"Alternativ" indtjening...

Hej med dig i "æteren"... smile

Det er jo lige vejr til at sidde her ved computeren, efter en ordentlig gang regn..., det er jo lige før man skal have både kajak og vaders hvis man kunne tænke sig at komme i haven :roll: , så det må vente...

Så derfor var der lige noget jeg blev fristet til at "kaste i æteren" på denne regnvejrsdag...

:wink: Er der mon også nogen af jer, der syntes at regningerne tager lidt for meget af ens surt opsparede skillinger...

:wink: Eller hænger sommerferien i "en tynd tråd" fordi der lige er noget der skal fixes hjemme på matrikkelnummeret...

:wink: Eller hvordan mon man finder overskud til at få sig en fornuftig opsparing, så man ikke skal risikere at arbejde til man bliver 90, hvis man ikke har så mange penge at lægge tilside her og nu...

:wink: Hva' søren gør man, når man har søgt job for 117' gang, og ingen tilsyneladende kan bruge en, på trods af at man har været ret aktiv og stadig ønsker at være det...

:wink: Hva' gør man dog hvis man er så uheldig, at være gået konkurs, og sidder med en skyhøj gæld, og alting ser håbløst ud...

:wink: Hva' gør man når banken har lukket i for muligheden for at låne nogle penge så man kan komme på fode igen...

:wink: Hva' gør man hvis man er udbrændt - og godt og grundig træt af sit job, men ikke kan undvære pengene, og der ikke rigtig er andre valgmuligheder end at tage sig sammen og komme afsted...

:wink: tja... egentlig kunne jeg blive ved med at stille spørgsmål, som rør' sig i mit liv....

:?: Ja men er der så reelt nogle muligheder, som vi ikke kender til...

:idea: Ja, for nogen er der, og det er for dem, som virkelig leder efter noget...
Det gjorde jeg selv for år tilbage, og pussigt nok var der lige pludselig en venlig sjæl, som gav mig et godt og spændende "vink med en vognstang"...

For første gang i mit "lange" liv, blev jeg præsnteret for en ide, hvor jeg kunne bygge en forretning op stille og roligt i min fritid...

Nååå, tænkte jeg hvordan mon det kan lade sig gøre???

Jeg blev inviteret til et møde hvor jeg kunne få syn for sagen...

Og jeg var både "sulten" og ret "nysgerrig" - men samtidig var jeg også meget skeptisk..., for som jeg tænkte "der er ikke nogen der skal komme og tage mig i bagdelen, fordi mit liv har slået en koldbøtte"...

Men jeg så en mulighed for mig selv... og jeg tænkte i mit stille sind... "Det er bare en genial ide, og jeg er vist godt tosset hvis jeg ikke går med", så må det tage den tid det tager...

Og det gjorde jeg så, og har fået rigtig mange gode oplevelser undervejs
også...

:? Måske er du også et sted i dit liv, hvor du kunne bruge et "alternativ", men ikke kan regne ud hvad det skulle være...

biggrin Men så skal du være velkommen til at skrive til mig, for netop fredag d. 10. juni , bliver der en kæmpe happening i Danmark/ Kbh. med mellem 8-10.000 deltagere.

:arrow: Hvor du vil få mulighed for GRATIS og UFORPLIGTENDE adgang vha. af nærnere aftale med mig :!: ...

:!: Man får en stor indsigt i hvordan man bygger noget op for sig selv men ikke alene, men i samarbejde med andre, som har erfaring og gerne vil hjælpe...

Nøgleord: Du får adgang til at spare penge..., hjælpe andre til at gøre det samme på udgifter man har hver eneste dag / altså reducere udgifter...
Samt tjene ekstra penge og hjælpe andre til samme mulighed...

Man kan opbygge de i sit nærområde - i hele landet - i udlandet...
vi er pt. i 18 lande og på 3 kontinenter..., så muligheder er der nok af...

Men jeg kan lige så godt her sige, at det kræver både mod / iværksætterånd / udholdenhed / evnen og lysten til at modtage hjælp og oplæring fra allerede erfarende ledere i branchen / du må kunne sætte dig mål... / du må være ret meget selvmotiverende og vil noget med din indsats... / du må være ansvarlig både overfor dig selv og dine samarbejdspartnere / du må have stor lyst til at hjælpe andre / lede og motivere på en positiv og imødekommende måde... mm.

