Elektriker- få strøm til kværn = 16 amp

Vi skal have en elektriker til at skaffe os strøm med 16 Amp til den nye kværn.
For nogen tid siden skiftede vi selv en  10 amp sikring til en 16 amp. Sikring.
Den nye kværn kunne køre på det, men stoppede pludselig.
Er det et større arbejde at få lavet om til 16 amp.?
Med venlig hilsen - Ingeborg ​

Når lysten driver værket
Vi skal have en elektriker til at skaffe os strøm... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan være mange udfordringer. Når jeg klipper hæk f.eks. så slukker jeg for robotten. Det sker der normalt ikke noget ved selv i 2-3 dage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der står faktisk på mærkepladen, at strømforbruget er 11A og sikringen skal være 16A.

Erik for at drille lidt, pas nu på at græsset ikke bliver for højt, når det ikke bliver slået, mens du klipper hæk    

fase
Det er netop de små problemer jeg morer mig lidt over. 

@ev elmand
Dit sidste indlæg forstår jeg ikke, Små problemer kan være store for mig …. Og dine store problemer små for mig. Jeg går ud fra at du vil have store problemer med at strikke sokker ?😉😆

Når lysten driver værket
Kanmandet skrev den 31-08-2025 08:30:28

@ev elmand
Dit sidste indlæg forstår jeg ikke, Små problemer kan være store for mig …. Og dine store problemer små for mig. Jeg går ud fra at du vil have store problemer med at strikke sokker ?😉😆

Det var nu nok ikke møntet på dig, men en kommentar fra min side om græssets højde. 

fase
Annonce
Det var til "drillepinden" Fabrin.  
Undskyld at vi sådan roder lidt rundt i din tråd.   Og jeg får absolut ikke problemer med at strikke sokker. Det har jeg ingen evner eller forstand på så det begynder jeg aldrig på. 

Er der kommet gang i kompostkværnen?

Søren O
@Søren O.
Tak for interessen 🤗 nu ser der sådan ud i og ved målerskabet, og der er skåret ned og kværnet. Det gode er at vi bruger det kværnede til jorddækning. Det kan vi ikke gå for meget af. Vi har en meget stor have🥴
Nu har vi efterhånden fået alle mulige sikringer i vores målerskab, senest automatsikringer🤗

Når lysten driver værket
Ja, rigtig flot have. Der må i bruge rigtig mange timer.
Hvilket forlængerkabel valgte i?

Søren O
Tak Søren O.
Ja, v har en flot have, så fin at jeg i 2012 vandt 2. Præmie i Ide Nyts havekonkurrence. Siden er der sket en masse i haven, mest med henblik på at gøre den mindre arbejdskrævende. På den anden side holder haven os fit for fight. Vi har boet her siden 1973 og startede på bar mark. Det er ikke de store summer vi/jeg har brugt på haven. Fået sten og fliser fra naboers kasserede.
Elektrikeren sagde god for kablet som vi havde i forvejen fra vores tid med sejlbåd. Iøvrigt fik vi klaret at få fastgjort en løsrevet stikkontakt, ny ventilator i et badeværelse og udskiftning af en NORDLUX blokhus kobber havelampe. Nu venter en stor regning, men jeg er super glad, for at alt er ordnet nu.
Dejligt at få hjælp her i Forum.
https://strikingeshave.blogspot.com/2012/06/billeder-til-en-havekonkurrence-i-ide.html

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis