Flytte gulvafløb

Hej med jer,
I kælderen vil jeg gerne have flyttet vaskemaskine og tørretumbler ind til et andet rum. (bryggers)
Kan jeg fjerne afløbet i gulvet, som ses på billedet og koble et nyt afløbsrør (grøn farve) direkte til afløbsrøret mod faldstammen? (blå farve) 

Jeg tænker ikke at der kræves et nyt gulvafløb i det ny bryggers ved siden af, men jeg skal have afløbsrør i gulvet til en vask og vaskemaskine og tørretumler. Kan jeg bare støbe et afløbsrør direkte op fra gulvet, på samme måde som på billedet? 

Har i ellers en god ide til tilslutningerne? Hvilke materialer skal jeg bruge til dette?

Tak ​på forhånd!

Hilsen
Mads

Venlig hilsen

Mads
Hej med jer, I kælderen vil jeg gerne have flyttet... Vis hele indlægget
75 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Big Bam Boo skrev den 08-02-2024 14:58:01

Denne burde passe på Overgang

Jeg fik en overgang fra jemogfix. Jeg tænker at 110 mm røret skubbes ind i overgangen, der hvor den inderste gummipakning ses på billedet. Men hvodan skal den anden ende af overgangen sættes mod betonstykket af kloakrøret/spidsen?  Altså, hvordan bruges den store gummiring?

Hilsen Mads

Venlig hilsen

Mads
Universal skrev den 14-02-2024 14:44:54

Big Bam Boo skrev den 08-02-2024 14:58:01

Denne burde passe på Overgang

Jeg fik en overgang fra jemogfix. Jeg tænker at 110 mm røret skubbes ind i overgangen, der hvor den inderste gummipakning ses på billedet. Men hvodan skal den anden ende af overgangen sættes mod betonstykket af kloakrøret/spidsen?  Altså, hvordan bruges den store gummiring?

Hilsen Mads

den skal på muffen og rulles med ind  , det er dømt til at gå galt hvis du ikke har erfaring med den model

enten hopper den bare ud igen , eller du får ødelagt betonrøret
langt bedre med HL-muffe , eller skær kraven af og brug en fernko , så ved du det er iorden
Tak for svar. Kan du uddybe med “skær kragen af og brug en fernco”? Hvilken fernco model skal i så fald bruges?

Pft.

Venlig hilsen

Mads
https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak-kloak-kloak-overgange-uni-seals-kloak-overgang-100-mm-lerror110-mm-pvc-192557134
kunne han ikke forsøge ?? bliver den på plads så er det vel i orden, ødelægges beton muffen så må denne skæres af og der skal bruges Fernco kobling 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Jeg synes overgangen ser forkert ud. Det ligner mere en overgang til glaseret ler.
Det er ikke den jeg linkede til, men passer den er det jo fint nok.
Du skriver ikke om du har forsøgt at montere den og evt hvad problemet er, men ellers gør som bredker skriver og køb en HL overgang.

Bare kald mig BBB 
Overgangen forsøges installeret idag. Hvis det ikke lykkes må der prøves med enten fernco eller hl muffe med ekspanderende silicone. Spørgsmålet er bare om man kan nøjes med at varme op med en Alm. Varmepistol i stedet for den specielle lange udgave de bruger i videoen her https://youtu.be/WYySC9XjKVQ?si=bgTJrf-q_idYCegu

Venlig hilsen

Mads
Universal skrev den 15-02-2024 05:39:10

Overgangen forsøges installeret idag. Hvis det ikke lykkes må der prøves med enten fernco eller hl muffe med ekspanderende silicone. Spørgsmålet er bare om man kan nøjes med at varme op med en Alm. Varmepistol i stedet for den specielle lange udgave de bruger i videoen her https://youtu.be/WYySC9XjKVQ?si=bgTJrf-q_idYCegu

du kan sagetens bruge en alm varmepistol , du skal bare sørge for at komme langt nok ind i muffen og dreje den rundt så varmen kommer ud til kanterne

men regn med at der skal marmes i 5 min , og rør endelig ikke ved den før den er kold eller bliver den deform
og silikonen er ikke ekspanderende , det er for at gige den sidste tætning hvis betonrøret ikke er helt jævnt indvendig , det er muffen der udvider sig
Gummiovergangen er sat fast på jernrøret der fører videre op i huset, men bøjningen kan lige akkurait ikke komme på, på den anden side. Skal jeg tvingen gummiovergangen over muffen på bøjningen? Hvis ikke,  jeg da bruge? Det er en 110x110 kobling fernco der er benyttet.

Vh
Mads

Venlig hilsen

Mads
Bøjningen passer naturligvis ind i gummiovergangen hvis jeg vender den om, men så har jeg et problem med sammekoblingen i den anden side.  

Venlig hilsen

Mads
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis