Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
når jeg tænder vandet for fuld skrue i min... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Discrusio skrev den 22-02-2026 21:13:32

Jeg har desvære oplevet flere gange at få en ny tilstopping kort tid efter en spuling, fordi kloakken ikke blev spulet ren første gang.
Eneste sikre løsning er at få et kamera på.

Ja okay. Det er sgu op ad bakke. De havde endda kamera på da de spulede fordi de havde svært ved at komme igennem mine rør. Mine rør har åbenbart nogle ret skarpe hældninger og bøjninger. De troede faktisk ikke at de havde fået taget proppen for at jeg fortalte at jeg ku høre spulingen op gennem min køkkenvask, så de havde jo formået at få spulet proppen væk uden at være klar over det. Håber dog bare det var en mindre prop i mine rør under vasken og ikke længere ude 

Vi fik mellem jul og nytår en kloakmand til at spule hul igennem en blokering.
Han sagde at noget føltes forkert, og anbefalede en tur med kloakfjernsyn. De .kom i januar, og kunne tydeligt se et problem.
En ny kloakmand med minigraver kom siden, og kunne vise at to rør ikke længere var koblet og i lige linie. Det blev ordnet, og dækket af forsikringen, minus sekvrisiko.

Vi har ellers for vane at hælde fedt fra pander o.l. i køkkenaffald før vi skyller panden, og meget vsrmt vand får den også jævnligt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
vægten89 skrev den 22-02-2026 21:16:54

De troede faktisk ikke at de havde fået taget proppen for at jeg fortalte at jeg ku høre spulingen op gennem min køkkenvask, så de havde jo formået at få spulet proppen væk uden at være klar over det.

Lyden af spulingen forplanter sig afskellige meter igennem kloakrøret, så det at du kan høre spulingen op gennem din køkkenvask, er overhovedet ingen garanti for at kloakmanden er nået hele vejen til din køkkenvask, og når han samtidig ikke har observeret proppen, så sidder den der nok stadigvæk, så det er nok ommer.
Discrusio skrev den 23-02-2026 06:52:25

De troede faktisk ikke at de havde fået taget proppen for at jeg fortalte at jeg ku høre spulingen op gennem min køkkenvask, så de havde jo formået at få spulet proppen væk uden at være klar over det.

Lyden af spulingen forplanter sig afskellige meter igennem kloakrøret, så det at du kan høre spulingen op gennem din køkkenvask, er overhovedet ingen garanti for at kloakmanden er nået hele vejen til din køkkenvask, og når han samtidig ikke har observeret proppen, så sidder den der nok stadigvæk, så det er nok ommer.

Altså da jeg fortalte kloakmanden at jeg kunne høre det og at jeg samtidig kunne høre ham og kameramanden tale igennem min håndvask og ud til brønden hvor de stod, så ville han gerne teste om vi havde fået hul igennem, hvilket vi havde. Han sagde nemlig at de ting var typiske tegn på at der var kommet hul igennem 

vægten89 skrev den 23-02-2026 07:13:41

Altså da jeg fortalte kloakmanden at jeg kunne høre det og at jeg samtidig kunne høre ham og kameramanden tale igennem min håndvask og ud til brønden hvor de stod, så ville han gerne teste om vi havde fået hul igennem, hvilket vi havde. Han sagde nemlig at de ting var typiske tegn på at der var kommet hul igennem 

det er det normalt også

der kan side en skal der så har løsnet sig efterfølgende og blokere
eller en skade på et rør , men det burde de kunne se på kameraet hvis det har været helt med ind
Annonce
bredker skrev den 23-02-2026 09:52:33

vægten89 skrev den 23-02-2026 07:13:41

det er det normalt også

der kan side en skal der så har løsnet sig efterfølgende og blokere
eller en skade på et rør , men det burde de kunne se på kameraet hvis det har været helt med ind

Umiddelbart kunne de ikke se nogle brud eller noget. Her til morgen prøvede jeg at lave tricket med at fylde vasken med varmt vand og så lade det løbe ud. Der var fin gennemgang det første stykke, men da der så ca var under halvdelen af vandet tilbage i vasken, begyndte det at løbe langsommere ud. Ikke meget langsomt, som i flere minutter, men flowet var bare ikke det samme som det var til at starte med, så det er jo tydeligt at der sidder noget et sted og driller. Ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre nu, for har ikke rigtig råd pt til at få en kloakmand ud igen, og når det ikke er stoppet mere end det er, håber jeg at jeg selv kan gøre noget. Vandet løb også fint igennem efter at jeg havde fyldt vasken med vand. 

Har du set på vandstanden i den brønd di kloak løber ud i, eller er køkkenvasken den eneste, du har problemer med?
Kan du ikke få en kopi af filmen, der blev optaget?

fase

Men burde mit afløb så ha kørt upåklageligt i 2 måneder? Da jeg kom hjem i dag er det blevet værre med proppen, så er nød til at skal ha kontaktet dem igen 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også