Problemer med Bosch Logixx 902 SGU opvasker

Jeg tror min opvaskemaskine har fået virus - den opfører sig i hvert fald underligt. Jeg vil høre om andre har oplevet noget lignende.

Problemet er at den ikke tager nok vand ind så servicet ikke bliver rent. Hvis jeg åbner maskinen under forskyl eller hovedvask, så kan jeg se at der kun er et lille springvand i bunden af opvaskeren (når den virker er hele maskien pladdervåd). Hvis jeg hælder vand ind ved forskyld (2 liter) og hovedvask (3 liter) så virker den perfekt - det er underligt for en samlet vask koster 12-14 liter vand. Opvaskeren er ellers intelligent og brokker sig over for lidt salt, afspændingmiddel, stoppet filter mm. Den skulle også brokke sig ved forringet vandtilførsel, men det sker ikke.
Maskinen beregner selv rest vasketid, men den er blevet mærkbart længere (starter ud med ca. 3 timer mod normalt 2 timer i autovask).

Jeg har forøvrigt ikke prøvet at vaske på et af de faste programmer kun auto - det må jeg lige prøve.

Jeg har haft alt skilt ad, pumpe, si til vandtilførsel mm, men der sidder ikke noget. Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har et bud på en løsning?
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start bagfra :-)
Tømmer den stadig med normal hastighed, og bliver den ligeså tom for vand som tidligere, når den er færdig med at pumpe ud ? (og du har fyldt ekstra vand i)

Hvis det er i orden, må du se på om der er tryk nok på tilledningen.
Mål hvor hurtigt du kan fylde en 10 liters spand fra tap stedet, og sammenlign med et andet tap sted i boligen.
Prøv at finde maskinens specifiaktioner - der står ofte hvad minimums vandtilførselstryk er.
Kontroller om vandtilførselsslangen har fået et knæk eller bliver klemt ?
Der må også sidde sensorer der fortæller den hvornår der er vand nok - mon der kan være kommet skidt i dem - eller andet der får dem fungere forkert, løse forbindelser ?
Jeg er ked af at sige det, men det du oplever er ikke usædvanligt. Vi har sådan en fætter selv, med nøjagtigt de samme problemer. Og samme historie fra en tidligere kollega, der købte en på ca. samme tidspunkt som os.

Kan så lige nævne at hovedafbryderen i vores maskine eksploderede med et brag for et års tid siden (heldigvis den del der sidder inde i maskinen, og heldigvis nem at erstatte for nogle hundrede kroner i reservedele -- man er vel LDSer). Nå ja, og at displayet de sidste tre måneder har været fuldstændigt ulæseligt.

Jeg vil overhovedet ikke komme ind på den behandling vi har fået af Bosch's "servideafdeling" undervejs. Der har allerede flydt tilstrækkeligt med galde på dén konto.

Vi købte denne her, fordi det skulle være det bedste af det bedste - og det var prisen også sat til. Hvad vi fik var en maskine der ikke kan vaske ordenligt op, og nu efter blot 4 år knapt nok kan hænge sammen. Kan kun håbe tilstrækkeligt mange læser det her, og at de advarer venner og bekendte der går med overvejelser om at købe sådan en.
Åndsvage maskine - prøvede standardvaskeprogrammet "ØKO" i går i stedet for Auto programmet - det gav en perfekt vask. Så kan det jo ikke være hardwaren, men snarede "vaskeprogrammet" (firmware?) der er i udu?

Erik
Hej Erik

Jeg er også den heldige ejer af sådan en maskine, men jeg har endnu ikke haft nogen problemer med den (bank under bordet, salt over skulderen osv.) og den har kørt i 1½ år nu.....

I øvrigt er det, efter min mening, en af de bedste maskiner på markedet, design- og intelligentmæssigt. Men al den elektronik gør jo også at maskinen har flere muligheder for at gå i stykker.

Det er vel naturligt at vasken tager længere tid, når der ikke ret meget vand, for så tager det forholdsmæssigt længere tid før alt er rent. Det måler den jo selv.

Held og lykke med den
Carsten

Bonden
Der bør ikke være problemer med en vaskemaskine til knap 9000 vejledende. Jeg har KUN givet 5995,- for den, men det er mange penge i.f.t. at man kan få en god opvasker til under 3000 nu om dage.

Erik
Annonce
Sidste nyt!
Opvaskeren virker igen 100% uden reperation.
Jeg rensede hele opvaskeren med min billige damp-renser og siden da har den virket upåklageligt.

Erik
Tak for gode indlæg.
Jeg har haft en maskine med virus i et par år, ganske som beskrevet ovenfor.
Selvom alt blev skyllet af, maskinen renset med afkalkning, kunne tallerkener og glas komme beskidt ud.

Jeg skilte maskinen ad. I venstre side set forfra kan man komme til tank, slanger mv. Der samler sig utroligt meget snask i specielt den forreste slage nærmest fronten. Den slange blev renset grundigt ved at hælde varmt vand direkte ind i den åbne maskine, og vandet fra slangen blev ledt direkte ud i en balje.
Vandtanken blev kalket af (så meget jeg kunne), og ligeledes med resten af de små dimser.

Maskinen har kørt upåklageligt nu i et par dage.
Denne operation forventer jeg så at skulle foretage med nogle års mellemrum, uanset hvor meget jeg ellers kalker af og renser med kemikalier.

TWT.


TWT

1 min Skyldning.....?????

Efter at havde prøvet alle mulige forgæves rensningforsøg - måtte jeg ringe til en reperatør. Så han har lige lavet min maskine - det løste ovenstående problem!
 + at den tager også den rigtige vand mængde ind i gen.

1250kr fattigere!

Men nu ved jeg hvordan det skal laves. Han udskiftede en slags ventil der sidder i ventre side af maskinen, se link . Her finder du en pris der ca er 240kr.

Go fornøjelse

Hej TWT

Endnu en med samme problem.....hvor/hvad er det som skal skilles for at komme til tank, slanger mv.?

Bartels

Hej,

Den del der er skiftet, kunne med al sandsynlighed blot være renset, det er en udbredt fejl i BSH maskiner, jeg har renset mange i min tid..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis