Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
når jeg tænder vandet for fuld skrue i min... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
johnm skrev den 25-12-2025 22:52:11

Det er da lige præcis samlet sådan.

Prøv at se på billederne. Udløbet fra det der skulle være vandlåsen danner ikke en vandlås, synes du det. Tilslutningen til opvaskemaskinen ligner også noget uautoriseret installation. 

fase
Det er den samme vandlås som på tegningen du ser den bare forfra, prøv at klikke på billedet så det forstørres.
S. Fabrin skrev den 25-12-2025 23:04:00

johnm skrev den 25-12-2025 22:52:11

Det er da lige præcis samlet sådan.

Prøv at se på billederne. Udløbet fra det der skulle være vandlåsen danner ikke en vandlås, synes du det. Tilslutningen til opvaskemaskinen ligner også noget uautoriseret installation. 

Kan nu heller ikke se forskellen fra billedet fra hjemmesiden til min installation. Normalt sidder afløbsslangen til opvaskemaskinen jo normalt på dutten som den skal sidde på ved afløbet, men lige pt (da billedet er taget) sidder slangen nede i en balje i stedet 

Pt ser det jo sådan her ud grundet at afløbet er stoppet.
Hvis det har virket før, med den nuværende vandlås er det nok ikke den der er problemet..

Men en forstoppelse ude i systemet, så er det altid godt at kende placeringen af ens skelbrønd, står vandet op i den, kan du ringe til dit kloak forsyningsselskab, så kommer de og renser ud til den offentlige kloak. (sådan er det her hvor jeg bor)

Er din skelbrønd "tør" så er fejlen i dit eget rørsystem..

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 26-12-2025 00:07:48

Hvis det har virket før, med den nuværende vandlås er det nok ikke den der er problemet..

Men en forstoppelse ude i systemet, så er det altid godt at kende placeringen af ens skelbrønd, står vandet op i den, kan du ringe til dit kloak forsyningsselskab, så kommer de og renser ud til den offentlige kloak. (sådan er det her hvor jeg bor)

Er din skelbrønd "tør" så er fejlen i dit eget rørsystem..

Det har fungeret helt fint i de snart 4 år at jeg har boet her, så tænker også problemet er længere ude. Skal ha fat på en kloakmand på mandag, og så må han jo finde frem til om det er i skelbrønden eller mit eget rørsystem. Går ud fra at det er min rensebrønd? 

Er der egentlig nogen der ved hvordan jeg evt kan tjekke om det er et sammenfald i rørerne? Ville der være utætheder nogle steder fx? 
vægten89 skrev den 26-12-2025 17:00:22

Er der egentlig nogen der ved hvordan jeg evt kan tjekke om det er et sammenfald i rørerne? Ville der være utætheder nogle steder fx? 

så skal der kamera i 

men vent nu og se hvad spuleren kan gøre , han kan også se om det bare er skidt , eller det ser ud som en skade
bredker skrev den 26-12-2025 17:13:32

vægten89 skrev den 26-12-2025 17:00:22

så skal der kamera i 

men vent nu og se hvad spuleren kan gøre , han kan også se om det bare er skidt , eller det ser ud som en skade

Er med på at der skal kamera i, men tænker mere i forhold til om jeg ikke ville være hårdere ramt så i form af fx vådt gulv (røret går under gulvet) eller sunken jord ude foran fx? 

Få nu spulet rørene først, og se hvad det giver..

Hvad med de andre afløb i huset, håndvask og toilet mv. fungere de som de skal?

Skulle der være skader på dine rør, og du har stikledninger med i din forsikring, burde de dække.

Men er der områder udenfor hvor jorden er sunken, kan det være et brud på kloakledningen...

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 48 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også