:!: Du skal ikke være "super-sælger" / du skal ikke være dybt konservativ og gå med "livrem og seler" / du skal ikke tro at dette er "at blive rig i en fart system" / her kan man ikke snyde sig til succes og resultater / man skal have moralen og etikken i orden / man skal have bil, computer, telefon...

smile Da jeg selv tager dette meget seriøst, vil jeg også sætte stor pris på at de henvendelser jeg får, også er med en seriøs interesse, og jeg håber inderligt I er med på den...

biggrin Må dine valg give dig det i livet som, gir' dig det du sætter pris på...

De bedste hilsner fra... mig som syntes dette er en fin ide, og som gerne giver plads til andre... biggrin

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
54 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra majkat

det her stinker næsten lige så slemt som møddingen ude bagved. Vil foreslå indlægget bliver slettet. og det aldeles omgående.


Kan kun give Majkat ret. Slet dette indlæg straks, så der ikke er flere der bliver lokket i fælden. :twisted: :twisted: :twisted:

Med uvenlig hilsen Birger.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Af og til er det bedre at være oplyst end uvidende om kontroversielle ting... Hvor mange bliver mon ikke tiltrukket af forbudte ting, blot fordi de er dunkle og spændende? Det er muligvis også en af grundene til, at Forbrugerombudsmanden gør så meget ud af at oplyse på trods af, at forretningskonceptet er lovligt.

Når vi ser bort fra Forbrugerombudsmandens konkrete bud på faldgruber, så er min største aversion imod konceptet, at ideen bag fjerner uskyldigheden i vore anbefalinger til familie, venner og bekendte!

Jeg havnede uforberedt i et oplæringshvervemøde hos et familiemedlem, for nogle år siden, da jeg var inviteret til at komme og få en kop kaffe og høre om hendes nye, spændende arbejde. "Hvorfor ikke tjene på al den reklame du allerede giver en god film, en shampoo o.logn." Jeg må tilstå, at det argument for mit eget vedkommende lagde en kraftig dæmper for interessen for de produkter, mit familiemedlem begejstret havde fortalt mig om forinden - hvordan skulle jeg nu kunne skelne imellem et virkelig godt råd og hendes økonomiske behov?

Det var enormt svært at takke nej til mit familiemedlems tilbud om at tage del i den alternative indtjening - fordi hun var familie!

Men hvervelæreren havde svært ved at svare på nogle (mange) af mine spørgsmål til struktur, produktansvar o.lign. Og så dukkede en (i mine øjne) nyreligiøs invitation op til at komme til endnu et hvervemøde (hvis jeg havde købt startpakken forinden), hvor folk højere oppe i systemet ville være behjælpelige med at svare - et møde som var tilbagevendende, hvor man mødtes en gang om måneden til socialt samvær og undervisning. Hvis de ikke kunne svare på dette møde, så ville de søge svar højere oppe... Jo før jeg købte startpakken, des højere oppe i pointsystemet var jeg - og dermed starten til min alternative pensionsopsparing... Da takkede jeg for kaffe og info samt det materiale, jeg måtte låne med hjem.

Få dage efter afleverede jeg materialet og takkede nej.

Jeg er siden stødt på andre hververe i andre firmaer via internettet (bl.a. i kraft af min funktion som debatredaktør med åbent sind). Fælles for dem har været, at de aldrig lægger ud med firmanavn og koncept begrundet i en forventning om medieskabte fordomme. Fælles for dem er også, at uendeligt få har bakket dem op, mens mange har haft nær familie, venner, kolleger eller bekendte, som har siddet tilbage med bristede drømme og for nogle endog mange tabte relationer.

Jeg sætter min lid til, at folkene bag LDS vil vurdere emnets relevans for LDS. Men jeg havde behov for at videregive mit, personlige syn på MLM til andre.
Uhaa, dette tema er jo gået hen og blevet en heftig dialog...

Som jo egentlig kunne udløse en krig fornemmer jeg lidt...

Jeg vil dog sige, at jeg hader krig, og så lang tid der har været mennesker har vi jo og igennem tiderne brugt mange ressourcer på, at tilintetgøre forskelligheder...

Og i vores Danske kultur, er vi utrykke ved at pille ved de faste normer, og åbne os for andre ting...

Ca. 80% af os danskere er opvokset med at blive lønmodtagere, og vi har lært at det giver os til dagen og vejen...

Nogle få % har så våget springet ud i at blive selvstændig erhvervsdrivende, hvor rigtig mange har sat alt på et bræt, med store investeringer, mange timer på jobbet mv., og knoklet i årevis for at få det til at køre, og alligevel er manges drømme brast, fordi mange uforudsete ting greb ind undervejs...

