Bagemaskine

Erfaringer med bagemaskiner ønskes.

Hvilken er et godt køb - og hvilken er ikke?

Hvad bør jeg være opmærksom på?
Erfaringer med bagemaskiner ønskes. Hvilken er... Vis hele indlægget
184 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
14.109 visninger og 100 svar godt gået, god wee-kend Mvh Benny. rolleyes rolleyes

Benny N.
Hej Thunderbird.

Jeg har haft samme problem med min bagemaskine, men kun når jeg ville bage efter egne opskrifter.
Jeg har fundet ud af at der var for meget væske, så jeg reducerede væskemængden lidt for hver gang jeg bagte, indtil resultatet blev godt.
Når jeg bagte færdigpakker(dem man kun skal tilsætte vand) så blev resultaterne altid fine.
Fortsat god fornøjelse med din bagemaskine.
Mange hilsner Skivert
Det er jo svært at ikke blive meget fristet til at købe en bagemaskine når man læser denne tråd .. Og når man kun har gammelt brød i brødkassen..
Men jeg vil lige høre om jeres erfaringer med brødmaskinen... Er der nogle specielle fordele og smarte detaljer ved nogle eller er den billigste den bedste ??

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Skal vi ikke bare sige, at den billigste, er lige så god som den dyreste.
Smarte detaljer.....næ - men der er frisk brød uden besvær, når du ønsker det.

Sniffer  
Hej

Jeg har lige købt en AFK (BM-2) hos Punkt1 for 299.-. (skulle vist være det samme som Elvita).
Brugsanvisning på mange sprog, men ikke dansk,.. svensk er det nærmeste, men går ikke at oversætte direkte til danskconfused .
F.eks. anviser opskrifterne 1 tsk. (snabbjäst) ”Hurtiggær”, det findes ikke i Danmark. (i Bo Christiansens bagebog står i en tilsvarende opskrift 4 gr. Tørgær).
Har prøvet 4 forskellige brød (2 med færdigblanding) med rimeligt resultat.
Lige nu æltes en franskbrødsdej,.. der er nok for lidt vand i, for den massive kugle der fiser rundt skal måske bruges til at forsåle sko med i stedet. (har lige maltrakteret den med en saks for at få den til at sluge lidt vand,.. tror det hjalp).
Hvordan skal en dej til lyst brød virke i begyndelsen af æltningen ?,.. (så jeg véd om der skal tilsættes lidt mel eller vand).
Hvordan skal en rugbrødsdej se ud ?,.. (hvis den ikke er ”lind” nok drøner propellen jo bare rundt i et hul uden at dejen følger med).

Hilsen Svantevit

PS !
ZEP ! Hvis du har "udrykningstjeneste" så er det babu-babu til Rø og vis mig nogle af dine "fif",.. så giver jeg kaffe til det gode brød.
Annonce
Hej Svante. Velkommen til, dejen skal æltes, så den ikke hænger i kniven og sider, men slipper nemt uden at være for tør, du kan følge æltefunktionen, med låget åbent og tilsætte lidt vand eller mel efter behov, skriv ned hvor meget du tilsætterrolleyes rolleyes så er du fri for natten til søndag kl. 04.00 at skulle stå og justere dejen Mvh Benny.

Benny N.
Tak for tippet, det var som jeg regnede med,.. men det gælder vel ikke rugbrød. Hvis dejen ikke er "tynd nok" flyder den ikke ned til æltekrogen.
Jeg havde en konsistens hvor krogen lavede et hul, så dejen ikke rørte sig.
Enten skal dejen vel være som franskbrødsdej der kan "æltes" eller også som en tyk flydende konsistens.
Det AMO fuldkorns rugbrød jeg lavede blev supergodt, men jeg stod også og puffede dejen ind til krogen med en ske.
Jeg er superglad for maskinen,.. bare den kunne lave flere brød ad gangen, for de bliver jo spist hurtigt.
Ja Svante: Det gælder alle deje, det er krogen der skal lave arbejdet ikke dig og din teske, prøv at tilsætte en meget lille smule vand af gangen.rolleyes

Maskinen er også god til at lave det kedelige forarbejde til pizzadej,rosinboller, som du smider i ovnen bagefter, + den laver syltetøj på 5 min.Mvh Benny.smile

Benny N.
Dejligt, at man sådan lige kan gå på nettet og erfare, at man ikke er den eneste, der er faldet for at købe en bagemaskine (Netto's tilbud for et par uger siden) - samt at det KAN lade sig gøre at bage i/med den! Var ellers ved at få kolde fødder - har ikke turdet gå i gang, fordi man skal bruge "snabbjäst". Så det var med med frygten for familiens hån over at have købt et ubrugeligt monster til køkkenet, jeg gik på nettet i dag for at finde ud af, hvad "hurtiggær" er. Jeg er ikke blevet klogere (desangående), så lad mig "høre" - hvad gør I?
[LIST=1]
[*]Hvor får man fat i "snabbjäst"?
[*]Hvis I bruger alm./tørgær: I hvilket størrelsesforhold omregner I så?
[*]Ved opskrifter med bagepulver: Skal der bruges samme mængde som i non-maskine opskrifter?[/LIST]Glæder mig til at komme i gangsmile!

Venlig hilsen
Carla
Hej Carla: Velkommen, brug tørgær det blander du i melet,11,8 tørgær g. er lig med 50 g almindeligt gær, er den helt umulig at tyde den bagebog du fik med ? smile smile er det hele på svensk ?, prøv at skrive bagemaskineopskrifter i Google, hvad hedder din maskine ? Mvh Benny.

Benny N.
Der er yderligere 74 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis