Løfte pejs grundet nyt gulv

Kære alle. Jeg har bestilt et Vinyl planke gulv og skal montere dette. Håber jeg kan få nogle ideer omkring, hvordan jeg bedste får gulv under pejsen. Der er glas under pejsen jeg skal have løftet imens jeg skifter. Eller er der en nem måde at flytte og sætte det nye gulv under. 🙏
Kære alle. Jeg har bestilt et Vinyl planke gulv og... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan desværre ikke se hvordan i vil løfte ovnen og lægge gulvet under , i skal jo have alle brædderne med i rummets bredde eller længde og der skal være plads til at klikke dem sammen, desuden vil de to mand stå i vejen og hvad tænker i ovn og skorsten vejer 🤔
johnm skrev den 25-02-2025 17:39:39

Så kan du se hvordan det hænger sammen https://youtu.be/zKDnZOx15mk

Jeps, i mit tilfælde gik det tynde rør dog hele vejen ud gennem taget, og var ikke skruet fast(det var det isolerende tykke rør). Derudover er der forresten, på skorstenens udvendige forlængelse, et 'spændbånd' med stivere fastgjort på taget. Spændbåndet blev løsnet mens jeg skubbede røret op og ned.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
johnm skrev den 25-02-2025 17:56:28

Jeg kan desværre ikke se hvordan i vil løfte ovnen og lægge gulvet under , i skal jo have alle brædderne med i rummets bredde eller længde og der skal være plads til at klikke dem sammen, desuden vil de to mand stå i vejen og hvad tænker i ovn og skorsten vejer 🤔

Enig, bortset fra at jeg i mit tilfælde ikke behøvede at bære skorstenen. Den stod på en buk lavet til lejligheden.

Køb 2-3 hunde i jem&fix, så kan en mand flytte ovnen efter behag.
Se ​her​​​

tak for svar og video. Smart med de hunde fra jem og fix. Dem vil jeg købe så vi ikke skal bære pejsen. Kan se de hunde er 12cm høj. Hvis jeg ligger pejs på hund vil det så være et problem at pejserør kommer 12 cm op ca. Ser ud til at der er lidt plads i video til at den kommer op. Vil bare gerne gøre det så nemt som muligt. Og når gulvet skal under kan vi blot løfte det igen. Der står på siden at pejsen vejer 100 kg. Varde aura1

Har lige set at der er tilbud på 150 kg hund

Annonce
Tusind tak John. Den vil jeg købe imorgen. Pejsens nettovægt er 109kg. Og burde kun  stå på den mens vi lægger gulv og kan trække den ned igen 😀🙏
Jeg brugte 1 møbelhund, sidst jeg skulle have en brændeovn på plads. Det virkede fint, men man skal ikke regne med, at den stå stabilt på 1 møbelhund. Der skal hele tiden holdes ved. Hvis den skal stå et sted mens I lægger gulv, vil jeg anbefale 3. I kan selvfølgelig klare jer med 1 og nogle klodser i den helt rigtige højde.
Mener du 3 personer til at være omkring pejs i mens den står på møbelhunden 😊 løsnede du blot skruerne pp loftet og trak op og møbelhund under 🙈🙏
Der skal være mere end en peron til at flytte den.
Jeg tænker vi vil være 3 personer til at sikre at den kommer på møbelhund også herfra lægge gulvet også stille den ned igen, uden at vi adskiller for meget fra loftet 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også