Jeg har selv været selvstændig erhvervsdrivende i årevis, jeg elsker friheden i den tanke, men jeg hader det papir-/afgifts-/helvede der følger med...

Og bare tanken om at for hver krone man tjener har man 6-8 øre til sig selv, resten drugner i forvaltningsmøllen, det var jeg selv blevet meget træt af...

Derfor kikkede jeg på NM, og var så heldig at finde / blive præsenteret for et firma jeg syntes godt om fra starten af...

Og det skal da ikke være den dybeste hemmelighed, det er nemlig ACN, her er dér ikke nogen store armbevægelser, det går langsomt for de fleste sf os, men vores "pipeline" er at gå i konkurrance med Teleindustrien, primært TDC, som jo er det tidligere monopol....

Firmaet startede i USA for 13 år siden med 5 mennesker, som havde fået en god ide, som de havde lyst til at føre ud i livet, i dag er vi inde på 3 kontinenter, hvor vi alle kan drive vores forretning, hvis vi vil...

Så vores ledelse åbner nogle døre, dvs. gør nogle lande klar ifht. samarbejdsaftaler + lovgivning + mv.
Alt det som man som privatperson selv står med når man ønsker at etablere en selvstændig forretning...

Nogen af os har jo besøgt både banker og advokater i sådan en forbindelse, og blot en advokats underskrift på et dokument koster jo kassen fra 5 - 20.000 kr., og så er vi stadig ikke kommet i gang med at tjene penge, der skal findes lokaler, vare på hylderne, personale, betalingsterminaler...

Ja men Hallo, at starte en selvstændig forretning i vore dage, kræver bare en kæmpe kapital, alt under 1 mill. kommer man bare ingen vegne med...

Jeg føler mig priviligeret over at nogle mennesker introduserede mig for Network Marketing = NM, en branche jeg intet kendte til, men som kan bane vejen for nogen...

citat: i NM er der ca. 50 mill. aktive mennesker på verdensplan i 2004, som samlet omsatte for 500 mia. d.kr i den industri...
I USA kan man i dag tage en doktorgrad i NM på Harward University...
Og rigtig meget som starter i USA, har det med at generere sig til andre verdensdele, incl. Danmark...

Og nogle får lyst til at kaste op, men tro mig andre syntes det er vildt spændende...
Men rent faktisk er der ca. kun 1% af befolkningen på nuværende tidspunkt, som syntes dette er en god ide, så det forklare jo meget tydeligt grundene til vi får så mange skæld ud...

Nogle mennesker ( de MEGET få ) søger informationer ved kilden og gennem eksperterne, det er typisk dem der er åbne for noget andet...

Og så er der den anden kattegori, som der kender nogen der er blevet "snydt", og deres sanhed bliver så også andres sanhed, uden man egentlig nogensinde har fået den dybe indsigt...

Så hvor meget I end spræller, er NM altså kommet for at blive, nogle syntes det er en super ide, og andre syntes det er værd at hade... OK

Ikke desto mindre har vi en meget stor kongres i Danmark i denne uge, hvor 7-8000 mennesker mødes til 4 dages, oplæring - indlæring - indsigt - info- mv.

Og vi har det sjovt...
Så positive mennesker søges!!! nej nu driller jeg...

Jeg ved da godt at der er nogen der syntes jeg burde brændes på Bloksbjerg, fair nok...

Men jeg ønsker kun at åbne en dør for nogen som, lige som jeg var kørt sur i ræset, og hvor man for latterlige få midler kan få adgang til en forretning hvor man har baglandet i orden...

De gør dog ikke arbejdet for en, men ved fælles hjælp vil man kunne opbygge noget hen af vejen...

Team work is dream work, og er fundamentet for venskaber og gode relationer..

Det kræver 2-vejs indsats, engagement, villighed, lyst til at gå en ekstra km. eller flere...

Så mit store ønske er, vær' flexibel og gi' plads til at dér er altså nogen som ser denne branche som deres redning, fordi de ikke gider bistand - AF - konkursen mv. resten af deres liv...

