Fejl kode B203 Canon pixma TS5050.

Hej til Jer. Som beskrevet så nægtede min printer at printe men viste B203 hjælpe kode.Der stor sluk printeren træk stikket og send den til en reparatør. Ved søgning på YT lader det til at det er printerhovedet den er gal med. Prøvede at ta det ud og vaske det men det hjalp ikke. Et nyt hoved koster ved en hjemmeside kaldet Fyndig Denmark 207kr ved computersalg 777kr Det første lyder for billigt og det dyre så overvejer man at købe en ny printer.   Ved nærmere eftersyn var der rigtig meget sort printerfarve der hvor den pakerer hovedet når den erslukket. Som om den sorte har lækket farve. Hvad sker der med al den farve som bruges til dyserens? Er der nogen som ved noget om emnet den specifikke printer?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at rense printerhovedet med sprit. Hullerne er utrolig små. Farven fra dyserens bliver anbragt det samme sted, som du har set, hvor det sorte blæk er afsat, men hvis dyserne er stoppede, bliver der ikke afsat noget blæk.
Det første firma du nævner er fra PRC (Kina). Køb en laserprinter evt. en brugt. Prisen for en udprintet side er ikke dyrere end for en side printet med blækprinter.

fase
Hej Fabrin.Tak for svar. Nej jeg har ikke prøvet med sprit. Det er nok et forsøg værd. Når det er fra kina forstår jeg bedre at det er så billigt men jer tror ikke rigtigt på kvaliteten. Så spørgsmålet er om knapt 800 er ok. Angående brugt laserprinter: Vi bruger ikke printeren vældig meget, Men vi bruger alle funktioner Både kopi fotoprint og alm sort hvid tekst. Fåes det med en laserprinter?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
kovas skrev den 02-06-2025 16:46:32

Angående brugt laserprinter: Vi bruger ikke printeren vældig meget, Men vi bruger alle funktioner Både kopi fotoprint og alm sort hvid tekst. Fåes det med en laserprinter?

Ja det gør, jeg har i snart en del år haft en HP Color LaserJet Pro MFP M177 der klarer de nævnte opgaver.

Billedkvaliteten fra de fleste laserprintere er ringere end fra de fleste ink-jet printere. Skal jeg printe billeder til at se godt ud bruger jeg Cewe.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John. Tak for svar. "Billedkvaliteten fra de fleste laserprintere er ringere end fra de fleste ink-jet printere. Skal jeg printe billeder til at se godt ud bruger jeg Cewe." dette svar er nok det der gør at jeg ikke vil ha en laserprinter. Jeg kommer ikke til at bestille print på nettet. Jeg laver nok min et fotoprint om måneden og det skal være ordentligt. Den canon  jeg har nu laver (når den virker rigtig fine billeder).                      

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Bruger du papir med glans til dine fotos?
Cewe er ikke kun via nettet. Nærmeste mulighed fra Løgstør er tilsyneladende Elgiganten i Thisted. Se evt her.
Vedlagt Tænks test af din gl. printer og fire udvalgte laserprintere. Priserne finder du selv.

Annonce
Jeg har printet billeder ud på blank fotopapir til laser med fin kvalitet. Det skal være papir til ​laserprinter.

fase
Ja jeg bruger rigtigt fotopapir m glans. Uden at ha set prisen så synes jeg ikke jeg er i tvivl om hvad jeg vil vælge. Fotokvaliteten er vigtig for mig. Og tænks test dækker jo over mange parameter hvoraf nogle er vigtigere end andre for forskellige folk. Feks er der lagt vægt på støj som ikke betyder meget for mig. Det store blækforbrug har jeg ikke tænkt over, men har jo heller ikke noget at sammenligne med. Så vidt jeg kan finde ud af så er min nuværende printer ikke længere på lager. Jeg tror ikke at jeg orker en brugt laserprinter. Hvor længe holder den. Men jeg så en video på YT hvor en lavde en rigtig hovedrengøring af sådan en printer. Dog fremgik det ikke hvilken fejlkode hun havde. Hvis nu man renser den grundigt og køber nye patroner kan man så resette fejlkoden selv. Canon vil at man skal henvende stg til en autoriseret reparatør.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Har gennem de sidste 25-30 år haft en del Canon printere både egne og i familien, fælles for dem alle har vist været fejlkoder på printerhoveder, som endte med udskiftning af hele printeren.
Det er ikke lykkedes at få fejlbehæftede printerhoveder til at virke igen, - stoppede printerpatroner, har jeg ofte renset med succes.

Det kan næppe betale sig at købe nye patroner, medmindre du kan finde en ny printer, som bruger samme patroner, - sandsynligheden for succes med den gamle printer er nok ikke stor.
Men bortset fra det, så printer Canon nogle fantastiske fotos med det rigtige papir.
Tak djaydjay hvad så hvis man køber et nyt hoved?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
I Tænks test havde jeg markeret vurderingerne ang. farvefotokvaliteten.
For at forbedre disse, og stadig undgå høje priser, skal man købe en dedikeret fotoprinter. Canon giver, efter min mening, mest værdi for pengene.

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også