Robotstøvsuger

Jeg vender snarligt tilbage til debatterne...

Men jeg har for en gangs skyld fået noget "legetøj" - en Roomba, robotstøvsuger :lol: Såååe den skal lige prøves lidt.

Er der forresten nogen her, der allerede har erfaring med sådan en lille hushjælper?
Jeg vender snarligt tilbage til debatterne...... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg genopliver dette gamle indlæg da en opfølgning er på sin plads.

Nu har i haft en Robotstøvsuger indenfor døren i mindst 1 år, hvordan er det gået ?

Er det lille vindunder pengene værd eller står den bare i hjørnet og samler støv?
Ja den ide må der være penge i, Flemming :lol:

Jeg må tilstå :oops: at jeg de seneste 4 måneder har haft en Roomba SE.

Det er jo et lille luxusdyr, så det med, om det er pengene værd, må vist komme an på den enkeltes økonomi...

Men bortset fra, at jeg er vænnet af med at sidde og kigge opslugt, når den arbejder :lol: , så er jeg ovenud tilfreds.

Jeg vil fortsat fastholde, at den ikke kan erstatte en almindelig støvsuger i hjørner, kroge, på trapper, i møbler o.lign.

Dens opgave her er at holde det daglige skidt fra gulvet. Og det synes jeg, den gør rigtig godt!

Så fyr bare løs med spørgsmålene allesammen. Så skal jeg se, om jeg kan svare.
jeg er vist lige som de fleste mænd fasineret af rengøring uden man er en aktiv del af procesen hehe og til den pris jeg så på linket så er jeg blivet drengerøv igen det har en motor (gu ved hvad 2 maincoon katte siger til sådan en :? ) men for at komme til det jeg ville starte indlægget om så var der på linket et batteri der ku oplades på kun 2½ time det kostede lidt men hva pokker hvis den spare en for tid i længden så er der mere tid til børn påfugle og hva ved jeg biggrin

må bestemt anskaffe mig sådan en smile
Den Roomba, jeg startede med, forhandler han slet ikke mere. Med Roomba SE fulgte det ekstra kraftige batteri og lynlader (og forøvrigt også ladestation, som den selv kører hen til efter endt rengøring).

Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er pokker til forskel på, om det tager 12 timer (som med den første) eller 2½ timer for fuld opladning. Der er ikke længere en småirriterende ventetid på, at der er nok strøm på dyret til det næste gulv. Ladestationen er en behagelighed.

Og nu, hvor du selv kom ind på det med "drengelegetøj", så er der fjernbetjening til Roomba SE :wink:

Vores hund (Dansk/Svensk gårdhund) har opgivet at dominere Roomba - den flytter sig jo bedst, som man prøver at se stor og betydningsfuld ud :lol:
Annonce
Hej
Jeg prøver lige at få den gamle tråd op igen smile

Er du stadigvæk tilfreds med din Roomba SE ? kan den kører over dør trin? eller skal den løftes.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Hej Alle

Efter Zep's indlæg m.fl. måtte jeg eje en Romba SE og har været meget glad for den i de snart 2 år jeg har haft den. Den støjer for meget til at man gider høre på den, så soveværelse, baderum osv. bliver støvsuget når vi er hjemme, mens stuen primært bliver klaret gammeldags, da min kone er modstander af den. Vores kat elsker den heller ikke, så jeg sætter den i gang en gang imellem når vi skal væk og Oliver er ude alligevel.
Den laver et hæderligt stygge arbejde, og det er bedst, hvis man begrænser arealet, da vores stue på 70 m2 er for stor en mundfuld til en opladning. Om det er gulvtæppe eller gulv er ligegyldig, men frynser på ægtefælle kan få den til at gå i stå. En stol som vist på billede skal lægges ned, da den ellers knokler med dens stel en hel opladning.

For første gang er den gået i udu for et par uger siden, så den kører som om der sidder noget fast i børsten (hvad der ikke gør) og kæmper for at få frigjort sig fra det der ikke er der, så jeg skal have sendt den til eftersyn.

Den kan klart anbefales som et supplement til den alm. støvsuger, og er man ikke for nøjeregnende med lidt støv i hjørnerne kan man godt springe det manuelle over i længere tid, og så kommer den under sengen hvor det kniber at komme manuelt hvis der bare er lidt højde til sengebunden. Flade dørtrin kører den over (se billede), men der er 2 stationer med man blot stiller op, der laver et signal den ikke kan køre igennem.

Mvh. JørgenE
Den skulle have været sendt til rep. sidste efterår, men grundet en masse begivenheder over længere tid skete det aldrig. Jo jeg er lidt ærgerlig over, at den røg i mølposen, for jeg var glad for den og savner den indimellem! Men sådan kan det gå...
Til orientering er der lige kommet en ny generation af Romba'en. Den har nu fotocelle så den sætter farten ned, når den f.eks. opdager et stoleben. Den har jf. reklamen fået 100% bedre sugeevne er langt mere lydløs og det der lyder bedst er, at den nu er med timerfunktion.
Så nu skulle man kunne sætte den til at starte automatisk på forskellige tider/dage, og når den er færdig kører den hen i laderen og afventer næste timertidspunkt. Det lyder næsten for godt til at være sant, men det er også en dyr krabat.

Kan ses på www.Sug.dk

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også