Bagemaskine

Erfaringer med bagemaskiner ønskes.

Hvilken er et godt køb - og hvilken er ikke?

Hvad bør jeg være opmærksom på?
Erfaringer med bagemaskiner ønskes. Hvilken er... Vis hele indlægget
184 svar
 Følg tråden
Der er 130 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu endelig fået købt "dyret".

Har ellers svoret at et sådan stort monstrom ikke skulle i mit køkken.

Tænkte først tanken om at anskaffe mig bagemaskine, var på Langelandsfestivallen i år. Det er Sq dyrt at køber frisk brød i "Coma'en".
Ingen billige maskiner på Langeland.sad

Fandt 1 på nettet via qxl og sprit ny. Købt af firmaet Second Media som forbeskrev at der var tysk manual. Snydt... det hele står på Hollandsk som vi ikke forstår,(kender dog heldigvis en tysker)wink . Skrev på engelsk til firmaet der havde produceret maskinen (der stod en HS - adresse)... FiF er produceret til Hollænderne, derfor ingen brugsforvirring på engelsk.

Har nu fundet ud af at de Hollændere ikke har samme forståelse for kvalitet i brødet som danskere. Men er super glad for den alligevel. Afprøver opskrifterne og ændrer på indhold af vand/mælk.

Desværre er Bo Christiansens bagebøger med bagemaskine fuldstændig udsolg fra forlaget. ER der nogen der ved hvor man ellers kan få fingre i sådan een????confused
Kan se at det er længe siden nogen sidst har skrevet her... men prøver alligevel.rolleyes

Hilsen
fruSnegl
Hej fru Snegl
Skriv din adr. til mig på [email protected]
så vil jeg kopiere min danske brugsanvisning og sende den til dig
Bagemaskinen er sgu godt nok det værste stykke isenkram, som jeg har fået inden for min dør. smile
Pt. står den i kælderen, men om nogle dage ender den helt sikker på lossepladsen.
Brødet fra den bagemaskine(HE/ Home Electronic) som jeg har, har alle dage smagt mærkeligt.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Nej selvfølgelig er der ingen sammenligning mellem brød fra bageren og så fra bagemaskinen. Brød fra bagemaskinen vinder helt klart. Tag en skive fra hvert brød, og bedøm brødet. Fra bagemaskinen er brødet mere fast, det er tungere, dvs at der er mere brød, som følgelig spises der mindre, og så bestemmer du lige nøjagtig selv hvad du vil ha i brødet, og så er det jo nemt at bage medens du sidder og ser fjernsyn eller hører radio eller du lige skal ud og handle eller ordne vasketøj, jamen jeg kan blive ved med at finde fordele.
Alt dette er der ikke ved bagerbrød, men det er op til en selv, her hos os er vi på vej til at slide maskine nr. 2 op, for det er kun fantasien næsten der sætter grænser for hvad den kan bruges til
Derfor har jeg købt et nyt dyrebart legetøj fra kvickly mærket hugin med 2 æltekroge i den bager et brød der er mere lignende et alm franskbrød.
Bare perfekt. til 400 kr.
Annonce
Fornylig fik jeg fat på Bo Christiansens "Lækkert brød hver dag - med bagemaskine" hos www.williamdam.dk, og for et års tid siden fandt jeg "Friskbagt brød - med bage- maskine" af samme forfatter via www.saxo.com, som også har links til at få fat på bøger antikvarisk.

Hvis man googler Antikvariater, finder man endnu flere antikvariater. cool Held og lykke med jagten på de mange spændende muligheder og ideer til bagemaskinen - i stedet for at lade den samle støv i skabet! :p

Man kan forresten købe færdige brødblandinger hos http://www.bagemaskinen.dk/ - de sendte fornylig både bagemaskiner og melblandinger med de danske soldater til opgaver i udlandet, så de ikke behøvede at undvære deres danske rugbrød.
Fornylig fik jeg fat på Bo Christiansens "Lækkert brød hver dag - med bagemaskine" hos www.williamdam.dk, og for et års tid siden fandt jeg "Friskbagt brød - med bage- maskine" af samme forfatter via www.saxo.com, som også har links til at få fat på bøger antikvarisk.

Hvis man googler Antikvariater, finder man endnu flere antikvariater. cool Held og lykke med jagten på de mange spændende muligheder og ideer til bagemaskinen - i stedet for at lade den samle støv i skabet! :razz:

Man kan forresten (hvis man ikke orker andet) købe færdige brødblandinger hos http://www.bagemaskinen.dk/ - de sendte fornylig både bagemaskiner og melblandinger med de danske soldater til opgaver i udlandet, så de ikke behøvede at undvære deres danske rugbrød.
Citat fra ErikAmdi

Derfor har jeg købt et nyt dyrebart legetøj fra kvickly mærket hugin med 2 æltekroge i den bager et brød der er mere lignende et alm franskbrød.
Bare perfekt. til 400 kr.

Vil det sige at du synes Hugin er bedre end OBH? Jeg spørger bare fordi jeg også står lige på spring til anskaffelse. Testen i EB - søndag kårede klart OBH til vinderen, men hvis du så oven i købet synes at Hugin er endnu bedre, så lyder det altså dejligt.

Glæder mig til at høre nærmere (giver du smagsprøver?:rolleyessmile

Kjærligst Ninett

>>>new kid on the block<<<

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet

Jeg kan varmt anbefaler bagemaskinen.dk ja den hedder bagemaskinen den kan købes i føtex og bilka og på hjemmesiden... Hugin den er smidt ud sådan en gang bras... Bare mit synspunkt...
Æltekrogene kunne ikke komme ud af brødet. Belægningen i formen blev hurtigt slidt og skallede af.Efter 30 gangs brug stoppede den ene ælte krog med at virke. øv øv Bare min erfaring med HUGIN Bagemaskine.
Hmmm....og nu har jeg ellers investeret i en Hugin. Indtil videre går det fint. Æltekrogene får jeg nemt ud og hullerne efter dem er minimale. Synes at brødene bliver ret hårde i skorpen, men det er nok bare indtil jeg får fundet min egen måde at bruge den på, tror jeg.
Men tak for dit indlæg.

Hilsen Ninett

-----------------------------------------
Nød lærer nøgen quinde at spæne, men lavvande i pengetanken skaber kreativitet

Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere