Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
88 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et problem der er opstået, eller har det altid været sådan?

God jul til dig og dine kære.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-12-2025 10:37:16

Er det et problem der er opstået, eller har det altid været sådan?

God jul til dig og dine kære.

Det er et problem der er opstået. Har ikke haft udfordringer med det før 

Er det eget hus eller lejlighed ?
Hvis hus, så kig efter en samle/rensebrønd udenfor, - det tyder på at der sidder en prop længere ude i systemet, så luften i rørene ikke kan forsvinde udad i systemet, men istedet blokerer for vandet.
Det er eget hus. Har aldrig haft udfordringer før. Er ikke umiddelbart sikker på hvor min rensebrønd sidder. Kun hvor min brønd sidder hvor jeg kan lukke for mit vand. Går ikke ud fra at det er den samme? 
Du kan jo prøve med en svupper.
Så skal du lade det løbe fuld så der står en del vand i vasken. Medens du presser en karklud  over overløb i vasken presser og suger du med svupper. 
Det kan ofte løsne en prop.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
ev elmand skrev den 24-12-2025 12:05:14

Du kan jo prøve med en svupper.
Så skal du lade det løbe fuld så der står en del vand i vasken. Medens du presser en karklud  over overløb i vasken presser og suger du med svupper. 
Det kan ofte løsne en prop.

Har jeg skam prøvet. Har intet løst desværre 

Det er vel ikke sien i vasken(den der kan fjernes) der er røget lidt længere ned fordi gummipakningen er slidt?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nej den fik jeg strammet op i går. Den havde jeg i kampens hede fået sat løs, så der pludselig blev utæt, men fik den strammet på igen og samme problem opstod alligevel, så tænker ikke det kan være det 
Det er vist ikke den samme vi taler om, men når du har været i området er det nok ikke den

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 24-12-2025 13:35:01

Det er vist ikke den samme vi taler om, men når du har været i området er det nok ikke den

Nej for selvom at jeg fjerner den si, så løber vandet stadig frygtelig langsom ud. Tænker der må sidde en prop længere ude i systemet 

Der er yderligere 78 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også