Problemer med Bosch Logixx 902 SGU opvasker

Jeg tror min opvaskemaskine har fået virus - den opfører sig i hvert fald underligt. Jeg vil høre om andre har oplevet noget lignende.

Problemet er at den ikke tager nok vand ind så servicet ikke bliver rent. Hvis jeg åbner maskinen under forskyl eller hovedvask, så kan jeg se at der kun er et lille springvand i bunden af opvaskeren (når den virker er hele maskien pladdervåd). Hvis jeg hælder vand ind ved forskyld (2 liter) og hovedvask (3 liter) så virker den perfekt - det er underligt for en samlet vask koster 12-14 liter vand. Opvaskeren er ellers intelligent og brokker sig over for lidt salt, afspændingmiddel, stoppet filter mm. Den skulle også brokke sig ved forringet vandtilførsel, men det sker ikke.
Maskinen beregner selv rest vasketid, men den er blevet mærkbart længere (starter ud med ca. 3 timer mod normalt 2 timer i autovask).

Jeg har forøvrigt ikke prøvet at vaske på et af de faste programmer kun auto - det må jeg lige prøve.

Jeg har haft alt skilt ad, pumpe, si til vandtilførsel mm, men der sidder ikke noget. Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har et bud på en løsning?
Jeg tror min opvaskemaskine har fået virus - den... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Igen.

Har tænkt lidt over problemet / rensning af omtalte ventil. Har I nogen ide om hvorfor der godt kan komme nok vand til forskyl men ikke til hovedvask ?
Hej thokas

Perfekt vejledning! Du skal have rigtig mange tak for at bruge tiden på at sprede din viden/erfaringer til os andre!

Jeg var nødt til at melde mig ind som bruger her, kun for at skrive det til dig

Hilsen
Thomas Korsgaard
Hej Derude  - Har lige en udfordring mere her. Har en model af ovenstående Bosch Logixx, ingen problemer med at få vand i og ud, men vaske vil den sku ikke, der sker intet... Nogen gode ideer derude ?? Er det printet der er gået, eller er det "bare" et start relæ  til spulepumpen der er gået ?? Jeg har ikke noget måle udstyr til at checke

Henrik Olsen

Jeg har lige talt med Bosch, da jeg har problemer for 117 gang med sidekammeret, der stopper til med fedt ol. Svar man skifter sidekammeret, det er en rigtig god forretning for dem da det sker med mellemrum at det stopper. Maskinen bliver selvfølgelig renset med de rigtige midler med mellemrum.
Derfor hold jer fra Bosch.
VH. KMT.
Annonce
Løsning.
Det er en gammel tråd - men for andre interesserede er løsningen følgende:

Maskinen har for så vidt taget det vand ind som den skal. Vandet til skylningen skulle være i vandbeholderen på siden af maskinen, men hvis ventilen til vandbeholderen ikke holder tæt, bliver vandet pumpet ud sammen med vaskevandet, og der er ikke tilstrækkeligt med vand tilbage til skylningen. Der sidder to magnetventiler nederst i venstre side af maskinen. Der er en udmærket vejledning andetsteds her på tråden, der forklarer hvordan man får adgang hertil.
Den af ventilerne som sidder længst fremme mod forsiden skal blot adskilles og renses. På min maskine sad der et ganske lille stykke filtermateriale (klart som glas) i klemme ved ventilen. Se vældigt godt efter, for filtermaterialet er meget let at overse når man tjekker. Jeg overså det selv første gang, da det var et gennemsigtigt stykke på ½ cm længde og 1 mm tykkelse.
Mvh
Peter


Hej alle, jeg har fundet mange gode besvarelser på siden, men jer er ikke klar over om det er fordi maskinen skal renses eller der er en anden årsag. Vi har også problem med vores Bosch Logixx SGU 0905 SK/04.
Vores maskine kører fint, men glas og porselæn er dækket af et hvidt lag, og indersiden af maskinen er også dække af et hvidt lag efter vask. Der er salt og afspnænding på. Er der nogen der kan fortælle os hvad årsagen er?

Med venlig hilsen







GBN
Hej, sidder med aben nu... Har en SGV67T33 fra 2007, valgte den nemme løsning og købe et nyt filter, (kr. 1.700,00) renser det selv for fremtiden.

Problemet er nu bare at maskinen kan køre med lågen åben og kun tager vand ind når lågen er åben ?

Nogen ideer ?

C


ChristianW
Super vejledning Thokas. Det sparede mig lige for et teknikkerbesøg!
Men jeg skal aldrig have Bosch igen. Maskinen er kun 2-3 år gammel
Glæder mig at så mange har kunnet bruge vejledningen. Har selv brugt den 3 gange, og maskinen har derfor kunnet holde i 9-10 år... men enig i at det ikke er et super heldigt design fra Bosch's side
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis