"Alternativ" indtjening...

Hej med dig i "æteren"... smile

Det er jo lige vejr til at sidde her ved computeren, efter en ordentlig gang regn..., det er jo lige før man skal have både kajak og vaders hvis man kunne tænke sig at komme i haven :roll: , så det må vente...

Så derfor var der lige noget jeg blev fristet til at "kaste i æteren" på denne regnvejrsdag...

:wink: Er der mon også nogen af jer, der syntes at regningerne tager lidt for meget af ens surt opsparede skillinger...

:wink: Eller hænger sommerferien i "en tynd tråd" fordi der lige er noget der skal fixes hjemme på matrikkelnummeret...

:wink: Eller hvordan mon man finder overskud til at få sig en fornuftig opsparing, så man ikke skal risikere at arbejde til man bliver 90, hvis man ikke har så mange penge at lægge tilside her og nu...

:wink: Hva' søren gør man, når man har søgt job for 117' gang, og ingen tilsyneladende kan bruge en, på trods af at man har været ret aktiv og stadig ønsker at være det...

:wink: Hva' gør man dog hvis man er så uheldig, at være gået konkurs, og sidder med en skyhøj gæld, og alting ser håbløst ud...

:wink: Hva' gør man når banken har lukket i for muligheden for at låne nogle penge så man kan komme på fode igen...

:wink: Hva' gør man hvis man er udbrændt - og godt og grundig træt af sit job, men ikke kan undvære pengene, og der ikke rigtig er andre valgmuligheder end at tage sig sammen og komme afsted...

:wink: tja... egentlig kunne jeg blive ved med at stille spørgsmål, som rør' sig i mit liv....

:?: Ja men er der så reelt nogle muligheder, som vi ikke kender til...

:idea: Ja, for nogen er der, og det er for dem, som virkelig leder efter noget...
Det gjorde jeg selv for år tilbage, og pussigt nok var der lige pludselig en venlig sjæl, som gav mig et godt og spændende "vink med en vognstang"...

For første gang i mit "lange" liv, blev jeg præsnteret for en ide, hvor jeg kunne bygge en forretning op stille og roligt i min fritid...

Nååå, tænkte jeg hvordan mon det kan lade sig gøre???

Jeg blev inviteret til et møde hvor jeg kunne få syn for sagen...

Og jeg var både "sulten" og ret "nysgerrig" - men samtidig var jeg også meget skeptisk..., for som jeg tænkte "der er ikke nogen der skal komme og tage mig i bagdelen, fordi mit liv har slået en koldbøtte"...

Men jeg så en mulighed for mig selv... og jeg tænkte i mit stille sind... "Det er bare en genial ide, og jeg er vist godt tosset hvis jeg ikke går med", så må det tage den tid det tager...

Og det gjorde jeg så, og har fået rigtig mange gode oplevelser undervejs
også...

:? Måske er du også et sted i dit liv, hvor du kunne bruge et "alternativ", men ikke kan regne ud hvad det skulle være...

biggrin Men så skal du være velkommen til at skrive til mig, for netop fredag d. 10. juni , bliver der en kæmpe happening i Danmark/ Kbh. med mellem 8-10.000 deltagere.

:arrow: Hvor du vil få mulighed for GRATIS og UFORPLIGTENDE adgang vha. af nærnere aftale med mig :!: ...

:!: Man får en stor indsigt i hvordan man bygger noget op for sig selv men ikke alene, men i samarbejde med andre, som har erfaring og gerne vil hjælpe...

Nøgleord: Du får adgang til at spare penge..., hjælpe andre til at gøre det samme på udgifter man har hver eneste dag / altså reducere udgifter...
Samt tjene ekstra penge og hjælpe andre til samme mulighed...

Man kan opbygge de i sit nærområde - i hele landet - i udlandet...
vi er pt. i 18 lande og på 3 kontinenter..., så muligheder er der nok af...

Men jeg kan lige så godt her sige, at det kræver både mod / iværksætterånd / udholdenhed / evnen og lysten til at modtage hjælp og oplæring fra allerede erfarende ledere i branchen / du må kunne sætte dig mål... / du må være ret meget selvmotiverende og vil noget med din indsats... / du må være ansvarlig både overfor dig selv og dine samarbejdspartnere / du må have stor lyst til at hjælpe andre / lede og motivere på en positiv og imødekommende måde... mm.

:!: Du skal ikke være "super-sælger" / du skal ikke være dybt konservativ og gå med "livrem og seler" / du skal ikke tro at dette er "at blive rig i en fart system" / her kan man ikke snyde sig til succes og resultater / man skal have moralen og etikken i orden / man skal have bil, computer, telefon...

smile Da jeg selv tager dette meget seriøst, vil jeg også sætte stor pris på at de henvendelser jeg får, også er med en seriøs interesse, og jeg håber inderligt I er med på den...

biggrin Må dine valg give dig det i livet som, gir' dig det du sætter pris på...

