Pizza gasgrill??

Hej derude..
Måske lidt uden for kategori:)

Men jeg har nu kigget på en pizzagrill på gas og jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har kigget på følgende dele..:
https://www.proshop.dk/Grill-og-tilbehoer/cozze-regulatorsaet-med-slange-11-meter-Incl-2-x-spaendebaand/3029448

Og denne:
https://www.proshop.dk/Grill-og-tilbehoer/cozze-17-pizzaovn-til-gas-med-termometer-og-pizzasten-80KW/3029402?utm_source=prisjagt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Passer ovenstående sammen?? Og kan jeg regne med at gassen er den samme??

Tusind tak!

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja gassen den samme. Og det passer fint sammen.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej igen.
Jeg har fået ​anbefalet denne slange og regulator:
https://www.thansen.dk/fritid/hus-have/haveredskaber/gasslange-med-2-spaendebaand.-1-5m.-o10mm/n313505972/pn-244671663

https://www.thansen.dk/camping/gas-og-varme/gasregulatorer-mm./gasregulator-m-manometer-flaskegas-10mm/n-1040802087/pn-234111600/?utm_content=generic&gad_source=1

Tænker at det ​nok er en bedre ide med en dims der kan måle hvor meget gas der er tilbage:)
​Passer ​slangen her til ​grillen?? størrelse/kvalitet?? i orden?

Tak!
Den kan ikke vise hvor meget der er tilbage. Trykket er det samme i en fuld gasflaske som i en der næsten tom. Så længe du kan høre at der flyende gas i beholderen, er trykket det samme. Så manometeret kan først vise et fald et halvt minut før end flasken er tom.

Et manometer kan fortælle noget om hvor meget, der er i flasken ved gasarter, der ikke bliver til væske, som fx ilt, men ikke ved propan og butan.
Du kan veje gasflasken. Det fortæller noget om, hvor meget gas der er tilbage.

fase
Hej igen.

Så er jeg lidt forvirret..:). På den gasregulator fra t-hansen, står der at den kan "se" hvor meget gas der er tilbage?? Hvad bruges manometeret ellers til??
Der står også at den har slangebruds sikring? betyder det der er en ekstra sikkerhed ved slangebrud??/ dårlig slange? eller forstår jeg det forkert??

Ang. gas slange og regulator fra t-hansen, passer de sammen med grillen?? størrelse på slange osv.??

#Sorry,S fabrin.  så først dit indlæg, efter mit eget..

Tusind tak!
Annonce
Tara står på flasken Hvis man stiller gasflasken på en vægt og trækker tara fra kan man regne ud hvor meget der er i.

Der er en lille temperaturforskel mellem den flyende og luftformige form, når der er forbrug. Jeg har set nogle, der laver striber, ser skifter farve afhæng af temperatur, som skal klæbes på flasken. De virker sikker kun, når der er meget stort forbrug.

Man kan ikke måle mængden af flaskegas med et manometer. Hvis det var tilfældet ville alle apparater, der bruger gas, have et manometer. Alle der ejer en gasgrill har kæmpet med at finde ud af om der var nok gas inden gæsterne kom.

Den letteste måde er at ryste flasken, den mest nøjagtige er at veje.
Ved de nyere letvægtsflasker kan man direkte se vædskeniveauet hvis man holder flasken foran en kraftig lampe eller solen.

Hej igen, ​Takker for svar!

Ang. gas slange og regulator fra t-hansen, passer de sammen med grillen?? størrelse på slange osv.?? Er det standard??
MattiB skrev den 04-09-2024 16:01:10

Hej igen, Takker for svar!

Ang. gas slange og regulator fra t-hansen, passer de sammen med grillen?? størrelse på slange osv.?? Er det standard??

Som jeg har svaret een gang: ja det passer fint sammen.

Kører med det samme på både pizzaovn og grill

Hej igen.

Nej, jeg kører en ad gangen..
>Ups.. Lige et sidste spørgsmål, ​på thansens gasregulator står der 29mbar? Er det okay til en alm, gas 30bar??
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis