Metal drejebænk

Hej,jeg har anskaffet mig en Boxford AUD metrisk drejebænk.Jeg fandt ud af at der mangler et tandhjul som sidder på det håndtag hvor man skifter til forlæns- baglæns,ved ikke hvad det hedder.Der sidder 2 ens på håndtaget hvor det ene mangler det har 32 tænder,dette bevirker at tilspændning på tværslæden kun kan kører ind mod mig selv men ikke væk fra mig.Er der nogen her inde som ved hvad modul det er,samt ved hvor man kan købe et evt få lavet et nyt eller ligger inde med sådan et tandhjul.Det er lidt irriterende at man ikke kan bruge tilspændingen på tværslæden.Har prøvet at flytte det eksisterende tandhjul til det tomme hul ,men dette hjælper ikke se billede efter flytning.

J.J.Larsen
Hej,jeg har anskaffet mig en Boxford AUD metrisk... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fik du målt tandhjulet ??

Begge tandhjul skal være der for at den kan køre den anden vej med tilspændingen...

Så bruger den det andet tandhjul til mellemgear og får på den måde vendt omdrejningerne..

Vi prøver igen, i morgen --
Har været på hospital hele dagen,tak for indput,måler i morgen.vh Johnny

J.J.Larsen
Jeg har købt et nyt tandhjul i England,så jeg tænkte nok at det var begge tandhjul som skulle være monteret.Venter spændt på ankomst af tandhjulet.vi snakkes ved .

J.J.Larsen
Er det så det rigtige? De gamle modeller køre med DP  i 14,5 grader i tænderne, og de nyere køre med 20 gr i tænderne..
LINK​​​

Den bænk jeg har er en senere udgave,og det gear regner jeg med at jeg får,det er hvad jeg har bestilt.Det gear som sidder på min bænk måler Ø 43,15 mm.Tak for interessen.

J.J.Larsen
Annonce
Johnny jørgen larsen skrev den 27-11-2024 09:49:12

Den bænk jeg har er en senere udgave,og det gear regner jeg med at jeg får,det er hvad jeg har bestilt.Det gear som sidder på min bænk måler Ø 43,15 mm.Tak for interessen.

Det passer jo meget godt med et DP 20 når tandantallet er 32.

Ja mon ikke du får det rigtige..

Har du fået tandhjulet hjem ?

Så forøvrigt der var et helt sæt vekselhjul til salg, til Boxford AUD på ​FB.
ikke det du mangler, men til selve udvekslingen...

Fik tandhjulet i fredags,og al ting spiller.Men jeg har problemer med at tyde gevind skemaet,jeg har jo også en myford super 7, og det forstår jeg bedre,men du må jo kunne forklare mig hvordan det skal tydes.På forhånd tak.

J.J.Larsen
Super godt du fik et tandhjul der passer, blev der lag told og gebyere oven i ?
Prøv at sæt et par billeder ind af skilte og håndtag på maskinen.

Men det ligner vel dette her?
Det indrammet med rødt er gevind
Det ​indrammet med blåt er tilspændingen..

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis