Terrassedør kan ikke lukke/låse (video)

Jeg har optaget en video af problemet her: 
https://streamable.com/7qpltu og her https://jumpshare.com/s/TNspWYZUAuWa8cihH4Rx

Problemet er, at terrassedøren har en låsemekanisme. Når jeg åbner håndtaget, så kan jeg ofte ikke lukke døren igen. Jeg kan stå og lirke med den længe og pludselig får jeg den til at lukke.

Er der nogen der har et bud på, hvad problemet er og hvordan jeg løser det?

Jeg er lidt tøvende med at skrue låse-blikket af fordi jeg ikke ved, hvad der er inden i og om der er fjedre og lign. som springer ud...
Jeg har optaget en video af problemet her:... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Martin.v skrev den 08-11-2025 08:06:12

På et af billederne ligner det at den ene af “klovene” (kan ikke huske hvad det hedder) har en skade, som om den ikke passer i låseblikket, den ville jeg nok lige slibe lidt på kanten så den ingen grater har, kan godt gøre den ikke er til og få ud af låsekassen..

Det lyder interessant og kan måske forsklare det! Hvilket billede er det? 

LennartBertelsen skrev den 23-11-2025 08:32:47

På et af billederne ligner det at den ene af “klovene” (kan ikke huske hvad det hedder) har en skade, som om den ikke passer i låseblikket, den ville jeg nok lige slibe lidt på kanten så den ingen grater har, kan godt gøre den ikke er til og få ud af låsekassen..

Martin.v skrev den 23-11-2025 13:27:18

LennartBertelsen skrev den 23-11-2025 08:32:47

Ah. Så er det det slidte på siden af kloven du mener?

Det kunne rigtigt nok tyde på, at den skurer imod kanten af låseblikket... Men så hjælper smørelse vel ikke rigtigt. Fordi det bliver bare skrabet af hver gang...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også