Afløb løber langsomt?

når jeg tænder vandet for fuld skrue i min køkkenvask er vandet begyndt at løbe op i vasken efter lidt tid (ca 1 minut), hvorefter der løber langsomt ud. Har skilt mine rør ad under vasken og renset dem og der sidder ingen prop nogle steder. Vil mene det nok tyder på at proppen sidder længere nede. Har prøvet med en rensespiral, afløbsrens og en masse kogende vand, men vandet vil stadig løbe op efter lidt tid. Kørte opvaskemaskinen i aftes og den kørte uden problemer. Nogle der har et bud til hvad jeg evt kan gøre? Har ikke rigtig råd til at få en kloakmand ud her i julen 🤣

Glædelig jul 🎄
når jeg tænder vandet for fuld skrue i min... Vis hele indlægget
88 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er desværre også blevet værre nu 🙁 opvaskemaskinen kørte fint i går, men nu kommer vandet op i vasken når den tømmer
Er der andre afløb på samme streng som vasken sidder på? Er der andre afløb (bad/bruser/toilet) som har samme problem?
/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 24-12-2025 18:53:35

Er der andre afløb på samme streng som vasken sidder på? Er der andre afløb (bad/bruser/toilet) som har samme problem?
/BOFH 

Der skal jeg være dig svar skyldig. Dog har håndvasken på badeværelset altid kørt dårlig i forhold til afløb, men det er dog aldrig stoppet helt som køkkenet har gjort nu 

Tænker du har gjort det rigtige.
Næste trin må være en lang spiral ud gennem afløbet, måske sammen med noget næsten kogende vand.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 25-12-2025 01:27:45

Næste trin må være en lang spiral ud gennem afløbet, måske sammen med noget næsten kogende vand.

Har prøvet at køre en rensespiral så langt igennem som jeg kunne uden held 🙁 har måtte pille afløbsslangen fra opvaskemaskinen af afløbet og putte det ned i en balje under vasken så den kan tømme deri. Kan ikke undvære min maskine så længe indtil at jeg kan få fat på en kloakmand på mandag 

Annonce
vægten89 skrev den 25-12-2025 01:41:21

JohnLarsen skrev den 25-12-2025 01:27:45

Har prøvet at køre en rensespiral så langt igennem som jeg kunne uden held 🙁 har måtte pille afløbsslangen fra opvaskemaskinen af afløbet og putte det ned i en balje under vasken så den kan tømme deri. Kan ikke undvære min maskine så længe indtil at jeg kan få fat på en kloakmand på mandag 

hvad tror du man gjorde før maskinen blev opfundet

de par dage burde ikke være et problem for nogen
Jeg mener en opvaskemaskine bruger i omegnen af 10 liter vand i alt.

Måske kan du bruge en 20 liter spand, og tjek lige din manual til opvaskemaskinen, for at se vandforbruget. Sørg for, at slangen er bundet fast og ikke kan smutte op.

Spanden skal selvfølgelig tømmes efter brug “et andet sted” 😳

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det fungerer at tømme afløbsslangen fra maskinen i en balje. Men skal som sagt have fat på en kloakmand hurtigst muligt efter helligdagene. Er der nogen der har en ide om jeg skal forvente at en rensning vil løse det eller kan jeg frygte et sammenfald i røret? Tænker dog at jeg nok ville have set nogle andre tegn på dette så? 
Er det samme type som denne fra IKEA?

Jeg havde samme problem som Vægten89. Det viste sig at der hurtigt (næsten dagligt) samlede sig en smule skidt i det inderste rør inden vandet løb videre.

Det løste jeg ved at fjerne en smule af plastikken med en Dremel slibemasikne
vægten89 skrev den 25-12-2025 17:16:00

Er der nogen der har en ide om jeg skal forvente at en rensning vil løse det eller kan jeg frygte et sammenfald i røret? Tænker dog at jeg nok ville have set nogle andre tegn på dette så? 

En spuling til 1500kr, og så er det fikset, og I husker i fremtiden at lade være med at skylle fedt ud, og at evt. et par gange om året at fylde vasken helt op med varmt vand, og så skylle det hele ud på en gang.

Vi har selv brug for at få vores kloak spulet ca. hver anden år, pga. en lunken som samler fedtrester.
Der er yderligere 68 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også