Skift kondensator pillefyr / -ovn.

Jeg skal skifte en kondensator på mit pillefyr/ovn (ravelli hrv120). Jeg har fundet kondensatoren og bestilt en ny. Er det lige så enkelt som det ser ud (skifte ledninger til ny kondensator 1:1)? Jeg slukker naturligvis strømmen først 😅🫣

Skifter den fordi min blæser til røgrøret trods rengøring mv ikke transporterer nok luft udover rengøringen. Og fordi kondensator kan være en fejlkilde og kun koster 1/30 af en blæser. 
Jeg skal skifte en kondensator på mit pillefyr/ovn... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super godt du fik løst problemet, og at du kommer med en tilbagemelding. 

Det gode ved at rode med tingene selv, er jo at du så efterhånden kender fyret, og nemt selv kan servicere det.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, men gad virkelig godt kunne finde ud af om lejerne kan smøres. Det er næppe gjort i fyrets levetid bedømt ud fra øvrig kvalitet/vedligehold i huset 🫣😅 
Godt timet det bliver koldt i weekenden☃️
HrT skrev den 12-11-2025 12:25:32

Ja, men gad virkelig godt kunne finde ud af om lejerne kan smøres. Det er næppe gjort i fyrets levetid bedømt ud fra øvrig kvalitet/vedligehold i huset 🫣😅 

Du bliver nødt til at i det mindste at vise et billede af blæseren, men vendt til foråret med at skille den ad, så du ikke får et par kolde dage.

fase
S. Fabrin skrev den 12-11-2025 14:48:23

HrT skrev den 12-11-2025 12:25:32

Du bliver nødt til at i det mindste at vise et billede af blæseren, men vendt til foråret med at skille den ad, så du ikke får et par kolde dage.

Ja, det tænker jeg også. Hvis jeg da ikke til den tid skifter til varmepumpe. Det er kun fordi min tid sættes til 0 at det kan betale sig med piller. Til gengæld kan den varme fra koldt til et varmt bad på <1 time. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis