Fejl kode B203 Canon pixma TS5050.

Hej til Jer. Som beskrevet så nægtede min printer at printe men viste B203 hjælpe kode.Der stor sluk printeren træk stikket og send den til en reparatør. Ved søgning på YT lader det til at det er printerhovedet den er gal med. Prøvede at ta det ud og vaske det men det hjalp ikke. Et nyt hoved koster ved en hjemmeside kaldet Fyndig Denmark 207kr ved computersalg 777kr Det første lyder for billigt og det dyre så overvejer man at købe en ny printer.   Ved nærmere eftersyn var der rigtig meget sort printerfarve der hvor den pakerer hovedet når den erslukket. Som om den sorte har lækket farve. Hvad sker der med al den farve som bruges til dyserens? Er der nogen som ved noget om emnet den specifikke printer?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Som beskrevet så nægtede min printer... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til 207,- ville jeg nok tage chancen med et nyt hoved.
Tænker heller ikke prisen er helt skæv i forhold til prisen på en komplet printer.
800,- vil jeg anse som optrækkeri, så ville jeg hellere købe en ny printer.
Men om ​et nyt hoved løser problemet ? - ​måske er der programmeret noget "forældelse" ind i printeren, så fejlen består uanset hvad. 
(Ved godt det lyder lidt sølvpapirshat-agtig, men min tiltro til producenters høje moral er måske ikke så stor)
Det er ikke sikkert, at en ny slæde med printerhoveder løser problemet.
Når jeg bliver spurgt om, hvilken printer jeg vil anbefale, spørger jeg altid om printebehovet for at tilråde enten blæk- eller laserprinter. Ved langt mellem printene anbefaler jeg en laserprinter. 
Jeg har en laserprinter købt brugt, som nu er mindst 5 år gammel. den scanner og kopierer fint. Den printer også fotos ud på blankt fotopapir til laser. Almindelig fotopir til blækprinter kan brænde fast i laseren.
Hvis du kun printer i brevkort størrelse har cannon en printer fotoprinter . Den printer flotte billeder, og farverne tørrer ikke ind.

fase
Når jeg søger på denne fejlkode på YT, så får jeg udover printhovedproblem også en masse andre problemer, som det kan være. Jeg har kun lige skimmet et par stykker, og den ene nævnte slet ikke printhovedet, men 3 andre fejl, og den anden nævnte printhovedet, men også andre muligheder.
YT fejlkode B203 
Jeg har selv for mange år siden forsøgt mig med køb af diverse reservedele til Canon printere, ud fra fejlkoder, og har haft særdeles begrænset succes med det. En enkelt gang virkede udskiftning af printhovedet - men det holdt så kun en måned, hvorefter der igen var fejl.
Tag tyren ved hornene og køb en ny printer i stedet for. Bare husk at det skal være en med separate printpatroner for hver farve, da printere med 3 farver i en patron er hamrende dyre i drift. Allerede første gang man køber nye patroner, vil man samlet ofte med fordel kunnet købe en dyrere med særskilte patroner.
Jeg har i 25-30 år udelukkende brugt uoriginale patroner, som jeg bestiller fra Tyskland, og det har altid fungeret for mig (plus de venner og bekendte, som jeg også køber hjem til).
Men jeg er fuldt ud klar over, at der også er nogen, som mener at uoriginale patroner er roden til alt ondt. Men det er altså ikke min erfaring.
På min nuværende Canon printer med 6 separate patroner, har jeg anslået indtil videre brugt ca. 100 uoriginale patroner.
P.t. giver jeg ca. 14 kr. pr. patron incl. forsendelse, og da det samtidig er xxl indhold, er det mange penge at spare, når originale koster ca. 140 kr. stykket - samtidig med at der er mindre blæk i dem.

Kurt B. Andersen
kurta. Printerfabrikanterne både HP og Canon har jeg oplevet at de kender forskel på originale og ikke originale patroner. Dermed prøver fabrikanterne at sætte sig på markedet for printerpatroner. Det skal siges at jeg har en ældre blækprinter, der bruges til at printe på CDere.

fase
Hej igen. Brevkortstørrelse på billeder er nok det eneste jeg ikke printer. Har ikke haft problemer med uoriginale patroner fra incklub. Det er godt nok billigt dem fra tyskland. Jeg vil gå i tænkeboks og se hvad som kommer op. Tak for alle indput.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Jeg har også oplevet problemer især med HP printere, så dem går jeg gerne uden om, når jeg skal anbefale printere.
Canon havde jeg kortvarigt problemer med for ca 20 år siden, men det var dengang, hvor man bl.a. pillede chips af de gamle patroner og nulstillede dem. Efterfølgende har jeg ikke haft problemer, og nu får man dem jo med chips påsat, og de melder altid "originale patroner indsat". Min printer ​kan også printe på cd.er.
Jeg har også et par stykker, som jeg køber Epson patroner til, som virker helt fint. 
Den ene jeg køber til får 4 komplette sæt incl. Forsendelse for 200 kr.
I dag ville jeg nok holde øje med printere med eco tanke, da de jo bare skal fyldes op en gang i mellem. Det blæk kan også købes billigere uoriginalt i Tyskland.
Jeg køber via ebay.de og vælger altid dem, som leverer fra Tyskland. 

Kurt B. Andersen
 Hej så kom jeg ud af tænkeboxen. Startede på at skille den ad, men på vej derind ad kunne jeg godt se at det var en ret umulig opgave så nu har vi købt en ny. Billig, men dyr i print. Nu må vi se hvordan det går.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvad købte du så, om man må spørge?

fase
Hej  Kurta
Hvilket firma i Tyskland køber du printerpatroner fra - gerne et "LINK"

"AUTOELEKTRIKEREN"
S. Fabrin skrev den 17-07-2025 20:19:16

Hvad købte du så, om man må spørge?

Ja det må du godt det er en canon pixma 5150.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også