De bedste hilsner fra... mig som syntes dette er en fin ide, og som gerne giver plads til andre... biggrin

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Hej med dig i "æteren"... Det er jo lige... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da gået hen og blive en spændende dialog...

Hvor folk siger deres mening...
Jeg kender selv en del der har brændt nallerne, ikke nok med én gang men flere gange..., og det er noget værre skidt for at sige det mildt, og jeg syntes det er rigtig træls for dem, og ville også selv blive tossset mv.

Og ja I har helt ret, der desværre mange "brådne kar i branchen", og jeg ville rigtig gerne være dem foruden...

(Der er sådanne mennesker alle vegne desværre, elendige håndværkere, advokater, som udelukkende søger egen vinding i en vis fart, men vi ved jo godt inderst inde, at de falder en skønne dag)...

Jeg kender ikke alle koncepter i branchen, og det interessere mig egentlig heller ikke - ud over at have en generel viden...

Jeg kan kun sige, at vores koncept handler ikke om, at blive rig i en fart, det er for langt de flestes vedkommende års ekstra indsats...

Vi skal jo huske på, at hér investere folk noget af sin sparsomme fritid i at bygge det op over tid, 5-10 timer om ugen i gennemsnit....

Jeg vil blot her gerne mane en skrøne i jorden, som florere som én stor misforståelse...

Når jeg starter en ny op i mit team, gør jeg det kun hvis vedkommende vil gå efter at få sin licens (som er 3.000 kr. + moms) tilbage indenfor de første 14 dg. - max. 4 uger...
Det er en stor sejer for folk at opleve det, og det er ikke særlig svært, mange gør sådan...
Man kan også fortryde sit valg indenfor de første 14 dage, og sige nej det er vist alligevel ikke lige mig, så får man bare sine penge tilbage...

Vi bliver tit så misforstået, og beskyldt for at vi skal overbevise folk - det skal vi slet ikke, og at nogen alligevel gør det er en stor fejl... for folk som ikke har den indre motivation, vil aldrig komme op af stolen, men blive sur på foretagenet...

Vi er mange som har høstet nogle seje lærepenge, og er blevet meget klogere undervejs...

En anden vigtig ting, i opstart af nye er også, at vi får bonus for at stille os tilrådighed og hjælpe dem der vil hjælpes ( desværre er der også nogle der slipper gennem nåleøjet, som tror de kan alting selv, men desværre er det aldrig tilfældet, og så er det firmaet der er nogle idioter mv.) - altså en vind - vind situation for begge parter, det opbygger nogle relationer...

Så jeg har kun lyst til at fortælle folk om en mulighed, som nogen måske ikke har hørt om, invitere den til at få de fornødne informationer, så de kan vælge til eller fra som de lyster...

Så hvis der er nogen der er lidt nysgerrige, vil jeg gerne bane vej for at man kan få mulighed for at deltage et par timer, og se for sig selv hvad det er for noget...

Det foregår i Kbh. fredag fra 13-17, og så skal I være velkomne til at give mig et prej, idag og i morgen...

mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Siff jeg vil egentlig godt sige, at jeg intet har imod dig, bare så du ikke tror, at mine synspunkter er tænkt som en heksejagt på dig. Det er ikke meningen - jeg vil blot stadig gerne have kastet ordentligt lys over konceptet og etikken. Og jeg har ikke læst noget i dine indlæg, som jeg ikke allerede var bekendt med før fra andre MLM/NM forhandlere.

Spørgsmål til dem, der nu overvejer at tage imod invitationen:
Er det tanken om at tjene penge eller troen på, at dette firma har et unikt og uundværligt produkt, der betyder mest for dig?
OK' jeg prøver lige igen...

jeg ønsker PÅ INGEN MÅDE AT BUNDEFANGE NOGEN!!! for ingen mennesker vil syntes det er fedt, OK'

jeg ved, forsdi jeg har undersøgt "butikken" og har taget rejser til USA for mine spareskillinger, for jeg ville ikke tages "et vist sted og det ønsker jeg heller ikke at udsætte andre for"... men jeg måtte have den fornødne viden...
Tilsvarende viden kan man hente på vores Event i Kbh. på fredag, og så er det da helt op til folk om de vil vide noget eller ej...

Man kan ikke bygge solide relationer på bondefangeri, det er dømt til undergang lige fra starten af, og det er ikke på den baggrund jeg gider at bygge noget som helst op...

Så kan folk for min skyld beskylde mig for hvad som helst, det vil jeg ikke kunne være "kvinde over for", men jeg ved hvad jeg står for, og ved hvor svært det kan være at komme ovenpå efter nogle heftige nederlag her i livet...

jeg har personligt læst 20 til 30 bøger om NM / mlm, fordi jeg gad ikke at suse rundt for en halv vind, de fleste bøger er bestilt hjem gennem mit lokale bibliotek fra USA, og jeg vil sige at jeg er blevet ret meget klogere...