Bare en ganske almindelig kvinde gjorde det, og du kan læse hendes historie her: http://www.rvpinternational.com/forms/documentation/debbie_davis.pdf

mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Annonce
Jeg synes det er fint med MLM/NM (ved ikke, om der er forskel i koncepterne), bare jeg slipper for at deltage i dem :lol:

Og det sidste er jo tit problemet, som Zephirine skriver! Man anbefales et eller andet produkt af en ven, bekendt eller familie (eller en bruger på LDS), hvilket jo er helt fint, men man kan ikke vide, om "anbefalingen" i virkeligheden er en salgstale, hvilket giver den en helt anden (mangel på)troværdighed, fordi den, der anbefaler, går fra at være uvildig rådgiver (der vil mit bedste) til at være sælger (der vil sit eget bedste)!
De to roller kan efter min overbevisning ikke kombineres, da de har fundamentalt modstridende interesser!
Nå ja, og så er der jo markedsføringen af selve "produktet":

Idéen bag NetworkMarketing har altid været at man, efter en periode hvor man har givet det noget af sin tid, skulle have sat så meget i gang, at man kunne trække sig tilbage og leve af den passive indkomst. Dette er bare ikke realistisk muligt i ret mange NetworkMarketing selskaber. ACN er anderledes! I hundredevis lever særdeles godt af den passive indtægt, og tusinder har, ligesom jeg selv, kunnet opnå stor frihed og økonomisk uafhængighed og skære kraftigt ned på deres normale arbejde og bruge tiden på deres familie og interesser.


Selvfølgelig er ACN anderledes, - der står bare ikke hvorfor det lige netop her er muligt at leve fedt uden at røre en finger, når det ikke virker andre steder!

Og så skriver de endda selv, at de er nødt til at lave små krumspring for ikke at være ulovlige:

Du får ingen betaling for blot at finde repræsentanter, for så ville det jo være et ulovligt pyramidespil, men ACN giver dig en stor bonus, når den repræsentant du har fundet og oplært, selv begynder at finde kunder, minimum seks, til ACN.


Jeg vil i hvert fald ikke røre det med en ildtang!
Og lige en ting. Vi øver ikke cencur på LDS medmindre det strider mod tro, race o.lign., så skulle jeg slette indlæggene ville det være helt mod vores grundlæggende holdning med LDS.

Så oplysning er bedre end fortielse, og det er vel blot det, der sker i indlæggene fra begge sider. Jeg skal nok selv holde mig neutral, men var der en ven eller kunde der spurgte, skulle jeg nok forklare dem meget bestemt, hvad jeg mente.

Mvh. JørgenE
Der er sq mange brådne kar i denne verden, og mlm er helt sikkert et af de områder, der har deres del af heraf.
MEN jeg vil nu lige minde om,
- at flere velrennomerede danske virksomheder benytter tilsvarende metoder i det små.
- at salgsformen er ganske almindelig i USA, ligesom almindelige sælgeres aflønning i traditionelle virksomheder derovre ofte er bygget op på samme måde
- at f.x. tupperware har excelleret i denne salgsform i flere årtier.

Risikoen ved at deltage i disse koncepter er oftest meget lille. Men igen skal man passe på, for der er også folk, der bare vil lave hurtige penge.

Om man udnytter sin omgangskreds.....jeg ville jo ikke sælge noget, hverken til nært eller fjernt bekendte, som jeg ikke kan stå inde for. Tror ellers hurtigt, jeg ville blive ensom.

- og nej, jeg orker simpelthen ikke selv at deltage i sådan noget fis. Men kan fint forstå, at mange gør det - og tilmed med succes.

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Om man udnytter sin omgangskreds.....jeg ville jo ikke sælge noget, hverken til nært eller fjernt bekendte, som jeg ikke kan stå inde for. Tror ellers hurtigt, jeg ville blive ensom.

"Havde man mon fundet produktet interessant, hvis man ikke samtidig blev præsenteret for denne alternative indtjeningsmulighed?" Det er et af de spørgsmål, jeg ikke rigtig kan finde svar på, når det gælder Multi Level Marketing og Network Marketing. Det var jo ikke sådan, at jeg fik vareprøver med hjem ved det hvervemøde, jeg var til - jeg fik materiale med hjem om firma og koncept men intet om produkterne (den slags var i startpakken)...

"Er det helt fint, at dørsalg er ulovligt, mens MLM/NM er lovligt, fordi du reelt har inviteret en relation indenfor døren?"

Jeg synes altså, at det er spørgsmål, der er værd at tage til overvejelse i.f.m. at man overvejer denne nemme måde at blive selstændig på.

Der findes i.ø. en forening for direkte salg:
http://www.disafo.dk/index.htm
Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også