Robotstøvsuger

Jeg vender snarligt tilbage til debatterne...

Men jeg har for en gangs skyld fået noget "legetøj" - en Roomba, robotstøvsuger :lol: Såååe den skal lige prøves lidt.

Er der forresten nogen her, der allerede har erfaring med sådan en lille hushjælper?
Jeg vender snarligt tilbage til debatterne...... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg er hélt vild med Rhoomba, min mor og lillebror har hver deres.

Som I ved, så kommer Rhoomba'en rundt alle steder..... under sofaen, sengen og over tæpper. Min lillebror har en stor Labrador, der var aléne hjemme, da Rhoomba'en var igang. Hunden havde det ikke så godt, og havde "lavet tyndt" på gulvet. Og da Rhoomba'en kommer alle steder, var det meget uheldigt denne dag. rolleyes

v.

laura
er altså lige nødt til at spørge.....den støvsuger i taler om er jo rund,hvordan får den ordnet hjørnerne??og hvad med under sofa osv.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Den har en roterende børste der stritter nogle centimeter ud, og som snupper det i hjørnerne. Men husk nu, den erstatter ikke en støvsuger i hjørnerne og ordner det ikke lige så grundigt, men tager dog det værste, så det er et kærkomment supplement, så man kan springe støvsugning over i en periode hvis længde afhænger af hvor clean man vil have det.

Mvh. JørgenE
hehe tænkte jo nok man måtte ha den goe gamle støvsluger frem i ny og næ wink

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Hej!

Dårlig erfaring med Rhoomba'er.

Den første opgav livet efter to måneder. Fik en ny - gratis selvfølgelig - ifølge garantien.

Den anden startede fint, men efter ca. to minutter legede den karrusel. Roterede rundt på samme sted. confused

At slukke den - tænde den - to minutter inden næste runddans i en uendelighed. Ikke særlig tidsbesparende.

Så nu, ærgerligt nok, manuel støvslugning.
Annonce
Kunne du ikke få byttet den igen på garantien?

Jeg er noget facineret at både robotstøvsuger og græsslåmaskine imellem træer og buske, men det er jo ærgerligt at købe dem, hvis de ikke rigtig duer endnu.

Med venlig hilsen
ktm

Citat fra ktm

Kunne du ikke få byttet den igen på garantien?

Jeg er noget facineret at både robotstøvsuger og græsslåmaskine imellem træer og buske, men det er jo ærgerligt at købe dem, hvis de ikke rigtig duer endnu.

Jo, måske bytte, bytte, bytte ... gad ærlig talt ikke mere.

Kender du ordet/udtrykket frontløber.

Med på den nye teknik, skal lige prøve. Og så bliver man prøveklud.

Formentlig er teknikken i dag bedre, så måske virker den bedre i dag.

Gider dog ikke genprøve den teknik. For the time being. cool
Jo tak, jeg kender så helt og udmærket den følelse du antyder! :-)

Med venlig hilsen
ktm

jeg har haft den nyr Irobot 530 i knap en uge nu. Jeg synes den fungerer fantastisk. den bruger 60 min på mit køkkenalrum (45 m2) og tager masser af skidt. starten den når jeg tager hjemmefra og når jeg kommer hjem fra arbejde er der rent og pænt og den er selv kørt i ladestationen og har ladt sig selv op til næste gang. smile
Der er sket væsentlige forbedringer siden den første robotstøvsuger så dagens lys. Nyeste robotstøvsugere kommer ubesværet rundt i hjemmet; under reoler og sofaer. Der er ikke synlige afvigelser fra resultatet af en almindelig omgang støvsugning. Hvor robotstøvsugeren er rund, sørger de roterende børster for at få det sidste fæle skidt med i hjørnerne. Ulempen ved robotstøvsugere er, at den kan vælte vaser og blive viklet ind i kabler. Så du skal huske at fjerne forhindringer.

Jeg har haft robotstøvsugeren Roomba 560 hjemme på prøve, hvor den spiste sig mæt i både hårnåle, grus og kattefoder. iRobot er allerede savnet, så overvejer hvilke af de 3 modeller, der skal investeres i. Roomba 505 er klart den billigste. Roomba 505 har samme sugeevne og batterilevetid som de to større modeller 560 og 580.
Roomba 560 og 580 kan programmeres til at rengøre enkelte rum ad gangen med funktionen virtuel væg. Roomba 580 har fjernbetjening og er udstyret med 2 filtre, hvor 560 og 580 har hver 1 filter. Mit valg falder nok på model 560, da den tilbyder funktionen virtuel væg og da mit hjem ikke er større end, hvad en model med 1 filter kan dække.

Overvejer du også at købe en robotstøvsuger se wupti.com’s udvalg af robotstøvsugere

Venlig hilsen

Marianne Brahe
wupti.com

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også