Nogle har behov for at tale med nogen, men desværre ligger de "nogen ikke inde med de konkrete informationer", men ofte med nederlag, som de så giver videre - er det at gøre andre mennesker en tjeneste, tja, måske og måske ikke,,, Det er ikke noget jeg ved noget om...

Men vi er måske meget hurtige til at fordømme nogle ting, og bryste os af at vi ved ufattelig meget, uden egentlig at have gået vejen selv...

Lige meget hvad, så er der nogen der syntes det er super, og andre der er ved at kaste op, er det ikke bare fair nok???

Vi skal jo ikke alle være blikkenslagere vel, der er noget for os alle sammen, og det handler bare om at finde det....
mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Siff jeg vil ikke bare lukke øjnene for en reklame for et produkt, som jeg ikke bare kan slukke for.

Jeg kan fravælge reklametv, hvis jeg vil.
Jeg kan fravælge reklameaviser, hvis jeg vil.
Jeg er lovmæssigt beskyttet og kan anmelde dørsælgere, hvis jeg vil.

Men jeg står overfor et urimeligt valg, når min familie, mine venner, mine bekendte - mennesker som jeg har en nær forbindelse med bliver aktive reklamesøjler ved mit køkkenbord, hvis motiver jeg ikke længere kan føle mig sikker på.

MLM/NM udnytter - i mine øjne - en uundværlig tillid mennesker imellem.

Står der noget om det i de bøger, du har læst?
Spændende debat at læse.

Som udgangspunkt er jeg meget skeptisk overfor NM/MLM. Der bliver altid langt ud med, at her er der en chance for at tjene lidt ekstra, men man får aldrig at vide hvem eller hvad.

Når det nu lige er ACN der er på tale må jeg medgive at det jo da er et reelt produkt der sælges. Med hensyn til indtjening er det en helt anden sag. Jeg har for nyligt hjulpet en kammerat med en opgørelse til skattevæsenet. Han er ACN repræsentant, med at stort kontaktnet og går meget op i det. Resultatet af årets anstrengelser var, at han havde brugt ca. kr. 12.000 for at opnå ca. kr. 500 i bonus fra ACN (i runde tal).

Så med det in mente, nej tak til mig jeg kan sagtens bruge mine penge selv.
Annonce
Hvor går man hen som MLM/NM forhandler, hvis man har brug for faglig bistand i en uoverensstemmelse med netværket?
Citat fra siff

Lige meget hvad, så er der nogen der syntes det er super, og andre der er ved at kaste op, er det ikke bare fair nok???

Vi skal jo ikke alle være blikkenslagere vel, der er noget for os alle sammen, og det handler bare om at finde det....


Selvfølgelig, men når du nu "drister" dig :wink: til at skrive i et debatforum må du jo også forvente lidt debat biggrin

Og dit indlæg er jo egentlig et meget godt eksempel på den interessekonflikt, der ligger i konceptet! De fleste læser LDS som gode råd fra bruger-til-bruger, og du bidrager sikkert selv til denne udveksling i andre sammenhænge, men dette indlæg er jo i lige så høj reklame for et produkt, du sælger - det kan godt være, produktet er fint, men de færreste forventer, at det er reklamer, de finder her i forum.

Og når alt det er sagt, så virker det for mig meget mærkeligt, at der skulle være plads til, at ret mange tjener ret meget på at formidle salg af halvdyre telefonopkaldsminutter...
Hej igen alle jer, som deltager i denne dialog, som opleves lidt som en "varm kartoffel"...

Jeg vil dog gerne sige, at jeg ønsker PÅ INGEN MÅDE AT TRÆDE NOGEN OVER TÆERNE!!! - vel

Og nogle siger oså at det ikke er mig som person de har noget i mod, men branchen, har de det defust med...

Nogle er meget skeptiske, og helt sikkert med god grund...
Nogle er lidt "nysgerrige", for findes der noget der kan bruges for mig...
mv... mv... mv...

Jeg kan ikke tale på hele branchens vegne, for det ved jeg ikke nok om, jeg ved blot hvordan jeg ønsker et samarbejde i mit team, og det kan jeg så inde for...

Og hvis jeg / vi skal have et godt samarbejde, bygger det for mit vedkommende udelukkende på tillid, altså folk som jeg kan regne med og de kan regne med mig...
(EX, jeg kunne aldrig drømme om at, få en til at hjælpe mig med at ex. male, som jeg ikke vidste havde evnerne - respekten mv., vedkommende skal ikke "pladre min væg over så jeg ender ud i ekstraarbejde"...

