Metal drejebænk

Hej,jeg har anskaffet mig en Boxford AUD metrisk drejebænk.Jeg fandt ud af at der mangler et tandhjul som sidder på det håndtag hvor man skifter til forlæns- baglæns,ved ikke hvad det hedder.Der sidder 2 ens på håndtaget hvor det ene mangler det har 32 tænder,dette bevirker at tilspændning på tværslæden kun kan kører ind mod mig selv men ikke væk fra mig.Er der nogen her inde som ved hvad modul det er,samt ved hvor man kan købe et evt få lavet et nyt eller ligger inde med sådan et tandhjul.Det er lidt irriterende at man ikke kan bruge tilspændingen på tværslæden.Har prøvet at flytte det eksisterende tandhjul til det tomme hul ,men dette hjælper ikke se billede efter flytning.

J.J.Larsen
Hej,jeg har anskaffet mig en Boxford AUD metrisk... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker at afmonterer centrerpatronen så kun bag pladen sidder tilbage,og hvis jeg ikke kan få den af skær jeg den af ,og laver en ny bageplade til 3 kloen.Er dit uheld sket på samme måde?

J.J.Larsen
Hvordan kan tænderne smadre ,når jeg har brugt spindellåsen,så kører spindlen jo ikke rundt?

J.J.Larsen
Når der er spindellås, så burde der jo ikke ske noget, medmindre spindellåsen virker ved den går i både lav og højt gear samtidigt.
Kan ikke helt huske hvordan min var strikket sammen, og om der var spindellås,  jeg fjernede det hele og lavede tandremstræk, og frekvensstyre en 600 o/m 2.2 kw motor

Min har altid siddet fast, og har kun forsøgt at løsne den uden brug af den helt store vold.

Vi prøver igen, i morgen --
Bad en kammerat om at hjælpe mig med at afmontering af min centrerpatron på boxforden
Da jeg ikke er en blæksprutte.
Vi monteret en 130 cm brækstang i kloen,og han lagde sine 125kg oven på brækstangen,mens jeg holdt spindelspærreknappen inde,og samtidig gav jeg et ordenligt slag med en muggent oven på
brækstangen tæt på kloen,og vupti var centrerpatronen løs,en stor sten faldt fra mit hjerte,og alt var godt igen,og der skete ikke noget med bænken,måske du skulle prøve dette Jens.

J.J.Larsen
Johnny jørgen larsen skrev den 21-01-2025 16:18:24

Bad en kammerat om at hjælpe mig med at afmontering af min centrerpatron på boxforden
Da jeg ikke er en blæksprutte.
Vi monteret en 130 cm brækstang i kloen,og han lagde sine 125kg oven på brækstangen,mens jeg holdt spindelspærreknappen inde,og samtidig gav jeg et ordenligt slag med en muggent oven på
brækstangen tæt på kloen,og vupti var centrerpatronen løs,en stor sten faldt fra mit hjerte,og alt var godt igen,og der skete ikke noget med bænken,måske du skulle prøve dette Jens.

Godt du fik den løs uden at skade tandhjulene.. 

Jeg vil nu ikke have min løsnet, det passer mig fint den sidder "urokkeligt" fast da jeg ofte skære gevind og slår bak.
Har frekvensomformer på, så det går stille og roligt.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis