duppe billedet med en svamp.- påført en matlak.
Hvis du kan ramme farven i pulveret, kunne du jo også "bare" duppe billedet med denne som akrylfarve.
Det med at give lærredet mange tynde lag med svamp, er en meget anvendt og populær teknik.
En Hvid vandig akrylmaling kan jo også være løsningen. men du risikerer at den brune nuance, som 'er billedet, bleges en smule.
Jeg ønsker dig held og lykke.
-Glæder mig, uden du skal føle dig presset, til at se resultatet-



Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen dog - de er da blevet gode.
(i forhold til det man ser rundt omkring på nettet, som der tages 600-1000 kr. for.)
Men ved ikke lige hvorfor jeg nu tænker på en lækker chokoladekage.

Sniffer  
Jeg skal på ingen måde gøre mig til kunstkender eller -forstandig. Men Donslund, jeg synes ikke, du skal stoppe med de to og jeg vil meget gerne se efterfølgerne også cool
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Sniffer og Zephirine.

Tak for jeres venlige ord. Jeg fortsætter når der er tid.

Sniffer, jeg tror da lige jeg laver en aftale med DanCake og Karen Volf, det kan være de vil sponsorere materialer hvis jeg smider lidt chokoladekagebilleder rundt omkring. Måske jeg også kan male en vaniliekrans ;-)
Næh hov. Jeg prøvede ikke på at være venlig...

Jeg kan også godt se chokoladerne, som Sniffer har fået øje.

Men det der fanger mig, det er dit brud med regelrette linier, selvom du arbejder i felter og den dybdevirkning/kontrast, du indfanger dels med spartling og dels med farver. Det vil være synd ikke at arbejde videre med det...
Hej donslund,

-Et par rigtig gode billeder-
Nu kan jeg sagtens se hvorfor den brune farve har voldt dig kvaler, Den passer jo perfekt i dine billeder. God farve, transparant og dødmat.
Du har fat i noget som er rigtig godt. Jeg forstår sagtens at de skal på væggen. ( Dem ville jeg også gerne have hængende)
Nu kan jeg også se småkagerne biggrin Men hvad sindet er fuldt af, humøret, eller det uopnåelige, er som regel det, som gennem penslen, havner på lærredet.
Her kan kun du svare. -Du har dog den kunstneriske frihed til at tie-
Det er måske synet af de fyldte chokolader eller småkager, som får beskueren til at stoppe og undres. -Det er rigtig godt-
Kunst må efter min mening, gerne appelere til beskueren enten i form af undren, provokation m.v. -Tankerne skal igang, så er man nået langt-
Du skriver, at du fortsætter når du får tid.
-Det får du, når jeg ser dine billeder, meget snart- Du bliver snart udfordret/opfordret til at komme videre.
Vent og se. -hvem kan ikke lige bruge et sådan sæt-
Køb dig et par nye lærreder.- og nyd det- Det er skønt både som hobby og levevej.


Held & lykke
Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hold så op med at snakke om kager.........savle..savle...

Sniffer  
Zephirine, den skal jeg lige have igen. Hvad er det du godt kan lide/ ikke lide ved de to billeder.

Da der er mine første vil jeg jo gerne lære alt det jeg kan.

Og Retro, det er ikke de sidste billeder jeg har malet. Det er ren afslapning at stå med synes jeg.

Og så ikke mere snak om kager ...
Der er yderligere 45 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også