Robotstøvsuger

Jeg vender snarligt tilbage til debatterne...

Men jeg har for en gangs skyld fået noget "legetøj" - en Roomba, robotstøvsuger :lol: Såååe den skal lige prøves lidt.

Er der forresten nogen her, der allerede har erfaring med sådan en lille hushjælper?
Jeg vender snarligt tilbage til debatterne...... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Herligt med nogle spørgsmål. Så sætter jeg ekstra fokus på dem i testen. Så fyr løs.

Trappen tror jeg ikke den kan klare.

Hjørnerne i køkkenet har den klaret fint, men det kræver stadig længere tids test.

Stolene har jeg i første omgang smækket op på bordet - men det skal også prøves uden at fjerne dem.

Med andre ord, skal den prøves på mange leder og kanter. Og jeg har besluttet at lade Miele hvile sig imens for at kunne vurdere effektivitet/begrænsninger.

Bonus i starten: Den får ungerne til at rydde op på værelserne, så Rumba kan støvsuge :lol: :lol: :lol:
Hej!

Jeg har haft en Roomba i et stykke tid, men er ikke 100% tilfreds.

Den virker fint i vores entré og andre rum, hvor møbler ikke dominerer, men i stue og spisestue kan den ikke helt styre alle bord- og stoleben hvilket bevirker, at den konstant vender om.

Desuden larmer den mere end jeg kan holde ud, så når jeg tager den frem, går jeg med hunden mens den arbejder.

Jeg mener ikke den kan erstatte en regulær støvsuger (den tager jo heller ikke møbler m.m.)

Som hundeejer mener jeg den absolut bedste støvsuger på markedet er en Dyson (amerikansk støvsuger uden pose).
Den tager alt - også hundehår - på bedste vis og er den bedste investering, vi har gjort indenfor rengøring!

Roomba'en er sød, skæg og ikke uden evner, men hos os er den mest for sjov.

Venligst, Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Vi købte en Dyson til mit firma, da rengøringen mente det var den bedste, og fint nok, for først efter 10 år ville de godt have en ny støvsuger. Men jeg forstod ikke helt alt det pjank med lys, så man kunne se hvor man lavede noget, og en ejendommelig form havde den også, og så kostede den 3 x en alm. støvsuger. Men ok - vi har 500 m2, så det var en billig investering som tjente sig hjem flere gange - de bestemte og vi sparede ved at den holdt så længe, og væsentligst de var tilfredse.

Men tak for oplysningen, jeg vil da lige kigge på den næste gang, som jo ikke er om så længe, men jeg misunder nu Zephirine, uanset hvad du siger. Jeg ville elske sådan en lille satan der laver alt arbejdet, og så sidde i min stol mens den knoklede rundt, og jeg læste en af aviserne, og løftede benene af og til, så den lige kunne komme til - helt fint for migsmile

Mvh. JørgenE
Det med at robotstøvsugeren larmer foruroliger mig ikke - ideen er vel at man starter den når man går hjemmefra og så er den færdig når man kommer hjem!

Men hvis den ikke kan klare at der står møbler osv. så er det jo en anden sag! Det gør det jo noget mere besværligt hvis man skal rydde stuen for møbler hver gang, der skal støvsuges! (At sætte stole op på bordet, kan jeg dog nok overkomme)

TS
Annonce
Hej Badusen.

Herligt at se endnu en Roomba-ejer!

Jeg er stadig i fuld gang med testen her (og stadig lige begejstret), men måske kan du så allerede nu besvare nogle af spørgsmålene?

Jeg er helt enig i, at den ikke er støjfri. Men ok, når først den er overvåget igennem de forskellige rum, så har jeg tænkt mig at forføje mig andetsteds hen. Så vidt jeg har forstået, har man sparet på lydisoleringen for at gøre den så lav, som den er. Idag fik den lov at køre selv i køkkenet, mens jeg fræsede rundt mellem regndråberne med Stigaen (endelig regn :!: ).

Synes du, at den lever op til, hvad den lover i salgsmaterialet?
Nu skriver I så meget om støjen, så jeg bliver nysgerrig... Larmer den mere end en "almindelig" støvsuger - med den svage motor (er det ikke noget med 35W?) skulle man jo tro, den var mere tyst end en støvsuger på typisk flere tusind watt - min Siemens lyder nærmest som en jetmotor (ifølge tests er den middel mht støj), så det er da lidt rystende, hvis den larmer mere end det!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Nu er støj jo mange ting... Og jeg er ikke udpræget minded for definere den slags. Men jeg skal prøve at male billedet alligevel.

I grunden ved jeg ikke, om den i dB støjer mere end en alm. støvsuger. Men det er en anden lyd, som jeg formoder frembringes ved fremdriften og måske også mekanikken bag børsterne. Det minder mig på en måde om en art fjernstyret bil.

Jeg kan sagtens abstrahere fra den her foran skærmen, men ikke, hvis jeg taler i telefon. Men sådan har jeg det nu også med en alm. støvsuger.

Men jeg er ikke så generet af støjen, at jeg ville betale ekstra for at dæmpe den.
Hej Zephirine.

Du svarede vist ikke på tid mellem opladningerne og hvor mange m2 den klarer før den skal oplades, og hvor lang tid en opladning tager.

Mvh. JørgenE
Jeg er der straks - eller næsten...

Det der med tiden/m2 har jeg ikke noget fuldkomment billede af endnu. Jeg har nu en lille fornemmelse af, at det hænger lidt sammen med arten af gulvbelægning, mængden af snavs og omgivelser i rummet. Men jeg vender tilbage til det, når jeg finder logikken. Men måske har Badusen et svar på det allerede nu?

Brugsanvisningen siger: Mellem 60 minutter (på tæppe med mellemhøj luv) og 90 minutter (på trægulv) på en opladning, hvilket svarer til 2-3 mellemstore rum. Mellemstort rum er defineret 4mx5m.

Det er nok ikke helt ved siden af virkeligheden.

En fuld opladning tager ca. 12 timer - og det er faktisk for lang tid, hvis du spørger mig. Men jeg har sat min modelflyverfanatiker til at se på sagen. Han har lidt styr på det med opladning og finder muligvis en brugbar løsning. Lykkes det ikke, vil jeg meget overveje et ekstra batteri.

Beklager, at dit spørgsmål smuttede for mig :oops:
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også