Bagemaskine

Erfaringer med bagemaskiner ønskes.

Hvilken er et godt køb - og hvilken er ikke?

Hvad bør jeg være opmærksom på?
Erfaringer med bagemaskiner ønskes. Hvilken er... Vis hele indlægget
184 svar
 Følg tråden
Der er 170 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har i prøvet at stege forlorenhare i bagemaskine
Så er der gået 12 dage siden bagemaskinen gjorde sit indtog, og i dag har vi "10-brøds jubilæum". Det er for sindssygt.

Udover standard pakkerne er det blevet til:
"et pizzabrød" ciabattamix + spinat, peberfrugt, ketchup og oregano
"et rosinbrød" bondebrødsmix + rosiner og honning.
spændende at se om kæresten nogensinde får brugt alt det mel der står på hylden...

Siden det første der faldt lidt sammen har alle brød været vellykkede - helt fantastisk med frisk brød uden besvær - og SU'en glæder sig over at det kun koster en 5'er.

Kan kun anbefale
- www.bagemaskinen.dk's maskine
og Lidls blandinger.

Min mor har fundet sin "gamle" maskine fra netto frem igen - efter introduceringen af lidls brødblandinger får hun bagt, og nu får hun også gode resultater.

Mon bagemaskinen-modellen betyder så meget???
Jeg tror ikke, modellen har den store betydning.
Jeg startede med den "billige" Evita eller noget i den stil og den er helt ok.
Så fandt jeg en ATLAS, brugt en enkelt gang, 50 kr.
Den har en del af menuerne på selve maskinen og det er jo smart, rigtig mange indstillinger i forhold til den anden,  men det vigtigste for mig er, af formen er aflang og med to æltespader, se det er supert.
Hvor mærket ATLAS kommer fra/købes henne, ved jeg intet om.
Her spises hjemmebagt altid.

Sniffer  
Angående bagemaskiner og problemer med vingen der ælter dejen.Vi venter til maskinen har æltet sidste gang,så lægger vi beholderen ned og fisker vingen ud.Derefter bages brødet færdigt,og hullet i brødet er minimalt.Vupti!!
mvh June d6

 

Ja det er en go´ide´at få vingen ud.....men det la´sig jo desværre ikke gøre, hvis man sætter brød over om aftenen, for at få frisk brød næste morgen.

Jeg har haft problemer med at vingen sad fast i bunden af formen, så brødet ikke ville ud..... Det hjalp ikke at smøre med olie - tværtimod, så blev skorpen i bunden næsten for hård på franskbrød - men så prøvede jeg at komme en lille klat smør/margarine på hullet i vingen (nedefra) og det hjalp.  Nu får jeg let brød ud af formen, og ligeledes vingen ud af brødet.
m.v.h. elverkobe

Annonce

Ja det er en go´ide´at få vingen ud.....men det la´sig jo desværre ikke gøre, hvis man sætter brød over om aftenen, for at få frisk brød næste morgen.

Jeg har haft problemer med at vingen sad fast i bunden af formen, så brødet ikke ville ud..... Det hjalp ikke at smøre med olie - tværtimod, så blev skorpen i bunden næsten for hård på franskbrød - men så prøvede jeg at komme en lille klat smør/margarine på hullet i vingen (nedefra) og det hjalp.  Nu får jeg let brød ud af formen, og ligeledes vingen ud af brødet.
m.v.h. elverkobe

hvad med rengøring af bagemaskinen.!
Der er efter min mening stort set ingen rengøring af en bagemaskine, hvis man lader være  med at overfylde den og tager skålen ud når man hælder ingredienserne i. I min er der en sliplet belægning som jeg bare børster med hånden inden jeg skal bage, det er al den rengøring jeg har haft brug for i de fire måneder jeg har haft min.

  Hej.... Ingen problemer med rengøring.... Selve bageformen har sliplet belægning, og lægger man dejkrog(vinge) i koldt vand efter brug, er den let at vaske af. Jeg gør det tit sammen med andre ting i opvaskemaskien.

(min bagemaskine er blot en billig model, og virker perfekt - selvom den har været en tur ned på et flisegulv fra en hylde i 1,75 m. højde. Min kære gemal (er ret handsom) gav den lidt tykt brunt klisterbånd ved låget, som var revnet lidt -så nu bager jeg rugbrød til ham igen.....

m,v,h, elverkonen

I denne uge, uge 20, har Lidl tilbud på brødblandinger, 3 for 20 kroner. 9 brød for en tyver det er noget kan man forstå.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis