Dekton bordplade 12 mm - revner

Da jeg købte bordpladen fik jeg at vide, at kanter var sarte, men ellers var det er drømmebordplade, der kunne klare stort set alt, der ikke falmede, var varmebestandig, ridsefri osv.

Efter 4 år revner den uden nogen former for påvirkning, og køkkenselskabet, der har stået for ALT, opmåling, montering, særlig tillæg for bordplade opmåling grundet prisen på den (en slags forsikring fik jeg oplyst)

En bordplade revner ikke at sig selv- Køkkenselskabet afviser alene på grund af lovpligtig garantipoériode på 2 år er gået. Der er nok nærmere tale om installationsfejl, eller en fejl eller mangel på produktet, og da køkkenfirmaet er totalleverandør, er de forpligtiget til at behandle sagen - men de afviser blot, uden at forklare hvorfor de ikke er omfanget af gældende lovgivning. 

Har nu sendt sagen til klagenævn - andre der har erfaringer med Dekton bordplade der revner af sig selv?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke Dekton bordplader, men bliver altid mistænksom når jeg støder på floromvundet røverlatin: 

"Dekton bordplader er en revolutionerende løsning inden for moderne køkken- og badeværelsesdesign. Bordplader i Dekton er skabt gennem en sofistikeret fremstillingsproces, hvor naturlige mineraler komprimeres under ekstremt høje temperaturer."

... de er som regel lige så gode til at sno sig retorisk ud af en reklamation.

Du har nok gjort det bedst mulige ved at sende sagen til et klagenævn, men jeg er ikke optimistisk på dine vegne. Der er trods alt gået fire år, men med lidt snilde kan du bruge leverandørens egne argumenter til at fremme din sag. Du har forhåbentlig gemt alle kvitteringer.

Måske kan markedsføringslovens bestemmelser om vildledning komme i spil
Jeg lader min viden i sagsgforløbet komme andre herinde tilgode, så alle kan blive lidt klogere. Jeg er optimistisk, og har god rådgivning på.
Her ses skønsrapport udarbejdet af repræsentant for Byggeriets ankenævn (ufattelig tynd, og beskriver ikke en gang nogle mål af nogen art, ift. monteringsvejledning far producent)
Samtidig ses min indsigelse mod skønsmands rapport.
Ankenævnet vælger at lægge skønsmands rapport til grund for afslag.
Har bedt Ankenævnet om at sende en forklarende begrundelse - nu må vi se, om de overhovedet svarer mig.

Det gør mig trist at du er blevet bondefanget. 

Lad eksemplet stå som et lysende eksempel på, at materialer der ikke i mindst fire generationer har bevist deres duelighed bør ignoreres.
Jeg er næsten målløs over at et Ankenævn, kan lægge en rapport der er langt under faglig standard til grund for dets afgørelse, uden at forholde sig til skønsmanden manglende metodik, manglende faglig viden, manglende undersøgelser og gætterier, som på ingen måde hører til i en skønsrapport. I en skønsmands sag, hører kun dokumenterbare fakta. Det er jo dybt intimiderende, at blive beskyldt for at have forvoldt skaden selv.

Samtidig opkræver ankenævnet mig for kr. 5.000 for ingenting. Der er simpelthen ikke udvist faglighed for så meget som en halvtredser. Man kan vel sige, at de ikke er belastet af faglig viden, eller så bruger de den ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis