Hej
Jeg har lige købt en AFK (BM-2) hos Punkt1 for 299.-. (skulle vist være det samme som Elvita).
Brugsanvisning på mange sprog, men ikke dansk,.. svensk er det nærmeste, men går ikke at oversætte direkte til dansk

.
F.eks. anviser opskrifterne 1 tsk. (snabbjäst) Hurtiggær, det findes ikke i Danmark. (i Bo Christiansens bagebog står i en tilsvarende opskrift 4 gr. Tørgær).
Har prøvet 4 forskellige brød (2 med færdigblanding) med rimeligt resultat.
Lige nu æltes en franskbrødsdej,.. der er nok for lidt vand i, for den massive kugle der fiser rundt skal måske bruges til at forsåle sko med i stedet. (har lige maltrakteret den med en saks for at få den til at sluge lidt vand,.. tror det hjalp).
Hvordan skal en dej til lyst brød virke i begyndelsen af æltningen ?,.. (så jeg véd om der skal tilsættes lidt mel eller vand).
Hvordan skal en rugbrødsdej se ud ?,.. (hvis den ikke er lind nok drøner propellen jo bare rundt i et hul uden at dejen følger med).
Hilsen Svantevit
PS !
ZEP ! Hvis du har "udrykningstjeneste" så er det babu-babu til Rø og vis mig nogle af dine "fif",.. så giver jeg kaffe til det gode brød.