Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
når jeg tænder vandet for fuld skrue i min... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vægten89 skrev den 27-12-2025 19:18:01

BOFH skrev den 27-12-2025 17:28:50

Ja det kan jeg forstå, men såfremt den så har været igennem til max-længde uden at folde sammen undervejs har du jo så mulighed for at kunne nå hele strækket ved at køre din renser ind ude fra brønden. Husk at bruge gummistøvler og gummihandsker...

/BOFH 

Nu prøvede jeg lige at kigge lidt nærmere, og ved nærmere sige at der nok er tæt på 10 meter fra vasken ud til brønden ca, så det er svært for min rensespiral at klare 

du kan aligevel ikke få det løsnet med den , det eneste der kan gøre det ordentligt er en ordentlig spuler

det tager 10 min for ham + kørsel
Så må du enten forsøge med det du har eller betale prisen for en spuler, koster fra 1500 og op.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kan godt forstå du blev vildledt af den stiplede linje hen over køkkenbordet. Gad vidst hvad den indikerer.
Har en gang haft held med sådan en til at løsne prop. Fordelen er at den blot sættes på en vandslange der så kobles til en varmvandsforsyning (for at smelte fedt o.l.) og kan køres igennem fra begge ender.
Den har naturligvis ikke så meget power som en højttryksspuler. Men det et billigt forsøg😊

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
BOFH skrev den 27-12-2025 19:49:16

Så må du enten forsøge med det du har eller betale prisen for en spuler, koster fra 1500 og op.

/BOFH 

Tænker også at det bliver vejen frem. Ringer som det første mandag. Håber dog på at jeg kan finde én som kun tager 1200 for det. Har jeg læst nogle har været heldig med at finde 🤣

bredker skrev den 27-12-2025 19:46:39

vægten89 skrev den 27-12-2025 19:18:01

BOFH skrev den 27-12-2025 17:28:50

Ja det kan jeg forstå, men såfremt den så har været igennem til max-længde uden at folde sammen undervejs har du jo så mulighed for at kunne nå hele strækket ved at køre din renser ind ude fra brønden. Husk at bruge gummistøvler og gummihandsker...

/BOFH 

Nu prøvede jeg lige at kigge lidt nærmere, og ved nærmere sige at der nok er tæt på 10 meter fra vasken ud til brønden ca, så det er svært for min rensespiral at klare 

du kan aligevel ikke få det løsnet med den , det eneste der kan gøre det ordentligt er en ordentlig spuler

det tager 10 min for ham + kørsel

Yes det er også hvad jeg kan læse mig til. Min kone frygter dog at der er tale om et sammenfald i røret. Men tænker jeg dog er meget usandsynligt. Det håber jeg i hvert fald 😂

Annonce
Hvis det er sammenfald, så ville jeg kontakte min husforsikring.. de kan jo også (sende en der kan) inspicere..

Er Jemogfix ikke et godt billigt forsøg? De har også åbent i morgen🙂 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

få da spulet , så er det nok løst
ingen grund til at male fanden på væggen

77 indlæg (nu 78) om noget så simpelt som en tilstoppet kloak der trænger til en spuling 😂😂
​Opsummering: havde en kloakmand ude mellem jul og nytår som med større besvær fik fjernet proppen. Det har så kørt ​problemfrit siden, men her til aften oplevede jeg at få en prop igen. Fik dog ret hurtig ​has på den med kogende vand. Mit spørgsmål er så bare om jeg burde være bekymret? Efter sådan en kraftig spuling som jeg fik foretaget, var jeg sikker på at jeg ikke burde opleve problemer igen foreløbig (også det jeg kan læse mig til at folk ikke længere har når de ​får lavet en spuling), men nu satte der sig så en mindre prop igen. Burde det virkelig ku drille så hurtigt igen? Skal siges at proppen dog kom efter at jeg gjorde en gryde ren. Har boet i huset i 4 år og har aldrig haft problemer med vores køkkenafløb. Har faktisk været det afløb som har kørt helt upåklageligt i alle de ​år, og pludselig driller det bare jævnligt. 
Jeg har desvære oplevet flere gange at få en ny tilstopping kort tid efter en spuling, fordi kloakken ikke blev spulet ren første gang.
Eneste sikre løsning er at få et kamera på.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også