Bagemaskine

Erfaringer med bagemaskiner ønskes.

Hvilken er et godt køb - og hvilken er ikke?

Hvad bør jeg være opmærksom på?
Erfaringer med bagemaskiner ønskes. Hvilken er... Vis hele indlægget
184 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Benny
Mange tak for velkomsten og svaret biggrin Jeg skal først til at tyde opskrifterne nu - er nok ikke noget problem, trods det svenske. Desuden er der jo også mange gode opskrifter her på siden (dejligt!) og på nettet i.ø., som du foreslår (tak!). Min maskine er en AFK (tysk).
smile Carla

Venlig hilsen
Carla
Velkommen Carla.

Tillykke med bagedyret!

Svensk brugsanvisning?? Jeg har købt en AFK i Netto for ??? tid siden (kan ikke huske det ;-) ) Den har da brugsanvisning/opskrifter på flere sprog - inkl. dansk...

Jeg har ikke prøvet at lave noget med bagepulver i den endnu. Jeg bruger tørgær til brød. Har iø også et par gange lavet jordbærmarmelade i den. Meeen det skal jeg øve mig lidt på, for familien elsker den og jeg synes, den er for sød :-P
Hej Carla ! Jeg købte også min AFK (men hos punkt!) for 11 dage siden og har lavet mindst 12 brød + et par kager.
Brugsanvisningen er elendig og på svensk + 5-6 umulige sprog. Selvom min kone er svensker er det et problem at finde fornuft i den.
Snappjäst findes ikke i DK (har talt med Spritfabrikkerne) brug tørgær.
Første brød (AMO Yoghurtbrød) blev for fladt og tungt,.. siden har alle brød været vellykkede.
AMO Rugbrød er suverænt med eller uden fuldkorn,.. "Gammeldags Rugbrød" fra "De 5 Gårde" mindst ligeså godt (jeg køber aldrig mere rugbrød i en butik).
Bo Christiansen´s bog "Lækkert brød hver dag" (fra biblioteket) har en del gode opskrifter, f.eks. Spelt-& grahamsbrød + AMO færdigblanding, men mgl. oplysninger om programmer o.l..
I din AFK-bog er en kanongod opskrift på franskbrød (s. 141) den skal há 3-4 spsk. vand extra og kan godt tåle 1½ tsk. tørgær,.. 3 kopper mel = 460 gr. og jeg bruger rapsolie. Skummetmælkspulver kan købes hos Matas (dyrt men godt) Køb det ! Bages på prg. 2 str. 2 farve: lys
På en skala fra 1-6 giver jeg den 5,7.
Og jeg som troede en bagemaskine var en kvinde.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Ak ja ! Hitman,.. jeg bagte på én for 30 år siden og der kom da også "brød i ovnen" (et brød på nu 14 år).
Har tænkt på om man kan leje én hos "Leasy",.. for som de siger "når man ringer til Leasy så kommer Peter".
Annonce
Det kalder jeg langtidshævning Svantevit ;-)
Yes!
Mange opskrifter omtaler "hurtiggær" (snappjäst på svensk) men det kú jeg ikke lige finde.
Jeg har også købt denne bagemaskine fra Netto. Der var ikke en dansk brugsanvisning med, men jeg skrev en mail til Netto og fik med posten dagen efter en oversat brugsanvisning på dansk. Jeg har haft denne maskine i 10 dage og bruger den dagligt og det er bare en god maskine som giver gode brød. Rugbrødsblandinger har jeg også brugt i maskinen, brug 500 g af blandingen, 6 dl lunkent vand og 10 g. frisk gær. Bag på program 1, så får du et meget lækkert rugbrød.biggrin
velkommen noasark!
Jeg skriver straks til Netto efter en dansk.
6 dl vand ? mit bliver perfekt med knap 4½ dl.
10 gr. frisk gær ? du mener vel 10 gr. tørgær der jo svarer til 50 gr. frisk gær.
Tips !
Hvis man laver franskbrød giver det extra god smag + struktur hvis man erstatter 50-70 gr. af melet med rugbrødsblanding.
Mums!
Jeg har lavet et lille program der kan beregne din opskrift om til bagemaskine hvis din orginale opskrift er for stor.

Du starter med at indtaste hvor mange gram din opskrift skal ende med at veje. I de fleste tilfælde er det hvis 500 eller 700 gram.
Så indtaster man bare antal gram der er andgivet i den opskrift du vil bruge og så beregner programmet opskriften om til det du skal bruge i gram.

Husk programet kan kun beregne din opskrift hvis den skal ende med at være mindre ind din orginale opskrift.

Du kan downloade programet eller bruge det her:
http://www.hindbersnitten.dk/bagerskolen/_download.php

Hilsen Brian Jensen

Her er et billede af programmet.

Jubii.JPG

Hvorfor er der Bananer i Banankage...
Når der ikke er Jøder i Jødekager????
Der er yderligere 64 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre