hej jeg har slidt en obh bagemaskine op den var god og trofast i mange mange år vi bager ca 6 gange om ugen.
vi har nu haft en hugin i 1år og 6 måneder den virker upåklageligt og bager nogle fine store brød af ca 650 g mel.
vi har ikke oplevet afskalling af emalje eller problemer med dejkrogene men det kræver lidt påpasselighed at dejkrogene er helt på plads før man hælder ingredienser i jeg har vist min, søn som lige så tit som jeg selv, bruger maskinen at akslen i midten af dejkrogen skal kunne mærkes som en lille top og ikke som en fordybning. jeg vender altid de to dejkroge så de peger på hinanden det er efter min erfaring det som giver den mest ensartede størelse på brødet.
her er 2 opskrifter som passer til denne hugin 25 g gær i bunden 750g mel hældes over 10g salt 450gmælk eller vand eller kærnemælk 25 g koldpresset rapsolie eller tilsvarende dog ikke olivenolie medmindre man er meget glad for smagen.
den anden er en jeg selv har lavet fordi jeg er træt af brød som ikke mætter i længere tid her er den 25 g gær 650g mel ovenpå 10 g salt 250g æg= ca 5 store 200g mælk gerne kærnemælk det giver en pragtfuld krumme og smag
programmet jeg bruger til begge opskrifter er det der tager 3 timer og 50 minutter jeg instiller timeren til 1 time før vi står op og bager det som lyst brød og stort brød.
som komentar vil jeg sige at det brød som hugin maskinen laver mere smager og ligner franskbrød end det vi fik fra obh en
jeg håber det hjælper på valget og jeg kan også godt lide brødblandingerne fra lidl.
mvh Erik Amdi