Jeres værste værktøj.

Jeg fik en ide til at man kunne anmelde det værste stykke værktøj man har købt.

Mit er en teleskob geringssav fra bilka. Pris 699 nedsat 300.

Den kan overhovedet ikke lave et snit der svarer til gradindstillingen, den flosser træet, jeg har før været heldig med en billig gerringssav af navnet Güde, så jeg lod mig ikke afskrække.

Hitter ideen kunne vi jo lave et indlæg der hedder det bedste ikke mærke værktøj.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg fik en ide til at man kunne anmelde det værste... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Øhhh... Okay... Det problem er jeg så aldrig stødt på, på de efterhånden tusindvis af torx skruer jeg har spartlet. Men okay, jeg plejer så alligevel at spartlet dem 2 gange;)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
næste problem vil opstå når man bruger gipsskrue maskine. den kan ikke ligeså let gribe fast i en torx, som i en krydskærv.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg købte for ikke så langtid siden, en falke rundsave i jem og fix. men desværre holder denne fætter ikke særlig godt på strømmet. eks. skulle save en bræt tværs igennem. efter halv vejen. stod den af. ikke mere strøm.
Hej Forum,

Jeg har købt en "dejlig" billig håndreven kap/gering sav af mærket Wisent i Bauhaus.

Prisen var ok ca. 200kr

Når jeg indstiller den til 45 grader passer gerikterne til døren bare ikke. Det ligner helt ærligt noget jeg lavede i 5 klasse.

Den er bare ikke pengene værd, den kan simpelhen ikke bruges til noget.

Er der nogen der har et forslag til en ordenlig ikke for dyr geringssav?

Arneen

<p>&#160;Man kan ikke ødelægge noget der allerede er gået i stykker!</p>
Skrevet af robert8900_5 den 02-06-2009 05:58
næste problem vil opstå når man bruger gipsskrue maskine. den kan ikke ligeså let gribe fast i en torx, som i en krydskærv.


Det er faktisk lige omvendt.......... Normalt bruger man jo dybdestop når man skruer gips. Dvs når skruen er kommet tilpas langt ind, skal bitsen slippe skruen. Det ville være næsten umuligt med torx.

Torx er noget skidt da skruehovedet bliver mere som et U istedet for et V. Dette gør at den har dårligere fat i gipspladen, da hovedet kommer meget længre ned i gipspladen.

Det sker da at bitsen slipper for tidligt, men jeg synes det er meget sjældent. Enten er skruerne eller bitsen af meget ringe kvalitet eller også bruger du en forkert størrelse bits.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Arneen den 02-06-2009 14:51
Hej Forum,

Jeg har købt en "dejlig" billig håndreven kap/gering sav af mærket Wisent i Bauhaus.

Prisen var ok ca. 200kr

Når jeg indstiller den til 45 grader passer gerikterne til døren bare ikke. Det ligner helt ærligt noget jeg lavede i 5 klasse.

Den er bare ikke pengene værd, den kan simpelhen ikke bruges til noget.

Er der nogen der har et forslag til en ordenlig ikke for dyr geringssav?

Arneen

Du kan prøve med en Nobex. De er i ret god kvalitet.

Ellers sælger Metabo en elektrisk kap/gearing for ca. 8-900 som saver udenmærket. Tror den hedder LS210 laser
Hvis du kan nøjes med håndkraft
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1144
jeg bruger sådanne en sav hvis jeg skal skære tykke antenne kabler over.
til prisen laver den et fantastisk stykke arbejde.

Jacob
Save antennekabler?? Saver du dem også i smig?

Den du henviser til er sikkert i samme ypperlige kvalitet, som den han allerede har.
Mit værste værktøj er helt klart et vinkelsliber "sæt" fra Bauhaus til 400. Den lille (115) har klaret alt med bravour, men den store er blevet byttet 3 gange... nu er den så defekt igen, men gider ikke engang køre derud for at bytte den.


Mht gearingssave. Jeg hart slidt en del op af de billige og har aldrig oplevet at de ikke savede (nogenlunde) som skalaen viste. Husk på at de ofte har et "hak" ude ved 48-50° og man lige skal være sikker på at den lille pil står ud for 45° og ikke bare køre den ud til stop i siderne.

PS Man saver da altid sine antennekabler i smig... gør man ikke?
Dewalt 18v Akku håndrundsav

Dårligste vægtfordeling nogensinde, absolut ubrugeligt værktøj til alt for mange penge

http://www.lyrk.dk
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også