Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
når jeg tænder vandet for fuld skrue i min... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok. Godt, det havde ellers været dejlig let så..

Har du fået kigget efter den rensebrønd? Det virker som om den har været efterspurgt mange gange herinde😅

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 27-12-2025 04:59:32

Ok. Godt, det havde ellers været dejlig let så..

Har du fået kigget efter den rensebrønd? Det virker som om den har været efterspurgt mange gange herinde😅

Hvad havde været dejlig let? 😂

Har jeg simpelthen ikke haft tid til endnu. Har haft aftaler hele julen, men satser på at få kigget efter den enten i dag eller i morgen 🙂 men har en nogenlunde ide om hvor den sidder nu
Den skulle du tage og finde, hvis du har højtryksrenser kan du investere i sådan en fætter her og forsøge at rense selv inden du ringer efter spuleren.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 27-12-2025 10:59:17

Den skulle du tage og finde, hvis du har højtryksrenser kan du investere i sådan en fætter her og forsøge at rense selv inden du ringer efter spuleren.

/BOFH 

Det har jeg desværre ikke. Fandt dog frem til nogle gamle dokumenter over huset på nettet der viste at der blev lavet seperatkloakering i 2008. Der kan jeg også se at badeværelse og bryggers kører ud i spildevandsbrønd og køkken kører i rensebrønd. Så giver det jo pludselig mening hvorfor de andre afløb fungerer 

vægten89 skrev den 27-12-2025 11:02:21

Den skulle du tage og finde, hvis du har højtryksrenser kan du investere i sådan en fætter her og forsøge at rense selv inden du ringer efter spuleren.

/BOFH 

Det har jeg desværre ikke. Fandt dog frem til nogle gamle dokumenter over huset på nettet der viste at der blev lavet seperatkloakering i 2008. Der kan jeg også se at badeværelse og bryggers kører ud i spildevandsbrønd og køkken kører i rensebrønd. Så giver det jo pludselig mening hvorfor de andre afløb fungerer 

Så går du igang ved rensebrønden. Måske kan du så slippe for slamsugeren.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 27-12-2025 11:05:43

vægten89 skrev den 27-12-2025 11:02:21

Den skulle du tage og finde, hvis du har højtryksrenser kan du investere i sådan en fætter her og forsøge at rense selv inden du ringer efter spuleren.

/BOFH 

Så går du igang ved rensebrønden. Måske kan du så slippe for slamsugeren.

Men når jeg ikke ejer en højtryksrenser hvad skal jeg så helt præcis gøre? Tænker det er en seriøst prop der sidder dernede, og selvom det koster penge er spuling måske den bedste og smarteste løsning? 

Det kunne jo sidde i selve brønden. Men når du får den åbnet så får du syn for sagen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 27-12-2025 12:20:48

Det kunne jo sidde i selve brønden. Men når du får den åbnet så får du syn for sagen. 

Har haft åbnet brønden nu. Der ligger vand i bunden af brønden nogle centimeter under udgangene fra rør. Mit ene afløb fra tagrende løber i samme brønd. Prøvede at tænde vandet i køkken og der kom intet vand ud af røret. Håber virkelig det er en prop, men kan også godt frygte at røret er faldet sammen mellem køkken og brønd. Der blev lavet seperat kloakering i 2008 og i 18-19 stykker blev der lavet om indvendig i hus hvor nyt køkken blev omlagt til anden del i huset og og lagt nyt gulv, så tænker der også må være lagt nye rør ind til afløb? Kan i hvert fald se at det er plasticrør der ligger. 

vægten89 skrev den 27-12-2025 13:23:57

Har haft åbnet brønden nu. Der ligger vand i bunden af brønden nogle centimeter under udgangene fra rør. Mit ene afløb fra tagrende løber i samme brønd. Prøvede at tænde vandet i køkken og der kom intet vand ud af røret. Håber virkelig det er en prop, men kan også godt frygte at røret er faldet sammen mellem køkken og brønd. Der blev lavet seperat kloakering i 2008 og i 18-19 stykker blev der lavet om indvendig i hus hvor nyt køkken blev omlagt til anden del i huset og og lagt nyt gulv, så tænker der også må være lagt nye rør ind til afløb? Kan i hvert fald se at det er plasticrør der ligger. 

Hvis der er lavet kloakseparering i 2008 og ti år senere, hvorfor forventer du at se vand fra køkkenet i samme brønd som tagrendens vand?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 27-12-2025 13:37:26

vægten89 skrev den 27-12-2025 13:23:57

Hvis der er lavet kloakseparering i 2008 og ti år senere, hvorfor forventer du at se vand fra køkkenet i samme brønd som tagrendens vand?

Fordi jeg kan se på plantegninger fra det arbejde at køkken og afløb fra tagrende kører ud i rensebrønd. Samme som køkken. Testede i dag ved at hælde vand i afløb fra tagrende og det endte ude i brønden. 

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også