Flytte gulvafløb

Hej med jer,
I kælderen vil jeg gerne have flyttet vaskemaskine og tørretumbler ind til et andet rum. (bryggers)
Kan jeg fjerne afløbet i gulvet, som ses på billedet og koble et nyt afløbsrør (grøn farve) direkte til afløbsrøret mod faldstammen? (blå farve) 

Jeg tænker ikke at der kræves et nyt gulvafløb i det ny bryggers ved siden af, men jeg skal have afløbsrør i gulvet til en vask og vaskemaskine og tørretumler. Kan jeg bare støbe et afløbsrør direkte op fra gulvet, på samme måde som på billedet? 

Har i ellers en god ide til tilslutningerne? Hvilke materialer skal jeg bruge til dette?

Tak ​på forhånd!


Hilsen
Mads




Venlig hilsen



Mads
Hej med jer, I kælderen vil jeg gerne have flyttet... Vis hele indlægget
75 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
du skal have spidsenden i
få en bøjning der passer , når den er sat rigtigt i er der plads til et stykke rør
Vil det sige at jeg vender 15 grader bøjningen og sætter i gummikoblingen og tiføjer et stykke rør mellem 89grader og 15 grader bøjningen?

Pft.

bredker skrev den 15-02-2024 13:58:26

du skal have spidsenden i
få en bøjning der passer , når den er sat rigtigt i er der plads til et stykke rør

 


Venlig hilsen



Mads
umidelbart som det ser ud på billedet skal du have en 30 gra
men ellers ja
Det ligner at bøjning ikke er skubbet i bund i helbøjningen, så jeg vil tro at når den er helt i, så mangler der nok en 15gr mere samt en stump lige rør

Bare kald mig BBB 
Annonce
Tak for svarene!
Udover at faldet pæ afløbet skal været korrekt, er der så krav eller en bedste måde at sætte højden på bøjningen til den grå faldstamme? Altå om bøjningens muffe bør være placeret over eller under gulv-niveau?

Pft

Venlig hilsen



Mads
Universal skrev den 16-02-2024 08:17:25

Tak for svarene!
Udover at faldet pæ afløbet skal været korrekt, er der så krav eller en bedste måde at sætte højden på bøjningen til den grå faldstamme? Altå om bøjningens muffe bør være placeret over eller under gulv-niveau?

Pft

 det eneste krav er at de er samlet helt , sørg for der er stampet godt op under bøjningen , ellers glider den ned

ellers må du sætte den i den højde du vil
Afløbet er sat sammen, men er det ok at der stortest ikke er fald, øverst ved gummi manchetten? Hvad er jeres vurdering?

Venlig hilsen



Mads
Så er rørene er på plads og med rette hældning. De er desuden afprøvet for utætheder.

Bør jeg støbe rørene helt ol til gulvniveau som de ligger nu, ellers kan jeg næjes med at hælde sand/grus halvt op først og derefter støbe de sidste 4 cm.?

Venlig hilsen



Mads
Er der en speciel grund til, at du bruger vinkler i stedet for bøjninger på de steder, hvor du ændrer retning på 90°.

fase
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis