Kloak skift af bøjning

Jeg bor i området, hvor håndværkere var mere travlt end julemandens rensdyr juleaften… de ringer ikke tilbage, trods det vitterligt er en “det skal bare laves uanset”-opgave med billeder und alles.

Så nu overvejer jeg at gøre det delvist selv. Jeg skal have lavet en in situ støbning. Det skal en prof gøre, hvis jeg nogensinde finder en (og anbefal gerne en håndværker i ‘rødderne nord for kbh, der ringer retur og ikke sætter to nuller efter alt). Det er mindre hastende. Derimod har jeg et knækket rør (se billede) som samler lort og papir. Det er det, jeg overvejer at skifte selv nu det er en simpel muffe nipple ø110 opgave. Hvis det ikke kan vente, men det ved jeg jo ikke om det kan.

Hvad siger panelet?
Jeg bor i området, hvor håndværkere var mere... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HrT skrev den 19-12-2025 13:09:20

Opdatering - og stor tak til bredker, der fik mig til at tjekke forsikringen, som nu har godkendt udskiftning af min spulebrønd (så fandt jeg ud af, hvorfor jeg har to: en spule og sikkert en samle).

Dét var immervæk en lettelse, at jeg nu får skiftet den ene brønd, som åbenbart er gennemgroet, og så kan jeg givetvis købe dem til at ordne bøjning og det andet i samme omgang og spare lidt på kørslen.

Endnu engang sparede forummet mig en god sjat penge. 

var også ret sikker , når du har en rørskade forsikring

jeg laver en del af det som forsikringsskade
bredker skrev den 19-12-2025 15:42:25

HrT skrev den 19-12-2025 13:09:20

Opdatering - og stor tak til bredker, der fik mig til at tjekke forsikringen, som nu har godkendt udskiftning af min spulebrønd (så fandt jeg ud af, hvorfor jeg har to: en spule og sikkert en samle).

Dét var immervæk en lettelse, at jeg nu får skiftet den ene brønd, som åbenbart er gennemgroet, og så kan jeg givetvis købe dem til at ordne bøjning og det andet i samme omgang og spare lidt på kørslen.

Endnu engang sparede forummet mig en god sjat penge. 

var også ret sikker , når du har en rørskade forsikring

jeg laver en del af det som forsikringsskade

Jeg var positivt overrasket selv. De var meh om den i første omgang telefonisk, men indvilgede i at sende en taksator ud. Det gav pote. Hvor ejerskiften har været helt absurde at danse med, så har husforsikringen hos jyske forsikring været ret simple at have med at gøre. Det giver i hvert fald god ro i maven ift fremtidige rørskade skulle vi være så uheldige. 

Og som førstegangskøber (lejlighed er virkelig enklere) er huset gaven der bliver ved med at give. I hvert fald ekstra arbejde 😅😂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis