Bagemaskine

Erfaringer med bagemaskiner ønskes.

Hvilken er et godt køb - og hvilken er ikke?

Hvad bør jeg være opmærksom på?
Erfaringer med bagemaskiner ønskes. Hvilken er... Vis hele indlægget
184 svar
 Følg tråden
Der er 150 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg benytter vægt til meget nøjagtigt at tilsætte indg. i rigtig mængde.

her er et eksempel
først 25g gær
så 700g discount hvedemel
1 strøget spiseske salt
25g rapsolie
til sidst 450g mælk sommetider erstatter jeg 100g mælk m yogurt.

Denne opskrift har endnu aldrig snydt mig.
Men husk gær i bunden
mel ovenpå til at beskytte gæren mod salt og fugt

så kan i sætte timeren som i vil
God bagelyst
Mvh Erik Amdi
Hvis man bruger mælk - skal man jo passe lidt på med timeren.... men din opskrift lyder helt fin - den ligner meget den fra Netto, som jeg gerne bruger.
I aftes prøvede jeg for 1ste gang Lidl's færdigblanding "Ciabattabrød" med (indbygget)tørgær i, på timer 9,30 timer.... jeg brugte kun 1/3 del af posen (1 kg's pose) var meget forsigtig med ikke at plaske melet ned i vand og olie.
Brødet blev også fint, måske hævet lidt rigeligt i toppen - men pyt - da vi kun er 2, bliver det skåret igennem og lige lunet i miniovn - så det kan altså lade sig gøre med lidl's brødblandinger og timer.... men jeg foretrækker selv at blande og bruge alm. bagegær. m.v.h. Elverkone
Hej Bjur ... Du kan med ro bruge timer natten over... Ingen problemer der...
Citat fra s3it

Jeg har arvet en bagemaskine Funai Bagermesteren, der ser ud som R2 D2 fra starwars, med halv glaskuppel foroven, men jeg har ingen brugsanvisning, og har behov for at lære at programere den.
Hjælp kopi eller telefon 75323325 mobil 61710600
s3it


Du kan prøve at se her:

http://www.hindbersnitten.dk/downloads/download.php

Jeg har lagt et par manualer op på siden. Måske du kan bruge en af dem.

Hvorfor er der Bananer i Banankage...
Når der ikke er Jøder i Jødekager????
Jeg ønsker at sælge min bagemaskine, da jeg ikke rigtigt får den brugt. Det er en Elvita/Melissa/ideline v1061, produktark kan findes her: http://www.ideline.com/Files/Filer/Produktark/DK/Melissa/ps_643043_dk.pdf

Kvittering med købsdato den 2. april medfølger, pris 250,-
Placering Århus C
Kontakt på [email protected]
Annonce
Hej..

nu har jeg købt en bagemaskine på www.bagemaskine.dk og har fået lavet 1 hvedebrød. Jeg synes bare det er så tungt, og ikke særlig luftigt og lækkert. Jeg har bagt det på hurtig stort program, efter jeg fik en mail fra dem at det var sådan det skulle bages. Hvordan får jeg dem til at være mere luftige og minde mere om de brød man køber hos bageren?

Når jeg bruger programmet hurtigt som de siger man skal, så kan jeg ikke bruge timer. Hvad gør jeg så?

Håber i kan hjælpe mig..!?!

Engang have mand, altid have mand :-)
så prøvede jeg at bage hvede brødet på basic 1 og mørk. Nu er det er super lækkert og luftigt brød.. umm..

hvorfor skriver de så det skal bages på hurtigt?

Engang have mand, altid have mand :-)
Hej
Jeg har fundet nogle Øl i mit bryggers hvor sidste anvendelsesdato er overskredet med et lille års tid.. hvad er jeres erfaringer med den slags? kan øl blive for gammelt, eller skal der bare stå en dato på øllen,

Venlig Hilsen
David
hej.... jeg så netop dit indlæg om gammeløl.....
Om ikke andet kan du bruge det - til bagning af rugbrød m.m. - 1 pils er rigtig god i rugbrødsdej

m.v.h. elverkone
Hejsa
Jeg synes det er svært at drage nogle endelige konklusioner i forhold til hvilken bagemaskine man skal investere i.
Udfra strandby35s indlæg vil jeg nok holde mig fra Hugin og overveje den fra Bagemaskine.dk
Skrevet af strandby35 den 19-03-2008 08:03
Jeg kan varmt anbefaler bagemaskinen.dk ja den hedder bagemaskinen den kan købes i føtex og bilka og på hjemmesiden... Hugin den er smidt ud sådan en gang bras... Bare mit synspunkt...
Æltekrogene kunne ikke komme ud af brødet. Belægningen i formen blev hurtigt slidt og skallede af.Efter 30 gangs brug stoppede den ene ælte krog med at virke. øv øv Bare min erfaring med HUGIN Bagemaskine.


men OBH er jo også en mulighed jvf den test som Ninett omtaler (hvor kan man læse den og hvad står EB for?)

Testen i EB - søndag kårede klart OBH til vinderen


og hvad med Elvital som elverkone og jensfpk har købt.

Mange af indlæggene er efterhånden ved at være lidt gamle. Hvad er status i forhold til maskinerne nu hvor I har brugt dem et stykke tid.

mvh Rasmus
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis