Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
når jeg tænder vandet for fuld skrue i min... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her er oversigten fra arbejdet 
Dit tagvand (tv) går i den brønd, dit køkkenafløb gør ikke.
Der ville jo heller ikke være kloaksepareret, hvis det var som du siger.
Har kigget forkert på tegningen så. Men giver selvfølgelig også mening. Må ud at kigge i spildevandsbrønden så 
Nu har jeg kigget i den rigtige brønd 😂 der var hvad der lignede en sammenfletning af 3 veje, fra henholdsvis køkken, badeværelse og bryggers. Testede badeværelse og kørte fint igennem. Testede derefter køkken og der kom intet ud i brønden og vandet løb bare over i vasken. Der lå heldigvis intet sand eller jord i brønden (tænker der måske ville ha været hvis det var et sammenfald). Mit bedste bud uden at have nogen form for anelse må være at der sidder en kæmpe prop mellem køkken og brønd 
Hvis det er en fedtprop vil det typisk ske et sted hvor det har haft tid til at køle af eller der er en bøjning/forhindring. Hvor langt er der ca fra brønd til køkken?
Har du prøvet at køre din rensespiral ind ude fra brønden? Hvor lang er den? - ift om du kan nå hele strækket fra hver sin ende?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
BOFH skrev den 27-12-2025 16:16:08

Hvis det er en fedtprop vil det typisk ske et sted hvor det har haft tid til at køle af eller der er en bøjning/forhindring. Hvor langt er der ca fra brønd til køkken?
Har du prøvet at køre din rensespiral ind ude fra brønden? Hvor lang er den? - ift om du kan nå hele strækket fra hver sin ende?

/BOFH

Min rensespiral er 4,5 meter og vil nok snyde på at der fra brønd hen til afløbsenden ved vasken er omkrin 6-8 meter. Har ikke prøvet at køre den igennem 

BOFH skrev den 27-12-2025 16:16:08

/BOFH

Har kun prøvet at køre rensespiralen maks ud inde fra afløbet i køkkenet efter at jeg pillede vandlås osv af. Dvs jeg kørte den igennem røret under gulvet, men det gjorde ingenting

Ja det kan jeg forstå, men såfremt den så har været igennem til max-længde uden at folde sammen undervejs har du jo så mulighed for at kunne nå hele strækket ved at køre din renser ind ude fra brønden. Husk at bruge gummistøvler og gummihandsker...

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

vægten89 skrev den 27-12-2025 13:43:57

JohnLarsen skrev den 27-12-2025 13:37:26

vægten89 skrev den 27-12-2025 13:23:57

Har haft åbnet brønden nu. Der ligger vand i bunden af brønden nogle centimeter under udgangene fra rør. Mit ene afløb fra tagrende løber i samme brønd. Prøvede at tænde vandet i køkken og der kom intet vand ud af røret. Håber virkelig det er en prop, men kan også godt frygte at røret er faldet sammen mellem køkken og brønd. Der blev lavet seperat kloakering i 2008 og i 18-19 stykker blev der lavet om indvendig i hus hvor nyt køkken blev omlagt til anden del i huset og og lagt nyt gulv, så tænker der også må være lagt nye rør ind til afløb? Kan i hvert fald se at det er plasticrør der ligger. 

Hvis der er lavet kloakseparering i 2008 og ti år senere, hvorfor forventer du at se vand fra køkkenet i samme brønd som tagrendens vand?

Fordi jeg kan se på plantegninger fra det arbejde at køkken og afløb fra tagrende kører ud i rensebrønd. Samme som køkken. Testede i dag ved at hælde vand i afløb fra tagrende og det endte ude i brønden. 

hvis køkkenet så også løber der i , er det ikke avet lovligt

BOFH skrev den 27-12-2025 17:28:50

Ja det kan jeg forstå, men såfremt den så har været igennem til max-længde uden at folde sammen undervejs har du jo så mulighed for at kunne nå hele strækket ved at køre din renser ind ude fra brønden. Husk at bruge gummistøvler og gummihandsker...

/BOFH 

Nu prøvede jeg lige at kigge lidt nærmere, og ved nærmere sige at der nok er tæt på 10 meter fra vasken ud til brønden ca, så det er svært for min rensespiral at klare 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også