Når jeg ex. skal flytte, ved jeg lige præcis hvem jeg kan stole på, og de stiller op, og gør det bedste de kan, for at alting fungere...

Sådan er det også lidt i min ACN-butik, jeg har noget viden, som folk kan trække på, så de når hurtiger til det de ønsker for dem selv, og den viden kan de trække på, for sammen er vi stærke...

Her skal folk ikke "opfinde den dybe tallerken, og mase rundt selv i noget de ikke ved nok om", det står jeg ialt fald ikke model til...

og Network marketing står faktisk for, at vi hjælper hinanden, hvis det ikke er tilfældet, er der noget galt, og sådan skal det bare ikke være i mit netwærk, basta...


Network marketing bygger på en ganske anden termologi, end vi kender andre steder fra, på arbejdsmarkedet, holder vi kortene ret tæt ind til kroppen, tit for ikke at blive udsat for at blive fyret, hvis folk/kolleger bliver skrappere end os selv...

Men sådan er det ikke her, her bliver vil vildt glade, når folk opnår det de gerne vil, og bakker dem op, og vi glæder os over hinandens succes...

Så denne forretning bygger meget på tillid - nære relationer - teamwork - åbenhed - hjælpsomhed...

Derfor handler det meget om at have "rent mel i posen" ifht. gider man reelt at hjælpe folk, og hvis man operere ud fra skjult dagsorden, virker det altså bare ikke for nogen...

NM er ikke en lottokupon, det er et alternativ, som man må lægge nogle kræfter i for at få til at virke...

Mange mennesker spørger måske 3-4 stykker, og alle vender det vide ud af øjnene, og siger "Du er da ikke så tosset, at gå med på sådan noget", og tit bliver folk helt rundt på gulvet, folk som står dem nær vender tommeltotten nedaf..., og så står man dér..., men inderst inde gør de det jo i en god mening, fordi de ikke ønaker at andre takal komme på glatis, så der er mange måder vi passer på hinanden på...

Og godt for det..

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Det er allerede blevet fremhævet, at der er forskel mellem de enkelte MLM firmaer.

Det som generer mig mest, specielt ved ACNs model, er at det som du tjener penge på ikke er at sælge -- der pengene kommer fra (i de tilfælde der er et overskud) er folkene som er længere nede i hierarkiet end dig selv.

Hvis du er lidt smart, skal du med andre ord ikke spilde tiden på at sælge noget, men derimod på at rekruttere. Og hvem har lige fornøjelsen af det, bortset fra de mennesker some sidder i toppen af pyramiden?

Jeg kender et par stykker der solgte tupperware i et par år. De *kunne* rekruttere og de *ville* have vundet noget på det -- men som deres system var skruet sammen (i hvert fald på det tidspunkt) fik de stort set det samme ud af at lave salg.

Jeg synes ikke, der er noget odiøst i at man får en bonus fra sit firma for at være med til at rekruttere en dygtig, ny medarbejder. Men når det er selvsamme nye medarbejder der betaler denne bonus ud af sin egen lomme, så er der altså i mine øjne noget galt.
Jeg er ked af at sige dig imod, men i vores koncept hænger det ikke sådan sammen - sorry...

Det er også derfor jeg vil gøre klart, at der er forskellige koncepter, og jeg kender ikke dem alle sammen, men det jeg arbejder med kender jeg, sådan nogenlunde....

Og jeg oplever at der er væsentlig forskæld på at arbejde med fysiske produkter, som man er ude og vise frem, og serviceydelser, hvilket er det vi har i produkt-pakken...
Lige pt. er "døråbneren fastnettelefoni", hvilket køre stødt og roligt der-ud-af, vi snupper jo bare noget markedsandel i fuld konkurrance med Telia - Tele2- Debitel- Sonofon - TDC...

Det er jo forretning, som så mange andre steder, vi får da ikke noget foræret, men vi kan konkurrere med 80% af markedet, og det er vi rigtig godt tilfredse med, vi ønsker ikke at sælge til spot pris, vi ønsker at have grundlag for at tjene fornuftige penge,,,

TDC forære jo heller ikke derés produkter væk til en spot-pris, det gør vi heller ikke, men vores store styrke er bare at vi ikke bruger meget dyre reklamekroner, vi kender alle sammen en lille håndfuld mennesker som har telefon, og så er stået helt af ifht., hvor kan de spare lidt, det er så det vi hjælper dem med...

Mine kunder kan spare fra 10-100% på deres regning, jeg syntes det er en fin ydelse..., og jeg tjener 2%, tju haj, jeg ved da godt at der kan være nogen der vil få ondt af det, men jeg skal lige sige at det går ikke fra kundernes besparesle...

Så hvor svært kan det være, dette er slet ikke sagt for at være grov, men det er en mulighed...

Og så har jeg ikke omtalt de andre "vare vi hgar på hylderne som folk bruger hver dag"...

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også