Problemer med Bosch Logixx 902 SGU opvasker

Jeg tror min opvaskemaskine har fået virus - den opfører sig i hvert fald underligt. Jeg vil høre om andre har oplevet noget lignende.

Problemet er at den ikke tager nok vand ind så servicet ikke bliver rent. Hvis jeg åbner maskinen under forskyl eller hovedvask, så kan jeg se at der kun er et lille springvand i bunden af opvaskeren (når den virker er hele maskien pladdervåd). Hvis jeg hælder vand ind ved forskyld (2 liter) og hovedvask (3 liter) så virker den perfekt - det er underligt for en samlet vask koster 12-14 liter vand. Opvaskeren er ellers intelligent og brokker sig over for lidt salt, afspændingmiddel, stoppet filter mm. Den skulle også brokke sig ved forringet vandtilførsel, men det sker ikke.
Maskinen beregner selv rest vasketid, men den er blevet mærkbart længere (starter ud med ca. 3 timer mod normalt 2 timer i autovask).

Jeg har forøvrigt ikke prøvet at vaske på et af de faste programmer kun auto - det må jeg lige prøve.

Jeg har haft alt skilt ad, pumpe, si til vandtilførsel mm, men der sidder ikke noget. Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har et bud på en løsning?
Jeg tror min opvaskemaskine har fået virus - den... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thoksas

100000000000000000000000000 tak
det var en fantastisk vejledning
og
nu virker det.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal takke dig  (opvaskemaskine er rimelig vigtigt i en familie på 5!)
TAK
Hej Thokas
1.000 tak for god og illustrativ vejledning. Jeg har netop fulgt vejledning til punkt og prikke og hører nu den dejlige yd af opvaskemaskine der igen klarer den daglige opvask ;-)
Hej

Fandt jeres tråd via en google søgning.

Jeg har en Bosch Logixx maskine fra 2007 som har samme problemer som i beskriver her..

Jeg har snuppet din vejledning Thokas, den vil jeg nu prøve i håb om det giver nyt liv til vores 8 år gamle maskine..

Oprettede mig ligeledes osse kun for at kunne takke dig, men dette forum er klart et jeg vil besøge igen.

Karsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis