Installere shunt

Hej , har pt dette setup ud til vores annex , men der levere ikke ordentligt varme , det er pt sat op til en shunt inde i hoved huset sammen med resten af gulvvarmen derinde  

Vil det hjælpe at sætte en mini shunt op herude så der kommer noget mere cirkulation 

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor har du monteret en returventil? Tror der er meget lille gennemgang i sådan en ventil. Prøv i første omgang at fjerne ventilen helt, og se om der så ikke er kommer varme. Hvordan har du lavet tilkoblingen i huset? Et billede vil sikkert fortælle en masse.

Søren O
Det er ikke mig der har lavet det :) , er den ikke sat på for at kunne styrer varmen derude ? Nu hvor man ikke har en shunt , setup i hovedhuset ser sådan her ud  , har tegnet en rød ring om de rør der går derud 

Din pumpe i din varmeenhed burde kunne sikre cirkulationen.
Bliver nogle af slangerne i annexet varme ? - er der cirkulation ?

Ja 2 af dem er "lune" ​ , 2 er kolde , hvordan kan jeg se om der er cirkulation:)

Fint at 2 af dem er lune - så er det ikke luft i lodrette slanger - men nok manglende flow ud til annexet.

Prøv til at starte med at lukke for de andre kredse - f.eks. ved at slukke for thermostaten ved din nuværende shuntpumpe. Så burde du tvinge mere flow frem mod annexet.
Annonce
Ok , så burde det kører fint når jeg tænder for de andre igen ?

Og hvor lang tid skal de andre være slukket , det jo gulvvarmen til resten af huset 😅

Problemet er måske også at Alpha pumpen slukker automatisk når de andre rum ikke kalder på varme , så kan ikke få mere flow ud til annex'et da den ikke er sat på rum følerne , og kan ikke tænde pumpe manuelt 

Kan man evt montere et ​cirkulation pumpe ude på annex systemet som man selv kan styrer

Prøv først med max. Flow med annex. Så ved du om ventilen ved annex skal skiftes.

Dernæst ville jeg skifte ​ventilen i annexet til en 3/4 tomme kugleventil.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis